حمایت وزارت صنعت از تشکیل اتحادیه کسب‌وکار اینترنتی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶

محمدرضا نعمت‎زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز هم‌زمان با روز ملی صنعت و معدن و در آستانه برگزاری بیست و یکمین جشن ملی صنعت و معدن در جمع اصحاب رسانه با بیان حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی و فناورانه گفت: در برنامه چشم‌انداز توسعه کشور پیش‎بینی شده است که کسب‌وکارهای نوین و فناورانه به ۱۰ درصد برسد. همچنین این مشاغل باید در زمینه ایجاد و راه‌اندازی اتحادیه مستقل برای خود تلاش کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح رونق تولید در نظر گرفته شده است، گفت: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان برای طرح رونق تولید پیش‌بینی شد که با حمایت نظام بانکی ۱۷ هزار میلیارد تومان برای این طرح پرداخت شد. همچنین برابر مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی واحدهای دریافت کننده تسهیلات رونق تولید در سال جاری باید ۱۰ درصد تولید و اشتغال خود را افزایش دهند.

به نقل از روزنامه فناوران، نعمت زاده با اعلام آغاز سیستم نظارت بر تسهیلات پرداخت شده در طرح رونق تولید از بهمن‌ماه سال ۹۵ گفت: از حدود شش هزار و ۸۰۰ واحد از مجموع حدود ۱۲ هزار واحد صنعتی بازدید شد و در بازرسی‏‌های به عمل آمده از واحدهای دریافت کننده تسهیلات رونق تولید در سال گذشته، مشخص شد دو هزار و ۴۰۰ واحد افزایش اشتغال و چهار هزار و ۲۰۰ واحد تثبیت اشتغال داشتند.

وزیر صنعت گفت: امسال علاوه بر طرح رونق تولید و احیای واحدهای صنعتی و معدنی، حمایت از اصناف تولیدی و خدماتی و نوسازی صنایع کشور نیز در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.


وی تصریح کرد: علاوه بر حمایت از صنایع کوچک، متوسط و بزرگ در سال جاری با تایید ستاد اقتصاد مقاومتی، اصناف تولیدی و خدماتی نیز برای نوسازی و بازسازی از تسهیلات رونق تولید استفاده می‌کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *