دوربین تعمیری خیابان جمهوری جرقه تاسیس دیجی کالا بود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷

سعید محمدی، بنیانگذار برند دیجی‌کالا در سخنرانی اش در رویداد بهار کارآفرینان استارتاپی تبربز در خصوص شکل‌گیری ایده دیجی‌کالا گفت: «همراه بردار دوقلوی خود، حمید در سال ۱۳۸۴ بعد از جست‌وجو در اینترنت درباره دوربین‌ها، دوربین مورد نظر را از بازار خیابان جمهوری تهران خریداری کردیم. اما بعد از چند روز متوجه شدیم که لنز روی دوربین، دست دوم و تعمیری است و این تجربه بد از خرید به شکل سنتی، جرقه اولیه تأسیس شرکت دیجی‌کالا بود.» او با اشاره به اینکه کار خود را تنها با دو محصول تلفن همراه و دوربین آغاز کردیم، گفت: «اکنون زنجیره تامین کالا در این فروشگاه اینترنتی، به ۴۰۰ هزار قلم کالا رسیده است و این عدد به یک میلیون نیز خواهد رسید. هر کالایی که امکان عرضه اینترتی‌اش وجود داشته باشد را به دیجی‌کالا اضافه خواهیم.»

محمدی با اشاره به اینکه هر زمان احساس کردیم توانایی اضافه کردن گروه محصولی جدید را داریم اقدام به این کار کردیم، اذعان داشت: «با توجه به بالا بودن انواع کالا، پردازش سفارشات و تحویل آنها کار سختی است اما موفق شدیم یکی از بزرگترین انبارهای خاورمیانه را در یک سال گذشته تاسیس کنیم. طول ریل تنظیم سفارش این انبار دو کیلومتر است.»

محمدی ادامه داد: «خوشبختانه برند دیجی‌کالا تبدیل به یک برند قابل اعتماد در کشور شده است. اگر بازدید دیجی‌کالا را با رقبای دیگر خود در سطح جهان مقایسه کنیم، به غیر از بزرگترین وب‌سایت‌های  تجارت الکترونیک در هند، چین و امریکا، دیجی‌کالا در جایگاه خوبی قرار گرفته است که تولید محتوا و ارائه اطلاعات رایگان در این امر بسیار موثر بوده است.» او با بیان اینکه دیجی‌کالا با ۲۵۰۰پرسنل مستقیم، ۹۰ درصد سهم بازار فروش اینترنتی کشور را داراست، بیان کرد: «این وب‌سایت روزانه ۲٫۵ میلیون بازدیدکننده دارد و ۵ میلیون عضو ثبت شده در آن هستند.»


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *