فیلتر شدن وبسایت جاباما بدون اخطار قبلی و اعتراض انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶

چهارشنبه ۳۱ خردادماه، وبسایت جاباما بدون اخطار قبلی فیلتر شد. پس از پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد علت فیلتر شدن نداشتن نشان تی‌نماد از سازمان گردشگری است. در صورتی که پیش از این اتفاق وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرده بود که داشتن نماد اعتماد به منظور فعالیت در فضای مجازی کافی است.

انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی ساکت نماند و در نامه‌ای خطاب به ریاست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعتراض خود را نسبت به فیلتر شدن جاباما بیان کرد. این نامه به امضای رضا الفت‌نسب دبیر انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی رسید که متن آن به شرح زیر است:

احتراماً به اطلاع می‌رساند وب سایت رزرواسیون هتل به آدرس www.jabama.ir روز چهارشنبه و بدون دریافت اخطار قبلی فیلتر گردید. پس از پیگیری‌های صورت گرفته علت فیلتر شدن نداشتن نشان تی‌نماد اعلام شده است.
همانطور که مطلع هستید تی‌نماد در سال‌های گذشته و با همراهی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی متولد شده است و متاسفانه اطلاع‌رسانی شفافی در رابطه با چرایی نحوه دریافت و خدمات آن صورت نگرفته است.
بنا بر اعلام وزارت اقتصاد و دارایی تنها مجوز فعالیت در فضای مجازی نماد اعتماد الکترونیکی است که جدیداً دریافت پروانه کسب از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به آن اضافه شده است. حال معلوم نیست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با وجود چنین مصوبه‌ای چرا اقدام به همراهی با سازمان میزاث فرهنگی و به وجود آمدن تی‌نماد نموده است. بلاشک در صورت جدی نگرفتن این موضوع از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی من بعد باید منتظر تولد نمادهای مختلف از سوی سازمان دولتی بود.
بدینوسیله از جنابعالی انتظار می‌رود با توجه به اختیارات قانونی نسبت به رفع فیلتر از سایت مذکور اقدام نموده و در سال اشتغال و تولید از بیکار شدن بیش از شصت نفر از جوانان دانشگاهی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، جلوگیری نمایید.


 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *