امروز شهردار تهران و معاون علمی و فناوری رییس جمهور از دیجیکالا بازدید کردند که در این بازدید، حمید و سعید محمدی مدیران و مؤسسان دیجیکالا و سعید رحمانی رئیس هیئت مدیره دیجیکالا حضور داشتند و در مورد دستاوردها، اهداف و چشمانداز دیجیکالا توضیحاتی ارایه دادند.
حمید محمدی با اشاره به محبوبیت وبسایت دیجیکالا گفت: “به طور متوسط روزانه بیش از ۲ میلیون کاربر از دیجیکالا بازدید میکنند و دیجیکالا از پربازدیدترین وبسایتهای کشور است.”
مدیرعامل دیجیکالا از راهاندازی موفقیتآمیز و رشد پرشتاب «مرکز فروشندگان» دیجیکالا خبر داد. دیجیکالا امروز میزبان بیش از ۴۰۰۰ فروشنده و تولیدکننده در سراسر ایران است. فروشندگانی از سراسر ایران که کالاهای خود را برای فروش در دیجیکالا قرار میدهند و بسیاری از آنها از این طریق توانستهاند به کسبوکار خود رونقی بیسابقه ببخشند.
یکی از دغدغههای دیجیکالا، حفاظت از محیط زیست و هوای پاک است. به گفتهی موسس دیجیکالا، فروشگاه اینترنتی دیجیکالا با کم کردن نیاز مردم به جابجایی در شهر برای انجام خرید، به میزان چشمگیری از انتشار گازهای آلاینده جلوگیری میکند و باعث صرفهجویی خیلی زیاد در مصرف سوخت میشود. دیجیکالا همچنین فعالیتهای زیادی در حوزهی مسئولیتهای اجتماعی خود انجام داده و در شرایط مختلف، کمک به مردم مناطق زلزلهزده، کودکان محروم و اقشار نیاز به حمایت را در دستور کار خود قرار داده است.
حمید محمدی در حضور سورنا ستاری و محمدعلی نجفی به کمپین ساخت ایران اشاره کرد و از حمایت دیجیکالا از برندها و کالاهای ایرانی گفت. اکنون دیجیکالا عرضهکنندهی محصولات صدها برند ایرانی است و بدین طریق نقشی مهم در حمایت از کالای باکیفیت ایرانی ایفا میکند. هماکنون بیش از ۵۰ هزار نوع کالای ساخت داخل در دیجیکالا فروخته میشود و از ابتدای سال ۹۵، بیش از ۱۰۰ هزار کالای صنایع دستی از این فروشگاه اینترنتی سفارش داده شده است. ۱۶۲ کارگاه صنایع دستی مورد حمایت دیجیکالا هستند و از این طریق به بازاری به وسعت کل ایران دسترسی دارند. در ادامه به فروشگاه اینترنتی لباس دیجیاستایل و فروشگاه کتاب الکترونیک فیدیبو به عنوان زیرمجموعههای دیجیکالا اشاره شد و حمید محمدی از آیندهی دیجیکالا و چشمانداز حضور در کشورهای همسایه گفت. دیجیکالا قصد ورود به بازار کشورهای منطقه را دارد تا از این طریق بتواند بزرگترین تاثیر را در صادرات کالاهای ساخت ایران داشته باشد.
در بخش بعدی حمید محمدی به توسعهی تکنولوژیهای لبه در کشور اشاره کرد و افزود: در بخش تکنولوژیهای نرمافزاری دیجیکالا بیش از ۱۶۰ نفر از بهترین فارغ التحصیلان دانشگاههای معتبر کشور حضور دارند که با همت آنها حوزههایی مانند یادگیری ماشین و کلان دادهها در حال توسعه است. در نهایت مدیرعامل دیجیکالا چند درخواست مهم از دولت مطرح کرد تا از طریق برآورده شدن آنها، کسبوکارهای آنلاین رونق بیشتری بگیرند. اولین درخواست، عزم جدی برای مبارزه با کالای قاچاق و پیگیری طرحهایی از قبیل رجیستری و اجرای کامل آن بود. یکی دیگر از درخواستهای دیجیکالا از دولت، ایجاد کوریدرهای خاص صادرات و واردات ویژه تجارت الکترونیک بود تا بدین طریق مسیر بینالمللی شدن شرکتهایی مانند دیجی کالا هموارتر شود.
در پایان آقایان نجفی و ستاری به اتفاق هیات همراه از بخشهای مختلف مرکز پردازش دیجیکالا دیدن کردند. این مرکز با مساحت ۵۰ هزار متر مربع، ظرفیت انبار کردن ۴ میلیون کالا و ظرفیت پردازش۳۰۰ هزار کالا در روز، بزرگترین مرکز پردازش کالا در خاورمیانه و یکی از مدرنترین مراکز پردازش کالا در جهان است. در بازدید از این مرکز، حمید محمدی گزارشی از موقعیت کنونی دیجیکالا و برنامههای آن ارائه داد. به گفته حمید محمدی: دیجیکالا امروز توانسته ۲۶۰۰ شغل مستقیم ایجاد کند و چشمانداز ۳ سالهی این شرکت، ایجاد ۱۰۰۰۰ شغل مستقیم است. دیجیکالا از زمان تاسیس در سال ۱۳۸۵ تاکنون، به طور متوسط رشد سالیانهی ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است و مطابق پیشبینیها ارزش آن تا سال آینده از یک میلیارد دلار عبور میکند.