توری به پهنای الکام استارز

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

همانطور که می‌دانید سالن الکام‌استارز نمایشگاه الکامپ امسال یکی از سالن‌های پربازدیدی بود که استارتاپ‌های متنوع ایرانی در آن حضور داشتند و نسبت به معرفی خدمات و محصولات خود اقدام نمودند. در این بین برخی از مسئولان دولتی از این سالن بازدید به عمل آوردند و ظاهرا این بازدیدها، برخی از استارتاپ‌ها را با مشکل مواجه ساخته است. در این مورد گفتگویی داشتیم با رضا الفت‌نسب دبیر انجمن صنفی کسب‌وکار اینترنتی که دز ادامه به آن می‌پردازیم:

الفت‌نسب: الکامپ امسال را می‌توان یکی از بهترین نمایشگاه‌های چند سال اخیر دانست که با تلاش سازمان نظام صنفی و فعالین حوزه it توانست صدای خود را به عموم مخاطبین و ذینفعان فضای مجازی برساند.

یکی از اتفاقات مهم الکامپ امسال حضور پررنگ مسئولین و کارشناسان سازمان‌های دولتی در سالن الکام‌استارز و شناسایی و مذاکره با استارتاپ‌های مرتبط با موضوع فعالیت سازمان‌ها بود. استارتاپ‌ها از این اتفاق فرخنده که توانسته‌اند خدمات خود را به مسئولین ارایه کرده و بگویند به راحتی می‌توان مشکلات را با خلاقیت و کمترین هزینه حل نمود، خوشحال و سرخوش بودند. اما انگار برخی به قصد دیگری از این نمایشگاه دیدن کردند.


متاسفانه در چند روز گذشته متوجه شدیم انگار سالن الکام‌استارز توری بوده است برای به دام انداختن استارتاپ‌ها. آنطور که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند مدیرکل محترم شرکت بیمه مرکزی بعد بازدید همکارانشان از نمایشگاه و مشاهده استارتاپ‌های حوزه بیمه طی مصاحبه‌ای استارتاپ‌های بیمه‌ای را غیرقانونی خوانده‌اند.
بر این اساس طبق مقررات موجود، فروش و عرضه انواع بیمه توسط شرکت‌های IT معروف به استارتاپ‌ها مورد تایید بیمه‌مرکزی نیست و مسئولیت تخطی از این ضابطه بر عهده نماینده بیمه همکار و شرکت بیمه متبوع آن خواهد بود.

در حال بررسی اظهارات ایشان بودیم که یکی از استارتاپ‌هایی که در حوزه سلامت خود را در نمایشگاه معرفی کرده بود ضمن تماس با انجمن اعلام کرده مشتریانش از طرف یکی از زیر مجموعه‌های وزارت بهداشت و درمان مورد فشار قرار گرفته‌اند که چرا با این استارتاپ قرار داد بسته‌اید و تهدید به جلوگیری از فعالیت شده است. همچنین در ایام برگزاری نمایشگاه هم غرفه یک استارتاپ حوزه فروش خدمات نیز با دستور یک سازمان دولتی و همزمان با بازدید مردم و به بدترین شکل پلمپ گردید.

اینطور که پیداست تا الکامپ سال آینده باید منتظر اظهار نظر و تهدیدهای سازمان‌ها و مسئولینی باشیم که استارتاپ‌ها را مخل فعالیت خود می‌دانند.
ای کاش دولت به جای حمایت زحمت می‌کشید و مسئولین و کارشناسان وزارتخانه و سازمان‌های زیر مجموعه خود را نسبت به فضای جدید کارآفرینی و اکوسیستم استارتاپی ایران توجیه می‌نمود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *