عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: امکانات وزارت فاوا در اختیار هات گرام است؛ مستندات داریم

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما مستندات کاملی داریم که نشان می دهد وزارت ارتباطات امکانات لازم را در اختیار هات گرام و طلاگرام قرار داده است.

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: با وجود پیگیری های زیادی که ما انجام دادیم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام لازم را انجام نمی دهد و این عمل کاملا خلاف قانون است؛ به همین دلیل من سوالی را از وزیر فاوا مطرح کردم که قرار است به زودی در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پاسخگوی آن باشند.
وی ادامه داد: روند فعلی در برخورد با نسخه های فارسی تلگرام به طور قطع خلاف قانون است و وزیر ارتباطات باید نسبت به عواقب این موضوع پاسخگو باشد؛ توجیهاتی که مسئولان وزارت ارتباطات درباره عدم مسدودسازی تلگرامهای فارسی مطرح می کنند مانند اینکه دستوری مبنی بر فیلترینگ این ابزارها صادر نشده، به هیچ وجه قابل قبول نیست بلکه ایستادن مقابل قانون است.
عضو کمیسیون فرهنگی در رابطه با ماهیت این دو نرم افزار گفت: وزیر اطلاعات در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرد که این دو نرم افزار توسط دستگاه های دولتی ایجاد شده اند و به همین دلیل نباید منشا آن دو را در بیرون از کشور جست وجو کرد؛ در صورت صحت این ادعا، دولت باید پاسخگو باشد که چرا با دستور صریح قضایی مخالفت کردند؛ اگر هم این دو نرم افزار متعلق به دولت نیست باز هم وزارت ارتباطات باید پاسخ دهد که چرا امکانات زیرساختی مانند رک ها و سرورها در اختیار این دو قرار گرفته است.
پژمانفر درباره ادعای مسئولان وزارت ارتباطات مبنی بر اینکه این وزارتخانه هیچ امکاناتی در اختیار تلگرامهای فارسی قرار نداده است گفت: این ادعاها به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست؛ این نرم افزارها بدون امکانات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نمی توانند چنین خدماتی را با این حجم و سرعت ارائه کنند؛ پذیرفتنی نیست که بگوییم امکانات را از جای دیگری آورده اند؛ به طور حتم امکانات زیادی از سوی این وزارتخانه به طور مستقیم در اختیار آنان قرار گرفته است.
وی افزود: با این حال ما مستندات کاملی داریم که نشان می دهد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکانات لازم را در اختیار هات گرام و طلاگرام قرار داده است و این کار خلاف مصوبه دستگاه قضایی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *