اسنپ و تپسی دیگر استارتاپ نیستند

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات در نشست مشترک با دانشجویان و دانشگاهیان کرمان گفت: در طرح نوآفرین که اکنون در کمیسیون اقتصادی هیات دولت در حال بررسی است،  استارت آپ ها تعریف شده است تا معلوم شود از چه شرکتی باید حمایت شود و از چه شرکتی نه. مثلا اسنپ و تپسی دیگر  استارت آپ نیستند و به مرحله بلوغ رسیده اند.
وی افزود: بحث بیمه استارت آپ ها انجام شده و جزییات آن در دیداری که با مسوولان وزارت کار داشتیم، بررسی شد. برای مثال یکی از مشکلات  استارت آپ ها این است که باید آدرس برای دریافت کد کارگاهی بیمه ارایه دهند. اما اکنون در طرح نوآفرین دفاتر مجازی به رسمیت شناخته می شود.
به گزارش وبنا به نقل از فناوران آذری جهرمی، برای حل مشکل مالیاتی، پارک های اقتصاد دیجیتال ذیل پارک علم و فناوری در استان ها ایجاد خواهد شد. این پارک ها الزاما مکان فیزیکی ندارند و  استارت آپ ها صرفا باید به عنوان عضوی از این پارک ثبت شوند و به این ترتیب تا زمانی که در مرحله  استارت آپ باقی بمانند، از مالیات معاف خواهند بود.
وی با بیان اینکه با دسترسی آزاد به اطلاعات کارها آسان تر و بهتر انجام می پذیرد، گفت: امروز عصر تحول و اقتصاد دیجیتال است و اگر زمینه رشد این نوع اقتصاد را فراهم آوریم، بسیاری از مشکلات را حل خواهیم کرد.
جهرمی با بیان اینکه ایجاد امکانات ارتباطی امتیاز نیست که ما به مردم می دهیم بلکه حقی است که هر شهروند بر گردن ما دارد، گفت: امروز عصر تحول و اقتصاد دیجیتال است و اگر زمینه رشد این نوع اقتصاد را فراهم کنیم، بسیاری از مشکلات را حل کرده ایم.
وزیر فاوا گفت: سیاست های کلی نظام مبتنی بر افزایش بهره وری است و در برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع تاکید شده است و بدون استفاده از فناوری دیجیتال، افزایش بهره وری امکان پذیر نیست.
وی درباره مشکلات کسب وکارهای نوپا چون بیمه و مالیات گفت: در جلسه ای که هفته گذشته با وزیر کار و معاونان وی داشتیم، قرار شد تسهیلاتی برای شرکت هایی که افراد شاغل در آن صددرصد سهامدار هستند فراهم شود تا بتوانند از معافیت بیمه ای استفاده کنند.
وزیر ارتباطات گفت: اگر در نظام تحول دیجیتال دسترسی آزاد به اطلاعات نباشد، رانت ایجاد می شود و اگر دسترسی آزاد به اطلاعات وجود داشته باشد کارها با برنامه و دقیق صورت می گیرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *