برنامه‌ریزی اتاق اصناف برای تشکیل اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶

رییس اتاق اصناف از برنامه ریزی برای راه‌اندازی اتحادیه کسب‌وکار اینترنتی خبر داد.

علی فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فعالیت کسب‌ وکارهای نوین طی دوسال گذشته مورد بحث زیادی قرار گرفته و بر همین اساس اتاق اصناف معاونتی را برای مدیریت این گروه شکل داده است. وی عنوان کرد: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه قرار بر آن شد اتحادیه مستقلی دراین حوزه تشکیل شود که برای تشکیل چنین اتحادیه‌ای جلساتی تشکیل شده و در  سطح  اصناف  ودولت پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

رییس اتاق اصناف ادامه داد: پس از انجام مراحل اولیه، فراخوان عمومی برای ثبت‌نام و تشکیل هیات مدیره این صنف منتشر شد و بالغ بر ۵۰ واحد دراین عرصه اعلام آمادگی کردند. اما فاضلی در پاسخ به سوالی در خصوص نگرانی و گلایه‌های اصناف مختلف برای ایجاد اتحادیه مستقل توضیح داد:‌ ممکن است بخشی از اتحادیه‌ها در این زمینه اظهار نگرانی کنند اما نمی‌توان جلوی پیشرفت کار و به ویژه اقداماتی که به نفع مصرف کننده است را گرفت، به هر صورت ما باید در اتحادیه‌های مختلف برای بروز شدن شرایط خود اقداماتی صورت دهیم.
وی همچنین گفت: اکنون باید اتحادیه‌ها در راستای ارایه خدمات نوین حرکت کنند و به عنوان مثال تشکیل آژانس‌های اینترنتی شاهد این ادعاست. در چنین  شرایطی اگر اتحادیه‌های مختلف اهمال کنند سایرین منتظر نمانده و مطابق با دنیا پیش می‌روند بر همین اساس لازم است اتحادیه‌ها پیشرفت روز را در نظر داشته و این نکته را مد نظر داشته باشند که اتاق اصناف پشتیبان همه اصناف است و نباید کسب‌‌وکار نوین را  مورد غفلت قرار داد، چرا که می‌‌توان از این فضا برای بهبود کار بهره گرفت.


فاضلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: تمامی این اقدامات در جهت رفاه مصرف کننده صورت می‌گیرد تا شرایط بهتری برای مصرف کنندگان فراهم شود. وی در پاسخ به این سوال که بهتر نبود کسب‌وکارهای اینترنتی در هر حوزه در دل اتحادیه مربوطه جا بگیرند، گفت:‌ دولت به دنبال ایجاد اتحادیه کشوری بود که بحث‌های زیادی در این خصوص انجام شد. ما نیز بر اساس نظام صنفی این مسئله را اعلام کردیم که اگر قرار است اتحادیه تشکیل شود بایدتحت نظارت اتاق اصناف باشد چراکه برخی می‌گویند این اتحادیه مستقل از اتحادیه‌های صنفی در نظر گرفته می‌شود.

فاضلی در پایان گفت:‌ اکنون تلاش داریم آیین‌نامه مربوط به این اتحادیه به صورت روشن و واضح تدوین شود و بر این باوریم همین که اجازه ندادیم این اتحادیه از حوزه اصناف خارج شود گام بزرگی بوده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *