خدمات الکترونیکی پزشکی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۸

وبنا – به نقل از دنیای اقتصاد –  این روزها سایت های گوناگونی در زمینه پزشکی در فضای مجازی وجود دارند که هر کدام بسته به اطلاعات ارائه شده کاربران خاصی را نیز به طرف خود جذب می کنند. امروز قصد داریم یکی از این سایت های پزشکی را معرفی کنیم. در سایت الکترونیکی خدمات پزشکی ایران به آدرس www.iranems.com می توانید به اطلاعات پزشکی مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

این سایت به بخش هایی همچون اخبار پزشکی، دانستنی های پزشکی، آشنایی با بیماری ها، اطلاعات دارویی، توصیه های پزشکی، اطلاعات پزشکی کودکان، معرفی مراکز درمانی و…. تقسیم شده است. یکی از بخش های جذاب این سایت قسمت اطلاعات دارویی است. با انتخاب این بخش پنجره ای پیش روی شما باز می شود که در آن لیستی از انواع داروهای گیاهی موجود است. اگر از این لیست نام هر گیاهی را انتخاب کنید می توانید با اطلاعات مفید از جمله معرفی گیاه، ترکیبات گیاه، اشکال موجود، نحوه مصرف، تداخل های احتمالی و…. آشنا شوید.

به عنوان مثال در توضیح چای سبز آمده است که: «چای سبز معمولا برای معالجه بیماری ها تجویز می شود؛ اما مردم در تمام نقاط جهان پی برده اند که نوشیدن چای سبز به طور روزانه فواید سلامتی زیادی دارد. چای سبز ماده پیشگیری کننده مهمی در قبال سرطان، افزایش چربی های خون، سفت شدن رگ ها و حفره های دندان تلقی می شود. این گیاه در قبال اسهال خونی ناشی از باکتری مصونیت ایجاد می کند. چای سبز در رفع پاره ای از عفونت های قارچی، باکتری و حتی ویروسی (نظیر سرماخوردگی عادی) نیز مفید است. تفاوت بین چای سبز و سیاه در نحوه عمل آوری آنها است. برگ های تازه چای کمی بخار داده می شود و سپس به سرعت در چای سبز خشکانده می شود. این عمل از کنش آنزیم ها در متلاشی کردن مواد غذایی و مغزی موجود در چای به نام «پلی فنول» که عناصر ضدسرطانی چای سبز محسوب می شوند، پیشگیری می کند. پلی فنول چای سبز حتی در مقایسه با ویتامین های c و e ضداکسیدکننده بهتری است. چای سبز برای سیستم هاضمه شما نیز مفید است. چای سبز سبب می شود که روشن تر فکر کنید و حتی قوه بینایی شما را نیز تقویت می کند. این گیاه رگ ها را تقویت و از تجمع چربی های زیاد در خون جلوگیری می کند. این گیاه خلط را از گلوی ملتهب پاک و اثر مواد سمی را خنثی می کند. «تانین» موجود در این گیاه می تواند از تداوم اسهال جلوگیری کند. اگر درصدد افزایش میزان تانین در چای هستید، بگذارید بیشتر دم بکشد……»

پیشنهاد می کنیم برای استفاده بهتر از این سایت حتما در آن عضو شوید. 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *