رفع ابهامات اخذ مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶

رضا الفت‌نسب: پیش از مشخص شدن و تصویب آیین‌نامه‌های اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، اخباری در رابطه با شرایط سخت عضویت در این اتحادیه در چند روز گذشته منتشر شده که صحت ندارد.

به گزارش وبنا چندی پیش اخباری در خصوص شرایط سخت عضویت در اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منتشر شد که با توجه به تازه تاسیس بودن این اتحادیه و مشخص نبودن آیین نامه‌های اجرایی، با یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه جهت رفع ابهامات گفتگویی داشتیم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی: اخبار منتشر شده در خصوص شرایط سخت عضویت در اتحادیه که برخی از پایگاه‌های خبری پیش از مشخص شدن آیین‌نامه‌ها منتشر کرده‌اند صحت ندارد. کسب‌وکارهای اینترنتی از جمله وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌توانند با ارایه مدارک مورد نیاز به عضویت اتحادیه درآیند.


مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز:

تایید هویت فردی، مکانی و صلاحیت شخصی برای کسب‌وکارهایی که نماد الکترونیکی نداشته باشند نیاز است اما آن دسته از کسب‌وکارهایی که نماد الکترونیکی خود را دریافت کرده‌اند نیازی به ارایه این مدارک نخواهند داشت.

گواهی اداره امور مالیاتی: کسب‌وکارهایی که درخواست اخذ جواز داشته باشند با توجه به قانون می‌بایست در اداره مالیات پرونده تشکیل دهند و تعیین تکلیف مالیاتی شوند و گواهی تشکیل پرونده را ارایه کنند.

گواهی گذراندن دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب‌وکار: اخذ این گواهی به دو صورت غیرحضوری و حضوری امکان پذیر است و تلاش شده تا محتوای این دوره‌ها به‌روزرسانی شود و به صورت کاملا غیرحضوری برگزار شود. در این دوره‌ها به نحوه روبرو شدن با اداره مالیات و مباحثی در خصوص قوانین تجارت الکترونیک پرداخته می‌شود که برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی بسیار مفید است.

کارت پایان خدمت: در تمامی مجوزهایی که از سازمان‌های مربوطه اعطا می‌شود کارت پایان خدمت و یا گواهی اشتغال به تحصیل دریافت می‌گردد که امری بدیهی است.

ارایه پرونده تخصصی فنی: در ماده ۱۳ قانون نظام صنفی ذکر شده که ارایه این پرونده برای مشاغل تخصصی و فنی (برای مثال تعمیر یخچال) جهت صدور جواز نیاز است اما این مورد تنها برای این پرونده تنها از این نوع کسب‌وکارها دریافت خواهد شد و کسب‌وکارهای دیگر برای اخذ مجوز از اتحادیه نیازی به ارایه مدرک دانشگاهی نخواهند داشت.

الفت نسب در سخن پایانی خود تاکید کرد که اتحادیه به تازگی تشکیل شده و در حال حاضر آیین‌نامه‌ها در دست ویرایش است و تلاش شده تا با کمترین سخت‌گیری برای صدور مجوز تدوین شود و در صورت تصویب قدم بزرگی برای ساماندهی کسب‌وکارهای مجازی برداشته خواهد شد.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *