پایگاه اینترنتی فاپکا افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۸۸

وبنا – به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این پایگاه اینترنتی توسط نشر دانش شرق مشهد برای شناسایی و پخش کتاب‌های استادان حوزه و دانشگاه راه‌اندازی شده است. 

سیدرضا موسوی، مدیر نشر دانش شرق، درباره هدف از برپایی این پایگاه اینترنتی گفت: شناسایی بهتر این کتاب‌ها و پخش آثار مولفان و استادان، هدف اصلی برپایی این سامانه است و تلاش می‌کند با استفاده از این ابزار، گامی موثر در ارتقای سطح جامعه علمی بردارد، زیرا اکنون استقبال کمی که از کتاب‌های تخصصی صورت می گیرد و برخی از آثار مولفان به انبارها هدایت می‌شوند. 

وی افزود: پایگاه اینترنتی فاپکا با همکاری پژوهشگران و استادان می‌تواند آینده روشنی داشته باشد، زیرا به تعامل فکری و علمی پژوهشگران حوزه و دانشگاه‌های کشور می‌انجامد و کمک می‌کند آثار علمی استادان دانشگاه و حوزه در بستر گسترده «وب» عرضه شوند و به راحتی در دسترس عامه مردم و محققان قرار گیرند. در حقیقت 
سایت فاپکا با هدفی فرهنگی راه‌ندازی شده و نویسندگان هزینه‌ای را در قبال خدمات آن، نظیر معرفی و فروش آثارشان پرداخت نمی‌کنند. 

موسوی درباره شرایط عضویت در این سایت گفت: مولفان و پدیدآورندگان آثار باید عضو هیات علمی حوزه و دانشگاه یا پژوهشگران حوزه علمیه باشند. همچنین تمامی کتاب‌ها و آثار چاپ شده مرتبط با رشته‌های علمی حوزه ودانشگاه می‌توانند در این سامانه شرکت داده شوند. برای پذیرش آثار  نیز اثر مورد نظر باید بر اساس فرم‌های پیوست توسط اشخاص حقیقی معرفی شوند. ضمن این که حداکثر از هر کتاب پنج نسخه ارسال شود که یک نسخه از کتاب‌های دریافتی،  رایگان دردفتر فاپکا بایگانی می‌شود و بقیه نسخه‌ها به فروش خواهند رسید. 

به گفته موسوی، کتاب‌های ارسالی به این سایت به صورت امانی و با تخفیف پیشنهادی در این سامانه شرکت داده می‌شوند و بهای آن پس از فروش به حساب «سیبا»ی افراد واریز خواهد شد. همچنین افراد برای ارسال فرم های تکمیل‌شده می‌توانند به دو شیوه اقدام کنند. متقاضیان می توانند از طریق ارسال الکترونیکی به سایت فاپکا به نشانی www.fapka.ir مراجعه کنند و فرم‌های درخواست عضویت و معرفی کتاب را تکمیل و ارسال کنند یا از طریق ارسال پستی به نشانی مشهد، میدان ۱۷ شهریور ، خیابان ۳۵متری دانش شرقی، شماره ۴۷ ، دفتر نشر شرقی ارسال کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *