جذب ۳۸ میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی برای شیپور

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶

شیپور، استارتاپ بنام و فعال حوزه نیازمندی‌های آنلاین، اخیراً موفق به جذب بیش از ۳۸ میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی جهت توسعه فعالیت‌های خود شده است. این جذب سرمایه که با همراهی برخی از سهامداران قبلی و سرمایه‌گذار جدید، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس انجام شد، ارزش این شرکت را به  بیش از ۲۶۸ میلیارد تومان رساند.

این استارتاپ یکی از مطرح ترین شرکت‌های نوپا در حوزه نیازمندی‌های آنلاین کشور است که پس از گذشت ۵ سال از شروع فعالیت، کماکان بصورت صد در صد رایگان خدمات خود را به خریداران و فروشندگان در تمام استان‌های کشور ارایه می‌کند. وبسایت و اپلیکیشن‌های موبایل شیپور بصورت آسان، سریع و بی دردسر امکان ثبت آگهی نیازمندی کالای نو و دست دوم را به کاربران خود داده است.

اربابیان، مدیر عامل شیپور در خصوص این جذب سرمایه عنوان کرد:”این جذب سرمایه ما را در بهبود زیر ساخت، گسترش خدمات و دستیابی به اهداف بلند مدت شرکت کمک خواهد کرد. خرسندیم که صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس بعنوان یکی از بنام‌ترین صندوق‌های جسورانه بورسی، به خانواده ما پیوسته است. رویش لوتوس با این سرمایه‌گذاری اولین صندوق جسورانه‌ای محسوب می‌شود که در یک استارتاپ توسعه یافته سرمایه‌گذاری کرده است”


کاظم زاده مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس در خصوص این سرمایه‌گذاری معتقد است:”صندوق رویش با توجه به استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود، به دنبال فرصت‌های مناسب در بین استارتاپ‌های توسعه‌یافته بوده است. علت توجه صندوق به این نوع استارتاپ‌ها تعداد اندک سرمایه‌گذاران بالقوه بوده که باعث شده استارتاپ‌ها حاضر به جذب سرمایه با ارزش‌گذاری‌های جذاب باشند. این در حالیست که به دلیل وجود سرمایه‌گذاران بالقوه زیاد در مراحل اولیه عمر استارتاپ‌ها، با وجود ریسک عدم موفقیت بسیار بالا ارزش‌گذاری‌های پیشنهادی‌ نسبتاً بالا باشد. در حالی‌که استارتاپ‌های مشابه شیپور به جهت توسعه‌یافتگی بالا، ریسک شکست بسیار پایینی دارند. در کنار آن، با توجه به افق سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت‌تر در استارتاپ‌های توسعه‌یافته، به منظور مدیریت ریسک پرتفوی صندوق این تصمیم مناسب ارزیابی شد و به دیگر صندوق‌ها نیز پیشنهاد می‌شود در یک یا دو استارتاپ توسعه‌یافته سرمایه‌گذاری نمایند. نظر به سرمایه‌گذاران صندوق و ماهیت عمومی آن‌ها، ایجاد بازده در مقاطع زمانی کوتا‌ه‌تر از این طریق برای ایشان جذاب خواهد بود. موارد ذکر شده موجب شد مجموعه صندوق جسورانه رویش لوتوس تصمیم به سرمایه‌گذاری در استارتاپ شیپور بنماید. از آنجایی که شیپور جزو کسب‌وکارهای توسعه‌یافته پرپتانسیل و شرکتی با ساختار بسیار شفاف و مستحکم در مقایسه با سایر استارتاپ‌ها است، انتظار صندوق کسب بازده مناسب از این سرمایه‌گذاری خواهد بود”

بی شک با راهبردی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از توسعه کسب‌وکارهای نوپا از خود نشان داده است، این سرمایه‌گذاری نمونه خوبی از رشد موقعیت استارتاپ‌ها در جذب سرمایه داخلی و خارجی محسوب می‌گردد.

دکتر دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه ریاست جمهوری با مثبت ارزیابی کردن روند ورود سرمایه به اکوسیستم استارتاپ‌ها در خصوص این جذب سرمایه افزود:”استارتاپ‌ها ماهیاتاً در ابتدای مسیر، رشد عملیاتی چشم‌گیری را تجربه می‌کنند، لیکن عدم سودآوری در سال‌های ابندایی موجب می‌شود برای تداوم رشد سریع خود به جذب سرمایه روی آورند. ازین رو بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی نهادهای سرمایه‌گذاری از جمله صندوق‌هایی که به بازار سرمایه متصل هستند می‌تواند در تغذیه اقتصادی استارتاپ‌ها بسیار مفید و راهگشا باشد”

شایان ذکر است که فرآیند جذب سرمایه فوق درطول ۳ ماه و با مشاوره گروه مالی فیروزه انجام شده است که نهایتاً در دی ماه امسال با امضا قرارداد خرید سهام و تزریق سرمایه به شرکت به سرانجام رسید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *