ماه: مهر ۱۳۹۱

مرجع CRM با ظاهری جدید رونمایی شد

مرجع CRM با ظاهری جدید رونمایی شد

وبتا – اتاق مدیریت ارتباط با مشتری٬ مرجع اطلاع رسانی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری در کشور است. پس از گذشت بیش از ۵ سال از راه اندازی وب سایت اتاق مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان مرجع مدیریت ارتباط با مشتری، وب سایت این شرکت با ظاهری جدید همراه با امکانات خاص در دسترس مدیران، دانشجویان و علاقمندان قرار گرفته است.

برای مشاهده سایت به آدرس www.crmroom.com مراجعه نمایید.

روین یومن مشاور جهانی دومین استارتاپ ویکند تهران

وبنا – در دوره دوم استارتاپ ویکند تهران که در تاریخ ۱۷ الی ۱۹ آبان برگزار میشود، آقای روین یومن مشاور جهانی این رویداد حضور خواهد داشت. آقای یومن یک کارآفرین و سرمایه گذار موفق از کشور نیوزیلند میباشد که به عنوان برگزارکننده، مشاور، مربی و شرکت کننده در برنامه های استارتاپ ویکند فعالیت کرده است. لازم به ذکر است رویداد آبانماه بخشی از رقابت جهانی استارتاپ ها ( Global Startup Battle) است که از ۹ تا ۱۹ نوامبر برگزار میشود. در این ۱۰ روز بیش از ۱۲۰ شهر در سرتاسر جهان استارتاپ ویکند برگزار میکنند و از بین تیمهای اول هر شهر، برنده جهانی از طریق رای گیری اینترنتی انتخاب میشود. 

برای اطلاعات بیشتر به آدرس http://tehran.startupweekend.ir مرجعه کنید. همچنین علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به آدرس  http://register.startupweekend.ir مراجعه کنند.

رهرو سایت خبری استان البرز راه اندازی شد

رهرو سایت خبری استان البرز راه اندازی شد

وبنا – وب سایت خبری رهرو با موضوع پوشش اخبار استان البرز راه اندازی شد. هدف اصلی این وب سایت پوشش اخبار شهرستان البرز و  استان قزوین می باشد. رسیدگی به مشکلات این شهرستان و ارتباط مردم با مسوولین شهرستان نیز از سایر اهداف آتی این وب سایت خواهد بود.

برای مشاهده وب سایت از آدرس www.rahrov.com مراجعه نمایید.

آغاز به کار ثبت نام پنجمین دوره ذره بین طلایی + گزارش

وبنا – دومین نشست خبری و آغاز ثبت نام در پنجمین دوره ذره بین طلایی هفته گذشته در کافه کتاب لاله زار برگذار شد. ذره بین طلایی از سال ۸۲ تا ۸۵ برگذار شده است و دوره بعدی آن نیز امسال برگذار خواهد شد.

مهدی رودکی در این نشست به این نکته اشاره کرد که مانند سینما که سیمرغ بلورین برای تشویق کارگردانان و فیلم سازان وجود دارد٬ باید جایزه ای برای کسانی که بروی SEO سایت ها وقت می گذارند و سئو پاک را رواج می دهند داشته باشیم تا انگیزه ای برای این افراد باشد. 

آقای هاشمی دبیر اجرایی ذره بین طلایی در این نشست گفت :  قبل از مسابقه کلاس هایی را برای آموزش شرکت کنندگان ترتیب خواهیم داد تا شرکت کنندگان بیشتر و بیشتر در مورد سئو اطلاعات کسب کنند. برای شروع مسابقه شرکت کنندگان را در گروه های ۳ نفره تقسیم بندی می کنیم که این افراد را براساس دانش طراحی، محتوا و تحلیل در این گروه ها قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود: “مسابقه به این صورت است که برگذار کنندگان مسابقه کلمه یا کلماتی را انتخاب کرده و به گروه ها می دهند تا آنها کار خود را برای ثبت دامنه، طراحی و محتوا شروع کنند.”

به شرکت کنندگان در این مسابقه ۳ ماه فرصت داده می شود تا بروی سئو سایت خود کار کنند و یک سئو پاک را بروی سایت پیاده سازی کنند. در این سه ماه نشست های خبری برگذار می شود تا هم گروه ها از کمک مربیان خود استفاده کنند و هم کارهایی را که انجام داده اند ارائه دهند.

هاشمی افزود: ؛ بهتر است کسانی که در این مسابقه شرکت می کنند آشنایی با طراحی سایت و سئو داشته باشند و کسانی که بتوانند محتوا مناسبی برای سایت تهیه کنند.”

آقای رودکی به این نکنه اشاره کرد که آن کلمه ای که برای شرکت کنندگان انتخاب می شود به احتمال زیاد از طرف اسپانسر خواهد بود و از طرفی این اسپانسر کمک می کند تا جوایز بهتری که سزاوار آنها است برای گروه های اول تا سوم تهیه شود.

رودکی افزود: “رتبه کاذب در این مسابقه هیچ امتیازی در بر نخواهد داشت و باید این سئو که برای سایت انجام می شود از نوع سئو پاک باشد و اگر بعد از انتخاب سایت برتر متوجه شویم که از سئو غیر واقعی استفاده شده است جایزه پس گرفته خواهد شد. البته احتمال آن بسیار کم است و ایران سئو این اطمینان را می دهد که این سایت به طور واقعی انتخاب شده است.”

رودکی سپس تاکید کرد که باید بازار را آگاه نمود و سرویس سئو را به کسب و کار شناساند تا بتوانند در هر مرحله پیشرفت کار را ارزیابی کنند نه آنکه تصور کنند که کاری از دست آنها ساخته نیست. 

جایزه دوره قبل که در سال ۸۵ برگذار شد برای گروه اول ۳ سکه، برای گروه دوم ۲ سکه و برای گروه سوم ۱ سکه به همراه تندیس ذره بین طلایی بوده است.

آقای امیر توکلی مدیر سایت مهدی کا در مورد فیلتر شدن گوگل، فیلتر شدن تبلیغات آن و همچنین تاثیر آن در سئو پرسیدند و در جواب از آقای رودکی شنیدند که این نوع از افراد شناختی از فضای اینترنت و وب ندارند و موتور جستجوگر داخلی توانایی پشتیبانی از کاربران را نخواهد داشت و با اشاره به نظر سنجی سایت ایتنا که در مورد اعتماد کاربران به جی میل که بالای ۸۰ درصد است گفت که نمی توانند کاربران را برای استفاده از گوگل منع کنند. 

رودکی در ادامه این نشست افزود “که کاربران سئو سایت را فقط به پیج رنک و الکسا می دانند و معتقد است که سئو ارتباط زیادی با پیج رنک و الکسا ندارد. او در توضیح ادامه داد: آنچه که اکنون با نام خدمات سئو ارایه می‌شود، شفاف نیست.”

ثبت نام ذره بین طلایی از ۲۰ مهر ماه شروع شده و تا ۲۰ آبان ماه ادامه دارد. برای مشاهده سایت به آدرس www.iranseo.com/award/91 مراجعه کنید.

سایت نواحی راه اندازی شد

سایت نواحی راه اندازی شد

وبنا – سایت نیازمندی های نواحی افتتاح شد. در این سایت هر آگهی شامل توضیحات آگهی٬ عکس و اطلاعات تماس با آگهی دهنده می باشد. مدیر سایت نواحی به وبنا گفت : اساس کار این سایت بسیار ساده است. کاربران می توانند بعد از ورود به سایت وارد شهر مورد نظر خود شده و پس از انتخاب دسته بندی های موجود٬ آگهی های مربوط را مشاهده کنند و یا آگهی خود را در سایت ثبت نمایند.

برای مشاهده سایت به آدرس www.navahi.com مراجعه کنید.

رزرو آنلاین صبحانه با کجاخوبه

رزرو آنلاین صبحانه با کجاخوبه

وبنا – این روزها در شهر مشهد سایت کجاخوبه مشغول ارائه خدمات رستورانی و همایشی از قبیل رزرو رستوران، گردآوری دایره المعارف رستوران‌های مشهد و هر نوع فعالیتی در رابطه با رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها فست فودها و حتی کله پزی‌ها شده است. این وب سایت این بار با طرح برنامه‌ای جالب شما را به کسب تجربه‌ای بسیار خوشمزه دعوت می کند، صبحانه! آن هم در حد کیفیت هتل‌های پنج ستاره با رزرو قبلی … .کافی‌ست با مراجعه به این سایت به تعداد مهمانان خود و در ساعت مورد نظرتان صبحانه سفارش داده و با دریافت کد رهگیری صبح روز موعود صبحانه پنج ستاره خود را دریافت کنید.

برای مشاهده سایت به آدرس www.kojakhoobe.com مراجعه کنید.

«وبلاگ نیوز» میز مطالبات کاربران فضای مجازی از مسئولین است

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز»، حسن میثمی، مدیر سایت خبری تحلیلی وبلاگ نیوز، در نشست نقد و بررسی وبلاگ نیوز در ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، به سوالاتی در  خصوص فعالیت های این پایگاه خبری پرداخت.

وی در ابتدا هدف اصلی وبلاگ نیوز را پوشش خبری وبلاگستان و اطلاع رسانی به مسئولین و کاربران فضای مجازی دانسته و افزود: این کار با هدف مطالبه گری در فضای مجازی صورت می گیرد.

مدیر وبلاگ نیوز، در مورد سابقه کاری وبلاگ نیوز گفت: قریب به چهار سال از فعالیت ما می گذرد و در جشنواره رسانه های دیجیتال سال ۸۸، رتبه بهترین پایگاه ارائه دهنده خدمات فرهنگی را دریافت کردیم.

مدیر وبلاگ نیوز، در خصوص انتخاب این سرویس ها گفت: چون ماهیت وبلاگ نیوز پوشش خبری در حوزه وبلاگ ها و فعالیت های فضای مجازی است، تقسیم بندی متداول سایت های خبری پاسخگو نبود، به این خاطر سرویس ها را بر اساس نیاز پوشش خبری در فضای مجازی انتخاب کردیم.

وی تاثیر تغییرات فضای مجازی بر سرویس های خبری، وبلاگ نیوز نیز گفت: براساس تغییرات حاصل شده، تغییراتی در برخی از سرویس ها می دهیم، به طور مثال سرویس شبکه اجتماعی به تازگی راه اندازی شده است، اما حرکت به سمت وب۲، به جهت هزینه بردار بودن پوشش خبری، هنوز اتفاق نیفتاده است.

میثمی در خصوص خبرنگاران فعال در این پایگاه خبری نیز گفت: در حال حاضر ۴ دبیر سرویس داریم، سرویس مسابقات و جشنواره ها، سرویس دهنده ها، سرویس همایش های وبلاگی و سرویس رسانه وبلاگ و شبکه های اجتماعی که به انتخاب خودشان، سرویس های دیگری را به صورت موقت تحت پوشش خبری قرار داده اند.

وی همچنین در مورد تغییر قالب وبلاگ نیوز و تغییر رنگ آن از آبی به قرمز نیز گفت: این تغییر رنگ به خاطر بعضی مسائل بود، از جمله اینکه رنگ آبی که قبلا در سایت وجود داشت، رنگی سرد است و مناسب پایگاه های خبری نیست و ما به روش آزمون و خطا رنگ قرمز را انتخاب کرده ایم که البته با نقد  و نظر کاربران نیز مواجه شدیم.

مدیر وبلاگ نیوز در خصوص تاثیر خبری این پایگاه در فضای مجازی گفت: سیاست وبلاگ نیوز راه‌اندازی کمپین‌ها و حرکت‌های مجازی نیست، اما در موج وبلاگی غزه در سال ۸۷، اطلاع رسانی قوی و موثری داشتیم. در جریان نمایشگاه رسانه های دیجیتال سال ۸۸ همزمان با اتفاقات پس از انتخابات، حضور و اطلاع رسانی خوبی داشتیم و قریب به ۵۰ خبر در مدت ده روز نمایشگاه منتشر کردیم و استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت.

میثمی در خصوص کم بودن فعالیت های وبلاگ نیوز نیز گفت: متأسفانه کار اصلی دبیران سرویس ها، وبلاگ نیوز نیست. به این خاطر به روز رسانی در بعضی مقاطع، همچون تعطیلات یا ایام امتحانات، روند همیشگی خود را از دست می دهد و این ناشی از کمی بودجه برای گسترش فعالیت هاست.

وی همچنین در خصوص علت اصلی کم بودن محتوای تحلیل و یادداشت در وبلاگ نیوز را مشکلات مالی دانسته و افزود: حوزه تولید، هزینه بردار است و نقطه ضعف ما محسوب می شود. چرا که هنوز کار ما چندان درآمد زا نیست و از سازمانی هم مورد حمایت قرار نگرفته ایم و بخشی از بودجه از طریق داوری جشنواره های مختلف صورت می گیرد.

میثمی پر بیننده‌ترین بخش وبلاگ نیوز را پوشش خبری جشنواره ها دانسته و افزود: رسیدگی و پیگیری به اعتراضات شرکت کنندگان در جشنواره های وبلاگ نویسی، پوشش افتتاحیه ها و اختتامیه جشنواره ها و اطلاع رسانی نتایج جزو پر طرفدارترین خبرهای وبلاگ نیوز هستند.

مدیر وبلاگ نیوز، در مورد فیلترینگ نیز گفت: یک بار به خاطر انتشار مطلب طنزی در مورد یکی از اصحاب فتنه، به مدت یک هفته فیلتر شدی. در حالی که ما طنز را در نقد وی منتشر کرده بودیم اما تصور شده بود که ما در جهت حمایت وی مطلب را منتشر کرده ایم.

میثمی شاهد مثال صحبت یکی از شرکت کنندگان که گفته بود، سایت هایی هستند که حامی های قوی ای دارند و اگر مطلبی را منتشر کنند که اگر وبلاگ نیوز منتشر می کرد، فیلتر می شد، اما آنها فیلتر نمی شوند گفت: چندی قبل وبلاگ نیوز برای مطالبی که منتشر می کند، لینک چند شبکه اجتماعی فیلتر شده  مانند فیس بوک و توییتر را قرار داده بود که با تذکر جدی از کارگروه مصادیق مجرمانه رو به رو شد و مجبور به حذف این اکانت ها شد، اما یک سایت خبری مطرح به مدت یک ماه است که این لینک ها را قرار داده اما  هیچ تذکری هم دریافت نکرده است.

وی این موضوع را در حوزه فیلترینگ مشکل جرایم رایانه ای دانسته و افزود: گام صفر اصلاح وضعیت فیلترینگ، اصلاح قانون جرایم رایانه ای و به روزآوری آن است که در این زمینه به “شورای عالی فضای مجازی” امیدواریم.

مدیر وبلاگ نیوز، در خصوص انتشار مطالب و جریانات وبلاگ ها نیز گفت: سیاست های ما پوشش محتوای وبلاگ ها نیست، اما اگر این مطالب تبدیل به جریان شود، این جریانات را پوشش می دهیم. اما اگر بخواهیم مطالب وبلاگ ها در موضوع های مختلف را پوشش بدهیم، مجبوریم که دست به انتخاب بزنیم و همین موضوع باعث ایجاد بی عدالتی و سلیقه‌گرایی می شود.

میثمی گفت که تلاش می کنیم برای توجه به محتوای وبلاگ ها، جشنواره “چهره بلاگ” را تقویت کنیم.

این وبلاگ نویس گفت که ما وبلاگ نویسان، کاربران شبکه های اجتماعی، کاربران حرفه ای و آماتور اینترنت را یک صنف فرض کرده ایم و اطلاع رسانی درباره فعالیت های این صنف را وظیفه خود می دانیم و افزود: به طور مثال ممکن است این صنف یک همایش بگذارد که این موضوع جزو حوزه پوششی ما می گنجد.

مدیر وبلاگ نیوز، ارتباط کاربران با این پایگاه خبری را از طریق فرم ارسال خبر دانسته و افزود: یک فرم ارسال خبر در سایت تعبیه شده است و کابران زیادی روزانه از طریق آن، نقد و نظرات و خبرهای فضای مجازی را ارسال می کنند، هرچند که قبول دارم، ارتباط باید دوطرفه باشد که کم کم به این سمت هم حرکت خواهیم کرد.

مدیر وبلاگ نیوز در ادامه افزود: از سیاست های جاری وبلاگ نیوز، تقویت تشکل های وبلاگی در استان هاست که از سال ۹۱ آغاز شده است.

میثمی معرفی وبلاگ های برتر در بازه های زمانی مختلف را عملا غیر ممکن و هزینه بر دانست و جایگزین آن را سیستم انتخاب وبلاگ های برتر در جشنواره “چهره بلاگ” عنوان کرد و گفت: پس از برگزاری “چهره۸۹″ و “چهره۹۰″ و دریافت نواقص و مشکلات، ان شاءالله در حال برنامه ریزی مفصل برای “چهره۹۱″ با سیستمی متفاوت و کاربردی هستیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در خصوص نقد جشنواره “چهره بلاگ” نیز گفت: بزرگترین نقد به این جشنواره حذف وبلاگ های فیلتر شده در اولین مرحله داوری است. اما ما معتقدیم که وقتی قانونی در کشور تصویب می شود، هرچند اشتباه باید این قانون را اجرا کرد و ما ضمن احترام به این قانون آن را نقد می کنیم ولی به آن پایبند هستیم.

 مدیر وبلاگ نیوز در خصوص فیلتر شدن گوگل نیز گفت: درباره فیلتر جیمیل، همانطور که خبر آن را در وبلاگ نیوز نیز منتشر کردیم، از سوی مسئولین عنوان شده بود که تا کنون ۱۳۷۴ درخواست برای فیلتر گوگل به دست ما رسیده است اما با توجه آمار بالای کاربران در ایران که در بدبینانه‌ترین حالت، حداقل ۵میلیون نفر هستند، اطلاق اصطلاح درخواست های مکرر به آن مناسب نبود.

میثمی در این باره افزود: بایستی قبل از مسدود کردن سایت های پر مخاطبی مثل گوگل، اطلاع رسانی کافی صورت بگیرد. وقتی اطلاع رسانی ناقص باشد، طبیعی است که با گفتن عبارت “درخواست های مکرر مردمی” ذهن مخاطب به سمت عدد ۱۳۷۴ درخواست منعطف شود و نسبت به این موضوع اعتراض کند.

وی همچنین در خصوص فیلترشدن شبکه های اجتماعی خارجی مانند فیس بوک نیز گفت: ما معتقدیم که نباید جلوی فعالیت سرویس های مختلف که در حوزه فضای مجازی فعالیت می کنند را گرفت اما در عین حال باید کار را طوری گسترش داد که خود فعالان فضای مجازی به سوی استفاده از امکانات داخلی حرکت کنند.

سایت تبلیغاتی توکان نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرد

سایت تبلیغاتی توکان نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرد

وبنا – سایت توکان با هدف تحت پوشش قرار دادن آگهی های تبلیغاتی کسب و کارهای مختلف ، بیش از ۳ سال است که فعالیت خود را آغاز نموده است . اعطای این نماد با هدف قانونمند کردن فعالیت سایت های تجاری صورت می گیرد و به وب سایت‌هایی که از نظر قانونی فعالیت آنان مورد تائید مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی می باشد ، اعطا می شود.

برای مشاهده این سایت به آدرس www.Tookan.ir مراجعه کنید.

رونمایی از قالب جدید درایورچست

رونمایی از قالب جدید درایورچست

وبنا – سایت درایورچست از سال ۸۹ به طور رسمی آغاز به کار کرد و به تازگی قالب جدید سایت راه اندازی شده است. به گفته مدیر این سایت: از مدت ها پیش، با هدف افزایش کیفیت سایت، تصمیم به تغییراتی در ساختار و قالب سایت گرفته شد، لذا با تکیه بر تجربه چند ساله و علاوه بر آن چندین ماه نیاز سنجی، بررسی و تحلیل، امروز شاهد اولین فاز تغییرات می باشید.

در طراحی قالب از جدیدترین متد ها و تکنولوژی های روز بهره جسته ایم تا قالبی مدرن و در عین حال ساده بر پایه استاندارد های وب ۲ ایجاد کنیم.هدف ما ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به کاربران فارسی زبان می باشد.

برای مشاهده سایت به آدرس www.driverchest.ir مراجعه کنید.

استعفای رئیس مرکز رسانه های دیجیتال تکذیب شد

وبنا – سایت خبری ایتنا در پیامکی که به اعضای این سایت ارسال شد خبرداده است که رئیس مرکز رسانه های دیجیتال درپی جنجال در نمایشگاه رسانه های دیجیتال استعفا کرده است. این درحالی است که خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز رسانه های دیجیتال این خبر را تکذیب کرده است.

در متن این اطلاعیه آمده است : با توجه به حضور غیرمترقبه و بدون هماهنگی چند نفر از ماموران نیروی انتظامی در یکی از غرفه‌های محتوایی ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال تهران و بروز و انتشار برخی اخبار نادرست و خلاف واقع از قبیل زخمی شدن یا دستگیری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز واقعه و یا استعفای رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در اعتراض به اتفاقات حادث شده، تمامی موارد فوق الذکر تکذیب می‌شود.

متن کامل این اطلاعیه را در آدرس http://www.saramad.ir/newsdetail-44041-fa.html مشاهده کنید.

راحت دانلود فعالیت مجدد خود را آغاز کرد

وبنا – سایت راحت دانلود ، مرجع دانلود رایگان نرم افزار در اثر مشکلات تیم سایت به اختلالات و به مدت یک ماه فعالیت خود را قطع کرد . شایان ذکر است تیم جدید راحت دانلود تشکیل و دوباره فعالیت رسمی خود را آغاز کردند .برای مشاهده سایت به آدرس www.rahatdownload.com مراجعه کنید.

مجله همراه ایرانی و آی‌تی‌رسان به هم پیوستند

وبنا – همراه ایرانی از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده اما این مجله از آبان ماه با چهره‌ای تازه وارد خانه‌های شما خواهد شد. در این ماهنامه سه بخش جذاب و متفاوت برای شما در نظر گرفته شده که موضوعات دیجیتالی، لوازم خانگی و خودرو را پوشش می‌دهد. این مجله که با زحمت فراوان و دقت بسیار تهیه و توزیع خواهد شد، دارای ۶۸ صفحه تمام رنگی و با کاغذ گلاسه است که قیمت آن ۲۰۰۰ تومان می‌باشد.

مدیر سایت آی تی رسان به وبنا گفت “با پیوستن آی‌تی‌رسان و همراه ایرانی به یکدیگر، تسهیلاتی را برای عزیزان در تهیه این مجله فراهم خواهیم کرد. اشتراک با تخفیف ویژه، ارسال رایگان (فعلا برای تهرانی‌ها)، قرعه کشی و اهدای جوایز به خریداران از جمله شرایطی است که تنها در آی‌تی‌رسان از آن بهره‌مند خواهید بود.”

برای مشاهده سایت به آدرس http://itresan.com مراجعه کنید.

طلانگر – تحولی در بازار سکه آتی

طلانگر – تحولی در بازار سکه آتی

وبنا – سایت طلا نگر نخستین وبسایت تعاملی تحلیل ریاضی و هوش مصنوعی خرید و فروش بازار آتی سکه است. برای شمایی که میخواهید ریز معاملاتتان در بازار آتی سکه جلوی چشمتان باشد این سایت مناسب شما می باشد.تیم خلق کننده طلانگر، جمعی از متخصصین هوش مصنوعی، ریاضی، الگوریتم، فایننس و مدیریت از دانشگاه صنعتی شریف هستند که با هدف تولید ابزارهایی به منظور تسهیل تصمیم گیری افراد به صورت همراه و در لحظه و تولید ابزارهایی برای بهبود زندگی اقتصادی افراد گرد هم آمده اند.

برای مشاهده سایت به آدرس www.talanegar.com مراجعه کنید.