صندوق سرمایه گزاری جسورانه و تاکید آن بر استارتاپ های غیر دانش بنیان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷

مراسم پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه یکم دانشگاه تهران در با حضور دکتر شاپورمحمدی رئیس سازمان بورس، دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران و امیر هامونی مدیر عامل فرابورس ایران برگزار شد .

به گزارش وبنا به نقل از ایسنا ، در این مراسم که در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عملیاتی شدن صندوق جسورانه دانشگاه تهران را زیست بوم جدیدی در این حوزه دانست و گفت: این صندوق ها در حوزه های علمی و فناوری حرکت می کنند و به پروژه ها وایده های نو ارزش می دهند.

دکتر محمدی افزود: صندوق های جسورانه در حوزه علمی و پژوهشی حاصل زحمات دانشمندان، دانشجویان و اهالی علم را ارزش گذاری و سرمایه گذاری می کنند.


او این صندوق را یک شروع دانست و اظهار امیدواری کرد، تعداد این صندوق ها افزایش یابد.

دکترمحمدی در ادامه به تصویب دستورالعمل تامین مالی جمعی در شورای عالی بورس اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این دستورالعمل تولید محتوای دانشی است ؛ به عنوان مثال شخصی قصد دارد نرم افزار توسعه ای ارایه دهد و به دو میلیارد سرمایه نیاز دارد که با تامین مالی جمعی می تواند به هدفش برسد.کاربرد دیگر این دستورالعمل نیز تولید فیلم و محتوای فرهنگی برای افراد دانشگاهی و غیر دانشگاهی است.

پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه یکم دانشگاه تهران ۲۰ درصد تادیه از امروز  به مدت ۷ روز کاری در بازار سوم فرابورس ایران انجام می‌شود. موسسان این صندوق شامل دانشگاه تهران، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و شرکت توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران (مدیر صندوق) است و سرمایه صندوق مذکور معادل۱۵۰ میلیارد ریال و موضوع فعالیت آن فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *