سامانه ثبت و تایید درخواست های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری طی ۱۰ روز آینده راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷

طبق توافق میان معاونت توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، سامانه ثبت و تایید درخواست های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری با هدف تسهیل و تسریع و شفاف سازی، کنترل و پایش، نظام پاسخگویی و فرآیند مربوط به تایید و تشخیص تا رفع تعهد ارزی ظرف مدت ۱۰ روز آینده راه اندازی می شود.

به گزارش  وبنا به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسول سراییان، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست بررسی راه اندازی ثبت در خواست های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری با اشاره به واگذاری راه اندازی سامانه فرآیند ثبت و تایید درخواست های ارزی  محصولات و خدمات نرم افزاری به سازمان نظام رایانه ای صنفی بیان کرد:  این سامانه می تواند مشکلات متقاضیان ارزی در حوزه محصولات و خدمات نرم افزاری را مرتفع کند. این اقدام با هدف واگذاری امور مربوط به بخش خصوصی و فعالان این حوزه صورت گرفته است.

سامانه ثبت در خواست های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری برای تسهیل و تسریع و شفاف سازی، کنترل و پایش، نظام پاسخگویی و فرآیند مربوط به تایید و تشخیص تا رفع تعهد ارزی راه اندازی می شود و از این پس، همه متقاضیان درخواست های ارزی در حوزه محصولات و خدمات نرم افزاری که شامل شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات از جمله شرکت های نوپا (start up) و اپراتورها می شوند از طریق این سامانه درخواست های خود را ارایه کنند.


 

این سامانه و فرآیند اجرایی آن به گونه ای طراحی شده است که پس از تخصیص ارز، فرآیند مصرف و کاربرد آن نیز به طور شفاف  قابل رصد و پایش است . گروه های مختلف کارشناسی، فرآیند ثبت و تایید درخواست ها را بر اساس مبلغ درخواستی را بررسی و نتیجه آن  را به بانک مرکزی و وزارت ارتباطات اعلام می کنند که در وبگاه مربوطه قابل مشاهده است.

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *