ارزان شدن تعرفه اینترنت موبایل

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۳

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیش از این تعرفه ۲.۵ ریال را به ازای هر کیلوبایت برای اینترنت نسل سوم موبایل تصویب کرده بود که رقمی حدود ۵ برابر نرخ دسترسی به اینترنت موبایل از طریق GPRS بود؛ این مصوبه با واکنش رسانه ها و نارضایتی مشترکان به دلیل گران بودن مواجه شد و برغم آنکه مصوبه به تائید اعضای کمیسیون رسیده بود و از سوی سخنگوی کمیسیون و معاون وزیر نیز اعلام عمومی شده بود اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول تجدیدنظر در این تعرفه را داد.

امروز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه اینترنت آزاد موبایل را اصلاح و تعرفه ۲.۵ ریالی را به ازای هر کیلوبایت اینترنت به ۰.۵ ریال کاهش داد که این تعرفه برای اینترنت موبایل GPRS و ۳G یکسان شده است.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این باره  به مهرنیوز گفت: تعرفه نیم ریال به ازای هر کیلو بایت اینترنت موبایل برای سیم‌کارت‌های دائمی مستقل از فناوری برای هرگونه دیتای نسل دوم و سوم از دی‌ماه اجرا می‌شود؛ به این ترتیب تعرفه دیتای نسل ۲ به میزان چشمگیری (حداقل ۵۰ درصد) کاهش یافت.


علی اصغر عمیدیان افزود: اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با دریافت نظرات مردم و اپراتورها و پس از بررسی مصوبات شماره ۴۵ و ۱۴۲ که بر اساس آن تعرفه های مختلفی با تفکیک تکنولوژی برای نسل سوم و GPRS برای سیم کارت‌های دایمی از نیم ریال تا ۱۴,۸ ریال وجود داشت، به منظور یکسان‌سازی تعرفه در نسل‌های مختلف تلفن همراه، تعرفه جدید را تصویب کردند.

وی گفت: اپراتورهای تلفن همراه می توانند با شرایط رقابتی و بازه تعرفه ای تعیین شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا بر اساس کیلو بایت، بسته‌های مختلف تعرفه‌ای نیز متناسب با نیاز مشترکین تعریف و ارایه کنند.

عمیدیان با اشاره به اینکه این مصوبه از اول دی ماه برای تمامی اپراتورهای تلفن همراه لازم الاجرا است، اظهار کرد: مشترکان تلفن همراه می‌توانند با خرید بسته‌های مختلف تعرفه‌ای متناسب با نیاز خود، از خدمات با تعرفه‌های مناسب بهره‌مند شوند.