ماه: خرداد ۱۳۹۲

گفتگو با مدیرعامل شرکت آرمیتیس، از بنیانگذاران لوکوپوک

لوکوپوک، محصولی از شرکت نرم نگاران آرمیتیس، یک درگاه  تجاری — تبلیغاتی اینترنتی است. این شرکت پس از سال ها فعالیت، اکنون در مسیر رشد قرار دارد و لوکوپوک، جایگاه خوبی را در میان کاربران و مخاطبان هدف خود پیدا کرده است.

خواندن ادامه‌ی خبر

برخورد با متخلفان درحوزه میزبانی وب

کمیسیون فضای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از اجرای طرح ساماندهی فعالیت در حوزه میزبانی وب خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، براساس این طرح، شرکت‌های عرضه خدمات میزبانی وب، تنها یک ماه فرصت دارند برای عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اقدام کنند.

خواندن ادامه‌ی خبر

فروشگاه سازهای اینترنتی فارسی

آچار فرانسه – فروشگاه های اینترنتی از ابزارهای توسعه تجارت الکترونیک هستند. این سیستم های اتوماتیک تولید فروشگاه، خصوصا برای کسانی که آشنائی کمی با اینترنت دارند و از طرفی صاحب یک کسب و کار هستند و از طرفی امکان هزینه زیاد ندارند، یک امکان خوب است.

خواندن ادامه‌ی خبر

گفتگو با بنیانگذاران استارتاپ پونیشا

پونیشا استارتاپی تحت وب است که در طول فعالیت خود به عنوان یک کسب و کار نوپا، توانسته است توجه زیادی را به خود جلب نماید و در مسیر رشد و رسیدن به موفقیت گام بردارد. یکی از دلایلی که در این راه به پونیشا کمک کرد، ورود سریع به یک بازار دست نخورده با عنوان «نیروی کار مجازی و برون سپاری کار به صورت آنلاین» در وب فارسی و ایران بود.

خواندن ادامه‌ی خبر

استارتاپی که می خواهد روش کادو خریدن شما را به کلی زیرورو کند

کادوچی استارتاپی است تحت وب که چند ماهی بیشتر از آغاز بکار آن نمی گذرد. هدف این استارتاپ آسانتر و بهتر کردن تجربه خرید کادو است. وب سایت این کسب و کار نوپا به شما امکان جستجو در میان ده ها کادو، کارت پستال و حتی کیک! برای مناسبت ها و افراد مختلف می دهد. 

خواندن ادامه‌ی خبر

همایش تجربه کاربری

اولین همایش تجربه‌ی کاربری تهران در شهریور سال ۱۳۹۲ حول سه محور «استراتژی طراحی»، «طراحی تعاملی» و «طراحی محصولات آنلاین» برگزار خواهد شد.

خواندن ادامه‌ی خبر

پنجمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف آغاز به کار کرد

پنجمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف در آذرماه ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد. این جشنواره به همت مرکز کارآفرینی و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، با هدف کمک به تجاری سازی طرحهای دانش بنیان برگزار میشود.

خواندن ادامه‌ی خبر

پنج پیشنهاد برای استخدام یک طراح بزرگ وب

حسین موسوی. استخدام یک طراح وب می تواند یکی از سخت ترین انتخاب های شما باشد, با وجود این , او شخصی است که چهره آنلاین شرکت شما را خلق میکند و شما را از هر نظر قادر به تعامل با مشتریان  می کند. بنابراین بسیار مهم است که یک شخص با  استعداد را برای اولین بار استخدام کنید. در غیر این صورت, ضررو زیان ها کسب و کار شمارا در معرض خطر قرار می دهد همچنین پول و زمانی که برایش گذاشته اید , از بین رفته است.

در اینجا پنج پیشنهاد که به فرایند انتخاب شما کمک می کند آورده شده است:

۱.ابتدا به دنبال یک شخصیت باشید و بعد از ان، تجربه کاری

وقتی من یک طراح سایت را استخدام می کنم بیشتر از همه شخصیت وی مورد توجهم قرار می گیرد  در حالی که تجربه خیلی مهم است و مورد مهمتر در پیش بینی موفقیت فرد ذات او ست و چگونگی توانایی اش در انطباق با شرایط محیطی شرکت شما. آیا هدایت کردن , تصمیم گرفتن , ایستادگی کردن و کنجکاوی کردن برای شما اهمیت دارد؟ یا شما بیشتر محتاطانه عمل می کنید و در مورد مدیریت زمان و مهلت انجام پروژه ها کمتر سخت گیری می کنید؟ اگرچه شخصیت ها هستند که فرهنگ شما را رقم میزنند، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که طراح وب مورد نظر با فرهنگ شما مطابقت پیدا می کند.

برای مثال, یک توسعه دهنده وب با استعداد که در یک موسسه مالی بزرگ کار کرده ممکن است که برای یک استارتاپ خوب نباشد. چرا؟ یک استارتاپ نیازمند صفاتی است مثل تطبیق پذیری, سازگاری, ریسک پذیری و شخصیت پیشرو داشتن, است که این صفات ممکن است کمتر در شرکتهای بزرگ اهمیت داشته باشد.

بنابراین, لیستی از نیازمندهای شرکت تهیه کنید. آیا محیطی بسیار خشک را هدایت می کنید؟ آیا یک تیم عالی میخواهید؟ اگر شما پنج نیازمندی دارید مطمئن شوید که مصاحبه کننده حداقل با سه تای آنها سازگار باشد.

استخدام افراد بر اساس شخصیت آنها همچنین می تواند به شما کمک کند که فرهنگ شرکت خود را تعریف کنید و مطمئن شوید که تیم هماهنگ با هم کار می کنند.

البته که برای بعضی افراد آسان است که در مصاحبه تقلب کنند بنابراین نیاز دارید از روش های دیگر افراد را ارزیابی کنید تا از مناسب بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

۲.طراح وب خود را در یک پروژه کوچک امتحان کنید.

اگرچه, ممکن است فکر کنید فرد مورد نظر را پیدا کردید. اما یک پروژه کوچک به وی واگذار کنید. این موضوع  اجازه می دهد که شخص را در فعالیت و ارائه اطلاعات اضافه، بیشتر از یک مصاحبه شغلی تحت نظر بگیرید. شما می توانید ببینید که شخص مورد نظر چطور روی ارائه محصولات و سبد نهایی تولیدات تاثیر می گذارد. آیا او آنقدر خوب هست که پروژه های اصلی را که می خواهید به مشتریان تحویل دهید به او بسپارید؟ چقدرراه حل های وی  خلاقانه بوده است؟ چه اندازه او در کار با تیم و حل مسائل ارتباطی خوب بوده است؟


۳. انتخاب یک طراح با استعداد , نه مجموعه مهارت های خاص

در فضای فن آوری  تقریبا  مهارت ها هر دو سال منسوخ میشوند  بنابراین شایسته است طراح وبی را استخدام کنیم که تکنولوژی های جدید را به راحتی یاد بگیرد اما  نه کسی که یک مهارت خاص را در حال حاضر میشناسد اما هنگامی که مهارت جدیدی میاید امکان تطبیق ان را با مهارت قبلی ندارد .

ساده ترین راه که بفهمیم شخص میتواند خودش را با تغییرات سازگار کند این است که سوالاتی را در جهت اشکار شدن علاقه وی به یادگیری : برای مثال :

چه برنامه زبانی اخیرا   اموخته اید؟

به چه مکان هایی برای یادگرفتن تکنیک ها و ترفندهای رفته اید؟

کنفرانس مورد علاقه ی شما در زمینه فن آوری چه بوده است؟


۴. چیزهای بی اهمیت در مورد برنامه نویسی نپرسید

مثال هایی از  سوالات بی اهمیتی وجود دارد که شما در هنگام مصاحبه با طراح از پرسیدن آن امتناع میکنید :

اولین طراح برنامه جاوا چه کسی بوده است؟

در چه سالی PHPمنتشر شد ؟

منشا برنامه نویسی زبان Python چه بوده است ؟

درحالی که بعضی اطلاعات ممکن است مفید  باشند , سوالات بی اهمیت اغلب روش مناسبی برای تشخیص استعداد فرد نیستند .انها افرادی هستند که همه چیز را به خاطر میسپارند .

به عنوان یک قاعده کلی وقتی من به صورت تکنیکی مصاحبه میکردم  هرگز سوالی رانمی پرسیدم که فرد به سادگی بتواند جواب ان را پیدا کند .

در عوض  من روی بحث ازاد و گوش دادن تمرکز میکردم .چیزی که من دنبالش بودم ان بود که ببینم افراد چقدر علاقه مند به نشان دادن جواب هایشان هستند و چقدر خوب میتوانند تکنولوژی را توضیح دهند و ارتباط بر قرار کنند.

چند مثال از بحث ازاد :

چطوری میتوانید ناسازگاری ها را در یک وب سایت وقتی افراد مختلف در حال ویرایش داده های مشابه خود هستند مدیریت کنید  ؟

چه الگوهای طراحی رو استفاده میکنید؟ در چه شرایط؟

میتوانید تفاوت بین طراحی شی گرا و طراحی مبتنی بر مولفه را نام ببرید؟


۵.استخدام با تأمل و پیشرفت سریع

در استخدام افراد وقت بگذارید , اما اگر تشخیص دادید فرد مناسب نیست اجازه دهید هر چه سریع تر برود .یک طراح وب نا مناسب باعث ایجاد اخلال در کل تیم و حتی کل پروژه میشود .

من یک استخدام اشتباه بسیار مهم  داشتم و اجازه دادم ان فرد برایWebgrrls.comدر

مدت طولانی در تیم باقی بماند . اگرچه که او یک طراح با استعداد بود . گاهی اوقات برای مدت طولانی ناپدید میشد, قرارهایش را از دست میداد از دست دادن قرارها مخصوصا باعث اختلال در  کارها بود هرجایی که منابع فشرده هستند و توانایی ارتقا و بهبود سریع و تاثیر گذار است   از دست دادن قرارها باعث تخریب  موفقیت ها میشود.

موفقیت سریع ممکن است در یک شرکت کوچک که افراد با یکدیگر صمیمی هستند مشکل باشد  اما این موضوع نباید شمارا از پیشرفت متوقف کند.


منبع

خواندن ادامه‌ی خبر