دستور توقف فعالیت اسنپ و تپسی در کرج صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

در پی درشکایات متعدد و اعتراضات دامنه‌دار شهروندان و بخش حمل و نقل عمومی، دادستان کرج دستور توقف فعالیت استارتاپ‌های تپسی و اسنپ را در شهر کرج صادر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، عزیز صدرنژاد با اعلام این خبر افزود: یکی از عمده مشکلاتی که این دو استارتاپ در شهر کرج برای شهر داشتند موضوع عدم امنیت سیستم حمل و نقل و همچنین به خطر افتادن فضای کسب‌وکار برای تاکسی‌ها و آزانس‌های مسافری دورن شهری بود. وی با اعلام اینکه این دو مجموعه باید برای ادامه فعالیت خود از مراجع قضایی مجوز لازم را دریافت کنند ادامه داد: تاکسی‌ها و موسساتی که اتومبیل برای جابجایی مسافران در اختیار قرار می‌دهند همگی شامل پرداخت عوارض صنفی و مالیات هستند اما فعالیت این دو استارتاپ بدون پرداخت هیچ‌گونه سهم بخش خدمات عمومی بازار کار را برای این مجموعه‌ها تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: ما در اجرای قانون حمل و نقل بار و مسافر تابع آیین نامه‌ها و چارچوب‌های مشخصی هستیم که هر کسی که علاقمند برای فعالیت در این بخش است باید ساماندهی شود. در این خصوص و برای قطع سرورهای این دو استارتاپ در کرج تذکرات و اخطارهای لازم داده شده و در صورت عدم مراجعه مدیران اسنپ و تپسی، در خصوص تخلفات صورت گرفته از سوی رانندگان زیر مجموعه، برخوردهای قضایی صورت خواهد گرفت.


رییس سازمان حمل و نقل شهرداری کرج از اجرای طرح هوشمندسازی تاکسی‌های درون شهری خبر داد و عنوان کرد: با اجرای این طرح و با تجهیز ناوگان تاکسیرانی به دستگاه‌های پرداخت الکترونیک، شاهد اتفاقات مثبتی در مدیریت شهری آینده خواهیم بود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *