ماه: دی ۱۳۹۰

رای گیری مردمی تا ۴ بهمن ادامه دارد

رای گیری مردمی تا ۴ بهمن ادامه دارد

دبیرخانه جشنواره وب ایران – جمع آوری رای کاربران وب سایت ها تا ۴ بهمن ادامه خواهد داشت و همزمان با اعلام برندگان هر گروه توسط هیئت داوران٬ برترین های هر گروه به انتخاب مردم نیز معرفی خواهند شد. 

برای بسیاری از وب سایت هایی که موفق به شرکت در جشنواره در زمان مهلت ثبت نام نشدند همچنان امکان برگزیده شدن به انتخاب کاربران میسر خواهد بود.

وب سایت هایی که در وب سایت جشنواره ثبت نام نمایند می توانند کد مربوط به جذب رای کاربران خود را در وب سایت قرارداده و در رقابت رای مردمی شرکت نمایند. هدف از برگزاری این بخش از رقابت معرفی سایت های محبوب بین کاربران ایرانی می باشد.

برای شرکت در این بخش می توانید پس از ثبت سایت خود در جشنواره وب ایران صفحه مربوط به رای گیری سایت خود را از آدرس http://directory.iranwebfestival.com/websites پیدا کرده و به کاربران سایت خود معرفی کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
سمینار جوملا در ایران ۲۴ فروردین سال آینده برگزار می شود

سمینار جوملا در ایران ۲۴ فروردین سال آینده برگزار می شود

وبنا – اولین سمینار جوملا در ایران ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ برگزار می شود. در این سمینار که رسما به عنوان روز جوملا در ایران و با مجوز تیم Joomla و تحت نظارت بنیاد Open Source Matters برگزار می شود، موضوعات مختلفی پیرامون سیستم مدیریت محتوای جوملا در قالب سخنرانی و کارگاه های آموزشی ارائه خواهد شد.

سمینار جوملا به همت تیم جوملا فارسی و با همکاری فرهنگسرای فناوری و رسانه شهرداری مشهد، ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر به سایت http://www.joomladay.ir/fa مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
سایت کتابک بعد از ۵ سال فعالیت حرفه ای بسته شد

سایت کتابک بعد از ۵ سال فعالیت حرفه ای بسته شد

وبنا – سایت کتابک بعد از ۵ سال فعالیت حرفه ای بسته شد. مدیر کتابک آقای حمید مدنی به وبنا گفت “کتابناک نیز مانند بسیاری دیگر از سایت‌های اینترنتی کاربرمحور بود؛ هر شخص پس از ثبت‌نام می‌توانست تحت نام و حساب کاربری خود از این سایت استفاده کرده و محتوی موردنظر خود را منتشر کند. درحالی که در چنین شرایطی شخص کاربر مسئول اقدامات خلاف قانون خود بوده و این موضوع قابل پیگیری است و همچنین می‌دانیم که این روال در مورد سرویس دهندگان وبلاگ نیز انجام می‌شود، برخورد صورت گرفته با سایت کتابناک متفاوت بود، به گونه‌ای که ادامه کار را برای ما غیر ممکن کرد.

درست مانند اینکه بخاطر تخلف یک وبلاگ نویس، سایت سرویس دهنده، یا بخاطر یک مزاحمت تلفنی، شرکت مخابرات، تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد. درصورت عمومیت یافتن چنین روالی، هرکس می‌تواند با نوشتن متن خلاف قانون در گوشه‌ای از یک سایت کاربر محور (مثلا در پروفایل خود) و ارائه لینک آن به مراجع قضایی از آن سایت شکایت کند.

در تاریخ ۱ مهر ۸۹ فایلی تحت عنوان «هلوی گندیده» توسط یکی از کاربران سایت کتابناک در این سایت قرار داده می‌شود که به دلیل مشخص نبودن وضعیت حق تکثیر، امکان دانلود آن توسط دیگر کاربران وجود نداشته اما نام آن قابل مشاهده بوده است. همین مقدار نیز با دستور «کارگروه تعین مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرائم رایانه‌ای» در تاریخ ۱۶ اسفند ۸۹ از روی سایت حذف می‌شود. درحالی که سایت کتابناک یک سایت کاربرمحور بوده و اینجانب دخالتی در آنچه روی داده نداشته ام، در تاریخ ۲۸ آذر ۹۰ احضاریه‌‌ای بدون ذکر علت احضار و نام شاکی دریافت نموده و پس از مراجعه به دادسرا اطلاع یافتم که خانم ساناز سماواتی بجای مقصر و کاربر خاطی، از سایت کتابناک بخاطر انتشار آن تحت عنوان «نشر اکاذیب» نوشته شکایت کرده‌اند.

آقای مسعود مهرابی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله فیلم نیز پیش از شکایت خانم سماواتی، شکایت کیفری و شکایت حقوقی (دادخواست ضرر و زیان) خود را مطرح کرده‌اند. شکایت ایشان تحت عنوان «نشر اثر غیر بدون اجازه» نیز از شخص مدیر سایت است و نه کاربر خاطی. پرونده شکایت حقوقی ایشان که درخواست چندین میلیون تومان ضرر و زیان به همراه دستمزد وکلای خود را مطرح کرده‌اند همچنان در جریان است.

سایت کتابناک از ابتدا با احترام به قوانین، ثبت در ستاد ساماندهی سایت‌های اینترنتی و حساسیت بسیار نسبت به حق تکثیر فعالیت خود را آغاز نمود و ادامه داد. آیا این شیوه برخورد با سایتی است که با شفافیت و عدم پنهان سازی هویت گردانندگان، رعایت قوانین، توجه به دستورات ستاد تعیین مصادیق محتوی مجرمانه و عدم تضییع حقوق نویسندگان، مسئولیت پذیری‌ خود را نشان داد؟ اگر این استاندارد ما برای برخورد با سایت‌های اینترنتی است کدام سایت امکان ادامه فعالیت خواهد داشت؟

خواندن ادامه‌ی خبر
کاندید های چهارمین جشنواره وب ایران معرفی شدند

کاندید های چهارمین جشنواره وب ایران معرفی شدند

وبنا – دومین کنفرانس خبری چهارمین جشنواره وب ایران با حضور خبرنگارها و اصحاب رسانه برگزار گردید. این نشست خبری با هدف ارائه آمار و گزارش ها از روند برگزاری جشنواره٬ اعلام کاندیداهای هر شاخه٬ معرفی کنفرانس وب ایران٬ اعلام زمان برگزاری اختتامیه و اعلام آغاز رای گیری مردمی در گروه های جشنواره در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

جهانگیر آقازاده دبیر جشنواره وب ایران٬ ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران به ارائه گزارش ها پرداخت. وی با اشاره به رشد چشمگیر شرکت کنندگان جشنواره در این دوره نسبت به دوره های پیش٬ تعداد ثبت نام کنندگان را ۳۹۰۰ سایت اعلام نمود. آقازاده همچنین به استقبال خوب شرکت کنندگان در شاخه های جدید شامل موبایل و تلویزیون هوشمند اشاره کرد. وی با اشاره به عضویت جشنواره وب ایران در کنسرسیوم وب جهانی (W3C) این رویداد را یکی از گام های اساسی در تشویق بکار گیری استانداردهای وب در فضای وب فارسی برشمرد. آقازاده همچنین به معرفی ملاک های داوری سایت ها اشاره کرد و افزود تناسب محتوا٬ ساختار و مسیر٬ طراحی بصری٬ کارکرد و امکان تعامل وب سایت ها با کاربر از ملاک های اصلی در داوری شرکت کنندگان بوده است.

 

وی در ادامه به برگزاری کنفرانس وب ایران در ۶ بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود در این کنفرانس کارگاه های متعدد علمی توسط چهره های برجسته داخلی و خارجی برگزار می گردد. آقازاده اشاره کرد که برت باس٬ مخترع استاندارد CSS در این کنفرانس سخنرانی خواهد داشت. به گفته وی مهلت ثبت نام در این کنفرانس ۳۰ دیماه می باشد. دبیر جشنواره وب ایران با اشاره به انتشار کتاب وب ایران٬ این کتاب را مرجعی مناسب برای معرفی و آشنایی با سایت های ایرانی برشمرد و افزود افرادی که تا ۳۰ دیماه سایت خود را در جشنواره به ثبت برسانند می توانند از مزیت معرفی در کتاب جشنواره بهره مند گردند. وی در پایان به قرائت کاندیداهای برگزیده برخی از گروه های جشنواره پرداخت.

 

در ادامه این نشست خبری٬ محسن ملایری٬ مدیر کمیته اجرایی جشنواره وب٬ به تکمیل ارائه آمار این دوره از جشنواره پرداخت. وی گفت: «در چهارمین جشنواره وب ایران ۱۱۴۱ سایت توسط کمیته انتخاب آثار واجد شرایط لازم جهت شرکت در رقابت شناخته شدند که از این تعداد ۶۶۹ سایت تنها در یک گروه٬ ۳۳۶ سایت در دو گروه و ۱۰۶ سایت در سه گروه به رقابت پرداختند. ملایری تعداد داوران این دوره از جشنواره را ۷۷ نفر اعلام کرد که اسامی آنها در بخش داوران جشنواره در وب سایت آن موجود می باشد. وی همچنین اشاره کرد که ۸۸ مقاله علمی در جشنواره وب ایران به ثبت رسیده است که پس از طی مراحل داوری٬ آثار برگزیده در کتاب وب ایران به چاپ خواهند رسید.

 

ملایری در ادامه افزود «بیشترین شرکت کنندگان در گروه های اخبار (۲۸۶ سایت)٬ تجارت الکترونیک (۱۸۶ سایت)٬ آموزشی (۱۲۳ سایت) و ابزار وب (۱۱۷ سایت) به رقابت پرداخته اند. در همین حال کمترین رقابت در گروه های تبلیغات آنلاین (۶ سایت)٬ بانکداری الکترونیک (۵ سایت)٬ روزنامه (۵ سایت) و بیمه (۳ سایت) در جریان بوده است.»

 

در ادامه مراسم علیرضا لاهیجانیان مدیر بازاریابی محصولات صوتی تصویری شرکت گلدایران در خصوص گروه تلویزیون ها هوشمند سخنرانی کرد. وی با اشاره به استقبال بیش از ۱۹۴ برنامه نویس جهت شرکت در جشنوراه اعلام کرد ۶۳ برنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که از میان آنها ۲۰ نرم افزار برگزیده به عنوان کاندید اعلام می شوند. وی همچنین به ملاک های داوری نرم افزارهای تلویزیون هوشمند نیز اشاره کرد و افزود یکی از موارد مهم در ملاک ها تطابق آن با فرهنگ و نیاز ایرانیان می باشد. در پایان مراسم نیز هدیه مشترکی از سوی شرکت گلدایران و جشنواره وب ایران به رسم یادبود به کاندیداهای گروه تلویزیون هوشمند اهدا گردید.

 

برای مشاهده لیست کامل کاندید ها به آدرس http://iranwebfestival.com/fa/page/candidates مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
گلدن کاپ برای فوتبال دوستان

گلدن کاپ برای فوتبال دوستان

وبنا – تیم خود را ایجاد کرده و در جام ها و لیگ ها شرکت کنید و رتبه تیم خود را بالا ببرید. سایت گلدکاپ یه بازی آنلاین جدید برای علاقه مندان به ورزش فوتبال است. علاقه مندان به بازی های انلاین و به ویژه بازی فوتبال می توانند در این سایت عضو شده و از یک بازی فوتبال انلاین لذت ببرند. 

این سایت که به تازگی راه اندازی شده است را می توانید در آدرس http://goldencup.ir مشاهده کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
هاست ایران، به جمع حامیان جشنواره پیوست

هاست ایران، به جمع حامیان جشنواره پیوست

وبنا – شرکت هاست ایران به جمع حامیان رسمی چهارمین جشنواره وب ایران پیوستند. گروه میزبانی هاست ایران یکی از قدیمی ترین سرویس دهنده های خدمات میزبانی و ثبت دامنه در ایران می باشد که درحال حاضر در بین ۱۰ شرکت برتر ارائه دهنده سرویس وب در کشور قرار گرفته است.

هاست ایران هم اکنون دارای بیش از ۵۰۰۰ مشترک فعال اعم از اشخاص حقیقی ، حقوقی ، سازمانها و نهاد ها می باشد. این شرکت در آبان ماه ۹۰ به جمع حامیان تجاری رسمی چهارمین جشنواره وب ایرات پیوست.

برای مشاهده سایت این شرکت به آدرس www.hostiran.net مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
دومین نشست خبری چهارمین جشنواره وب ایران برگزار می گردد

دومین نشست خبری چهارمین جشنواره وب ایران برگزار می گردد

وبنا – ستاد خبری جشنواره وب ایران از اصحاب رسانه برای حضور در دومین کنفرانس خبری دعوت نمود. این کنفرانس قرار است در روز سه شنبه ۲۰دیماه جاری در سالن همایش های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار گردد.
در دومین نشست خبری علاوه بر معرفی کاندیداهای هر یک از گروه های جشنواره٬ گزارش هایی از آمار و نحوه مشارکت وب سایت هایایرانی ارائه خواهد شد. زمان برگزاری اختتامیه و تقدیر از برندگان به همراه معرفی برنامه های کنفرانس یک روزه وب نیز در ایننشست خبری اعلام می گردند.
همزمان با برگزاری نشست خبری٬ قرار است امکان رای گیری مردمی بر روی وب سایت های جشنواره فعال خواهد گردد.

برای مشاهده وب سایت جشنواره وب ایران به آدرس http://iranwebfestival.com/fa مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
کنفرانس وب ایران برگزار می شود

کنفرانس وب ایران برگزار می شود

وبنا – همزمان با پایان چهارمین جشنواره وب ایران٬ کنفرانس وب ایران در تاریخ (پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰) در تهران برگزار می گردد. این کنفرانس با ارائه کارگاه های آموزشی معتبر از سوی کنسرسیوم وب جهانی (W3C)٬ جشنواره WebbyAward و جهاد دانشگاهی ایران و برخی شرکت های معتبر داخلی و بین المللی همراه می باشد.

برای فعالان وب نام هایی همچون کنسریوم توسعه وب (W3C) جشنواره وبی آوارد (webby) و استاندارد CSS3 نام های آشنایی هستند. کنفرانس وب ایران فرصتی برای حضور در کنار برزگان و بازیگران اصلی وب ایران است. این کنفرانس با حضور مهمانان ویژه بین المللی اعتبار بیشتری نیز یافته است. حضور نام هایی همچون Bernard Gidon مدیر توسعه اروپا، آسیا و خاورمیانه W3C  و Herve Cuviliez نماینده ویژه رقابت جهانی Webby Award به همراه حضور Bert Bos کسی که به عقیده بسیاری٬ عنوان پدر CSS را به همراه دارد این رویداد ملی را بیش از پیش معتبر می نماید.

در کنار بزرگان وب فارسی فقط دیگر یه شعار نیست، نه تنها بزرگان وب ایران، بلکه در کنفرانس وب ایران بزرگان وب از دیگر کشور ها نیز حضور دارند. این حضور به شما فرصت های ویژه ای برای گفت و گو فراهم می کند که در این گونه کنفرانس های علمی اهمیت زیادی خواهد داشت.

کنفرانس وب ایران در روز پنجشنبه ۶ بهمن ماه ۱۳۹۰ در سالن همایش های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از ساعت ۹ صبح الی ۴ بعد از ظهر برگزار می گردد. برای مشاهده مراحل ثبت نام در کنفرانس وب ایران و همچنین موضوعات سخنرانی های و کارگاه ها به آدرس http://iranwebfestival.com/fa/page/web-conference مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
فروشگاه های اینترنتی زیر انگشت اتهام هرمی

فروشگاه های اینترنتی زیر انگشت اتهام هرمی

وبنا – تنگ تر شدن حلقه فعالیت شرکت های هرمی موجب شده است سایر فعالیت ها و تجارت های اینترنتی نیز هر از گاهی در مظان اتهام فعالیت هرمی قرار گیرند، فارغ از اینکه این اتهام ها پس از چندی کلیه فعالیت های اینترنتی را به خطر می اندازد.

 

به گزارش عصر ارتباط، یکی از این فعالیت‌ها که طی هفته‌های اخیر از سوی رسانه‌های دولتی مورد هجمه قرار گرفته‌اند فعالیت سایت‌های خرید گروهی است. آنها با این عنوان که فعالیت این سایت‌ها نیز هرمی است خواستار دخالت مسوولان قضایی برای مقابله با آنها شده‌اند. این در حالی ‌است که یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های خرید گروهی موفق شده نماد اعتماد را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بگیرد.

 

نماد اعتماد اولین حلقه دریافت مجوز برای فروشگاه‌های اینترنتی است و پل اعتماد میان فروشگاه اینترنتی و خریدار کالاست.

 

یکی از اولین دلایلی که سایت‌های خرید اینترنتی را از شرکت‌های هرمی جدا می‌کند بهای کالاهاست، در شرکت‌های هرمی خریدار کالا قیمت بیشتری برای کالا می‌پردازد در شرایطی که در سایت‌های خریدگروهی قیمت پرداختی از ارزش کالا کمتر است.

 

رئیس مرکز آمار و اطلاعات اصناف و بازرگانان حسن رادمرد، سایت‌های خریدگروهی را زیرمجموعه فروشگاه‌های اینترنتی می‌داند و معتقد است: آنان ملزم به رعایت آیین‌نامه ساماندهی فعالیت و نظارت بر فروشگاه‌های مجازی هستند.

 

از سوی دیگر با تدوین آیین‌نامه شرکت‌های بازایابی شبکه‌ای اگر این سایت‌ها خواهان فعالیت بازاریابی نیز هستند باید مجوزهای لازم در این زمینه را دریافت کنند.

 

بازاریابی شبکهای زیر ذرهبین

 

آغاز فعالیت سایت‌های خریدگروهی به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد که فردی به نام پاول آلن یک شرکت تجارت برخط به نام Mercata تاسیس کرد و کاربرانش برای خرید یک کالا عضو می‌شدند و متعاقب افزایش تعداد اعضا، قیمت کالا نیز کاهش پیدا می‌کرد. در ایران به تازگی در تابستان سال جاری سایت‌های خریدگروهی شروع به کار کرده‌اند اما برای همین شروع دیرهنگام نیز تاکنون تدارکات قانونی اندکی صورت گرفته است.

 

رادمرد با تاکید بر اینکه سایت‌های خریدگروهی تجارت مجزایی نسبت به بازاریابان شبکه‌ای هستند، گفت: «با توجه به آیین‌نامه‌ای که به تازگی برای این دسته از سایت‌ها تدوین و ابلاغ شده و تاسیس اتحادیه‌ای که در حال عضوگیری است، به زودی شاهد سر و سامان یافتن این شکل تجارت هم خواهیم بود تا به این ترتیب حساب مالی و نحوه عملکردشان مورد کنترل و نظارت قرار گیرد و اعضای هیات مدیره، آدرس شرکت و نوع کالایی که قصد فروش آن را دارند ثبت شوند و از هر نوع تخلفی در فعالیت‌هایشان جلوگیری شود.»

 

علی‌رغم اینکه بیش از یک سال و نیم از تدوین آیین‌نامه بازاریابی شبکه‌ای می‌گذرد، باز هم مرز میان بازاریابی شبکه‌ای و شرکت‌های هرمی مشخص نشده است. علت هم به خاطر تمرکز روی نبایدهاست تا بایدها و همین مساله باعث می‌شود در قانون ساماندهی بازاریابی شبکه‌ای شاهد متنی برای ممنوعیت سیستم‌های هرمی باشیم نه تعریف دقیق و درستی از بازاریابی شبکه‌ای.

 

رادمرد با اعلام اینکه تاکنون به شش شرکت مجوز فعالیت بازاریابی شبکه‌ای داده شده که یکی از آنها به دلیل انحراف از معیارهای تعیین‌شده غیرفعال شده است،‌ گفت: «این شرکت‌ها از نظر فرآیند مالی و کسب و کار تجاری شدیدا مورد نظارت قرار دارند و حسابرس مورد تایید سازمان حسابرسی و دایره شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات نیز ناظر بر فعالیت‌های این شرکت‌هاست.»

 

خریدهای گروهی سر و سامان میگیرند

 

نازنین دانشور مسوول سایت تخفیفان از اولین سایت‌هایی که فعالیت خود را در ایران آغاز کرده و نماد اعتماد را از مرکز توسعه تجارت دریافت کرده است، در توضیح نحوه عملکرد خرید‌های گروهی گفت: «فرآیند بسیار ساده‌ای است مثلا اگر یک مدرسه یا سازمان بخواهد دانش‌آموزان یا کارمندان خود را برای بازدید از موزه یا هر مکان دیگری ببرد، مسلما می‌توانند میزان قابل توجهی تخفیف دریافت کنند. سایت‌های گروهی نیز به همین شیوه عمل می‌کنند. ما به فروشندگان پیشنهاد می‌دهیم که تعداد قابل توجهی مشتری برایشان جذب می‌کنیم، به این شرط که آنها هم تخفیف بدهند.»

 

اشکان روشنایی مسوول سایت خریدگروهی همخرید نیز با تاکید بر اینکه تخفیف تنها عنصر مشخص‌کننده سایت‌های خریدگروهی است، گفت: «ایده اولیه سایت‌های خریدگروهی از آنجا نشات می‌گیرد که کالاها و خدمات مختلف را با قیمتی کاهش‌یافته پیشنهاد می‌دهد به این شرط که حداقل تعداد خاصی از خریداران آن کالا یا خدمت پیشنهادشده را خریداری کنند.»

 

او در ادامه افزود: «با وجودی که در سایت موفقی مانند گروپان هر فردی بتواند پنج نفر دیگر را به سایت معرفی کند پاداش مالی می‌گیرد، ما ترجیح دادیم وارد این فضا هم نشویم و به هیچ عنوان کسی را ملزم نمی‌کنیم خرید از سایت ما را به دیگران پیشنهاد بدهد. مگر اینکه خود فرد تمایل به انجام این کار داشته باشد اما تلاش می‌کنیم با در نظر گرفتن امتیازهایی جنبه انگیزشی کاربران را افزایش دهیم.»

 

مرز هرمیها

 

شناسایی شرکت‌های هرمی در عین اینکه کار دشواری است اما با توجه به برخی ویژگی‌ها می‌توان نسبت به سلامت شرکت‌های فعالی که در برخی مواقع به علت مشابهت با شبکه‌های هرمی ممکن است اشتباه گرفته شوند، اطمینان حاصل کرد.

 

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانی با اشاره به اینکه در فعالیت‌های هرمی یا کالایی جا‌به‌جا نمی‌شود یا جابه‌جایی‌ها به صورت صوری است، به برخی از ویژگی‌های شرکت‌های هرمی اشاره کرد و گفت: «شرکت‌های هرمی برای گمراه کردن، کالاهایی را برای فروش عرضه می‌کنند اما معمولا آن را با قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی آن به فروش می‌رسانند، ضمن اینکه تنوع محصول در این شرکت‌ها وجود ندارد. شرکت‌های هرمی به صورت مخفیانه فعالیت می‌کنند؛ جلسات و برنامه‌هایشان در فضاهای رسمی برگزار نمی‌شود اما مهم‌ترین نکته عدم نظارت است که هیچ مرکزی بر فعالیت‌های مالی و حسابرسی آنها کنترلی ندارد.»

 

در شرکت‌های هرمی معمولا کالایی که به فروش می‌رسد در انحصار شرکت هرمی است و هیچ تنوعی هم در مجموعه کالاها وجود ندارد. همین‌طور کالاها جنبه غیرمصرفی دارند و در اکثر موارد برای خریدار ارسال می‌شوند.

خواندن ادامه‌ی خبر
مصاحبه اختصاصی عصر ارتباط با مدیر توسعه خاورمیانه W3C

مصاحبه اختصاصی عصر ارتباط با مدیر توسعه خاورمیانه W3C

وبنا – برنارد گیدون٬ مدیر توسعه خاورمیانه کنسرسیوم وب جهانی به دعوت جشنواره وب ایران به ایران آمد تا بازدیدی از روند برگزاری چهارمین دوره از رویداد بزرگ ملی در حوزه وب باشد. مصاحبه اختصاصی نشریه عصر ارتباط با وی را در زیر می خوانید.

برای مشاهده این مصاحبه می توانید به سایت عصر ارتباط هم بروید.

 

گفت وگوی اختصاصی عصر ارتباط با برنارد گیدون مدیر خاورمیانه کنسرسیوم شبکه جهانی وب

استاندارد لازمه توسعه پایدار وب است

آرش برهمند

 

کنسرسیوم شبکه جهانی وب یا همان W۳C را باید بزرگترین میراث بنیانگذار www یعنی تیم برنرز لی پس از ابداع تاریخسازش به شمار آورد چرا که این نهاد بینالمللی با نظارتش بر توسعه و تدوین استانداردهای حوزه وب همواره نقش یک موتور محرکه را در این حوزه ایفا کرده است و با دارا بودن سه شاخه در فرانسه، آمریکا و ژاپن حالا فراگیرترین نهاد بینالمللی در این عرصه است. وبسایت این کنسرسیوم همچنان مهمترین منبع توسعه وب در جهان مجازی است و مطابق آخرین آمار بیش از ۱۱ میلیون بازدیدکننده در سال دارد. در خود کنسرسیوم هم نزدیک به ۳۵۰ سازمان و شرکت عضو هستند که دامنه آنها از گوگل گرفته تا همین جشنواره پرسر و صدای وب در ایران متفاوت است.

 

برنارد گیدون فرانسوی خوشخلقی که مسوول بخش خاورمیانه W3C است را کاملا بر حسب تصادف در الکامپ دیدیم که ساعاتی بعد با همراهی میزبانش یعنی مدیران جشنواره وب ایران در دفتر عصر ارتباط میهمان فنجانی قهوه و گپی کوتاه بود که برگزیدهای از آن را در ادامه میخوانید. دیدگاه جالب وی درباره چالشها و وظایف پیش روی این نهاد بینالمللی را از دست ندهید. 

 

W3C همواره وظیفه خودش را تضمین رشد پایدار شبکه وب از طریق استانداردسازی و رواج آن استانداردها عنوان کرده است. چگونه واقعا این جریان استانداردآفرینی قرار است به توسعه وب کمک کند؟

 

بیایید واقع‌گرا باشیم. شبکه جهانی وب یا همان www در حال حاضر هم بر بالاترین قله جهان ایستاده است ولی حتی همین دستاورد هم نیازمند یک انقلاب دیگر است. احتمالا شما هم این اظهار نظر تیم برنرز لی را شنیده‌اید که در حال حاضر ما فقط از ۳۰ درصد پتانسیل موجود در وب بهره می‌بریم. پس اینترنت به عنوان یک ابزار جهانی نیازمند توسعه در عرصه‌های گوناگون است و در این فرآیند توسعه وب به حیطه‌های جدید ما ناگزیریم اندکی آن را سازماندهی کنیم چون راهبری وب نیازمند چارچوب‌های یکسان و همگن برای حرکت به سمت بسترهای جدید است.

 

ولی همیـشه این تهـدید هـم وجـود دارد که ایـن به اصطلاح استانداردهای جدید خودشان مانعی برای توسعه به بسترهای خودجوش موجود در جهان وب هم بشوند.

 

ما هم با این نظر شما کاملا موافقیم و دقیقا به همین دلیل است که W3C در قالب یک کنسرسیوم تعریف شده و ادامه حیات داده است. به عبارت دیگر این کنسرسیوم تشکیل شده تا مطمئن شود تا حد ممکن تمامی بازیگران جهان وب و گروه‌ها و شرکت‌های موثر بر آن در تدوین این استانداردها حضور دارند و دیدگاه‌های آنها از قلم نخواهد افتاد. گاهی پیش می‌آید که شاهد اختلاف نظرات جدی میان اعضای کنسرسیوم هستید که مدت‌ها هم ادامه پیدا می‌کند ولی در نهایت آنها بر سر استانداردهای واحد در زمینه‌های رو به توسعه مانند شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای مبتنی بر وب و سیستم مکان‌یابی مبتنی بر اینترنت به نتیجه می‌رسند. همچنان هم همین ساز و کار مبتنی بر وب به عنوان موثرترین راه‌ حل موجود بر جای مانده است.

 

موثرترین راه حل موجود برای منافع مشترک؟

 

نه کنسرسیوم لزوما به دنبال منافع خودش یا اعضایش نیست. در نهایت ما یک سازمان غیرانتفاعی هستیم.

 

ولی همچنان ساز و کار مالی و اعتباری W3C کمی ابهامبرانگیر به نظر میرسد.

 

اتفاقا به هیچ وجه این‌طور نیست و ما ساختاری کاملا شفاف را در این زمینه دنبال می‌کنیم که بر سه جریان مالی استوار است. اول از همه برای عضویت در این کنسرسیوم اعضا حق عضویتی پرداخت می‌کنند، سپس ما ساختار کمک‌های مالی و اهدائیات را داریم و در نهایت در قالب سوم در برخی پروژه‌های مرتبط به جهان وب نقش ایفا می‌کنیم که در نهایت برای ما آورده مالی دربر دارند مانند همین پروژه‌‌ای که برای اتحادیه اروپایی انجام می‌دهیم.

 

این پروژهها هیچ وقت از فاز تحقیقاتی خارج نمیشوند. میشوند؟

 

معمولا طرح‌هایی که به W3C واگذار می‌شود در محدوده وب شامل قضایایی کاملا تعریف‌شده هستند. مثلا در یک طرح ما وظیفه داریم چک کنیم که فلان پروژه همخوانی لازم را با استانداردهای وب دارد یا نه. ما طرح‌هایی هم با سازمان ملل و دولت‌های در حال توسعه در آفریقا دنبال می‌کنیم که به دنبال توسعه وب به گونه‌ای است که مطمئن شویم همه جمعیت این کره خاکی حداقل دسترسی لازم را به شبکه جهانی دارند.

 

شما یک فرآیند رایج دارید موسوم به تاییدکردن یا همان Validating که طی آن مشخص میکنید یک وب آیا با استانداردهای W3C همخوان است یا نه. آیا این سرویس رایگان است یا هزینهای را برای مخاطب کنسرسیوم در پی دارد؟

 

در حال حاضر هیچ هزینه‌ای از جهت تایید کردن وب‌سایت مطابق با موازین W3C دریافت نمی‌کنیم. البته باید تاکید کنم درصدد هستیم سرویس خاصی را برای کمپانی‌های بزرگ اضافه کنیم که در واقع سرویس ویژه است. با ابزار تایید فعلیمان تاکنون بیش از یک میلیون صفحه وب را مورد بررسی قرار داده‌ایم ولی برخی کمپانی‌های بزرگ‌تر خواستار سرویسی هستند که خدمات بیشتری ارائه کند که در آینده نزدیک ارائه خواهد شد. ابزار فعلی موجود روی وب‌سایت W3C کاملا رایگان است و به راحتی وب‌سایت شما را از نظر تطبیق با استانداردهای HTML یا CSS یا سایر فناوری مورد نظر بررسی خواهد کرد.

 

وقتی از خدمات «ویژه» حرف میزنید دقیقا چه نوع سرویسی مد نظرتان است؟

 

ما هنوز در حال تعیین این بخش از بحث خدمات ویژه هستیم ولی شاید بخش عمده‌ای از آن متمرکز بر ابزاری باشد که از رابط کاربری مناسب‌تری استفاده کند که به صورت جامع تمامی ابزارهای تایید را در خود داشته باشد.

 

پس این تضمین برای توسعهدهندگان وب در ایران وجود دارد که استانداردهای وب به صورت باز (Open Standard) باقی خواهد ماند؟

 

تمامی استانداردهایی که در W3C تدوین می‌شوند حائز شرایط آزاد بودن مالکیت معنوی یا همان به اصطلاح royalty Free هستند بنابراین این استانداردها همواره به صورت باز باقی خواهند ماند و بهره‌گیری از آنها رایگان است. در این باره هیچ تردیدی وجود ندارد ولی خب گاهی سرویس‌هایی هستند که ناگزیر باید به صورت تجاری عرضه شوند چون برای پاسخ به نیازهای طیف خاصی از مخاطبان W3C هستند و نیروی انسانی خاص خود را هم می‌طلبند. مثلا ما بخش آموزش آنلاین را در مورد برخی از مباحث داریم و چون این فرآیند نیروبر است هزینه بسیار اندکی بابت آن از مشتریان سرویس دریافت می‌کنیم؛ مبلغی حدود ۵۰ یورو یا یک چنین چیزی. البته برخی افراد به ما گفتند که این یک فاجعه است، این کار را نکنید.

 

همان ۵۰ یورو؟!

 

بله همان ۵۰ یورو ولی خب شرایط نیروی انسانی ایجاب می‌کرد. در کنار این موارد کمپانی‌هایی هم هستند که به همان ابزارهای ویژه برای تایید پروژه‌های خود نیاز دارند و طبیعی است به سبب ماهیت تجاری این درخواست‌ها ناگزیر آنها را هم به همان صورت تجاری ارائه کنیم. باز هم تاکید می‌کنم در هر صورت استانداردهای W3C به صورت باز باقی خواهند ماند و هزینه‌ای دربر ندارند. این در DNA ماست که به صورت رایگان کار کنیم چون در نهایت ما یک سازمان غیرانتفاعی هستیم.

 

شما یک سیاست مبتنی بر پیگیری هم دارید که ظاهرا برای این است مطمئن شوید وبسایتی که به استانداردهای شما رسیده است در همان سطح باقی خواهد ماند. درست متوجه شدم؟

 

بله تا حدودی. وقتی یک وب‌سایت از ابزارهای ما برای تایید همخوانی خودش با معیارهای W3C استفاده کند، تلاش می‌کنیم مطمئن شویم که در مورد استانداردهای جدید هم اطلاع‌رسانی لازم به اعضا و مخاطبان صورت می‌گیرد تا این استانداردهای جدید هم همه‌گیر شوند. در حال حاضر ما بیش از ۲۲۰ استاندارد را به صورت فراگیر مورد استفاده قرار داده‌ایم و این وظیفه ماست که به سبب ماهیت رشد سریع در جهان وب مطمئن شویم در عین پایبندی به استانداردهای پیشین همچنان یک تحول ظریف هم در زمینه استانداردهای جدید صورت می‌گیرد که فضای استانداردهای موجود را به‌روز کند. ما به این سیاست اصطلاحا سیاست پیگیری می‌گوییم.

 

فرآیند عضویت در W3C به چه ترتیب است؟ اعضای حقیقی هم میتوانند عضو شوند؟

 

اعضای حقیقی که نمی‌توانند عضو خود کنسرسیوم W3C شوند چون مثل هر کنسرسیوم دیگری کنسرسیوم مجموعی از نهادهای حقوقی و تجاری است ولی اعضای حقیقی می‌توانند جامعه W3C بشوند. جامعه W3C یک گروه علمی است که می‌تواند ایده‌ها و مباحث خودش را مطرح کند و تبادل نظر بگذارد که بسیاری از شخصیت‌های علمی و فعالان مستقل وب در سراسر جهان عضو آن هستند. آنها می‌توانند مباحث پیشنهادی خودشان را به کنسرسیوم ارائه کنند ولی لزوما مساله خروجی‌های W3C در کنترل آنها نیست. در مقابل وقتی شما عضو کنسرسیوم می‌شوید نظرات‌تان در یک بستر فنی و در فضای آنلاین با سایر نظرات موجود مواجه خواهد شد که در نهایت یک نظارت فنی بر آن وجود دارد و خروجی‌ها بدون اینکه شما از نتایج و الزامات آنها مطلع باشید تبدیل به استاندارد نخواهند شد. این بستر تعاملی مهم‌ترین کارکرد W3C در زمینه استاندارد است چون تضمین می‌کند تا حد امکان منافع تمامی بازیگران وب در نظر گرفته شود و بالواقع صدای همه اعضای W3C شنیده شود.

 

برای مثال در حال حاضر جشنواره وب ایران جدیدترین عضو W3C در ایران است. دقیقا چه ارزشی از سمت کنسرسیوم شما وارد این فرآیند خواهد شد؟

 

مهم‌ترین سودی که جشنواره وب ایران به صورت متقابل می‌رساند این است که ما را در جریان پیشرفت‌ها، گرایش‌ها و دغدغه‌های بازار وب ایران می‌گذارد که تاکنون عملا در این باره مسکوت بوده است. این جشنواره به عنوان یک عضو W3C از این پس قادر خواهد بود همه مولفه‌های بالا را در فرآیند تدوین استانداردهای وب وارد کند و در مباحث حال حاضر از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا برای مثال همان سیستم مکان‌یابی (GPS) دیدگاه‌هایش در تمامی آن ۲۲۰ گروه استاندارد موجود در نظر گرفته خواهد شد.

 

شاید اینها منافع متقابلی باشد ولی در نهایت چه نفعی مشخصا متوجه خود جشنواره وب ایران خواهد شد؟

 

W3C همواره مهم‌ترین نقطه قوتش بنیه فنی و تجربه‌اش در زمینه ارزیابی وب‌سایت‌ها و طرح‌ها بر مبنای استانداردهای جهانی موجود در این حوزه بوده است. اگر بپذیریم که جشنواره وب ایران در نهایت به دنبال همین سنجش وب‌سایت‌ها و رتبه‌بندی آنها است، دسترسی به دیدگاه‌ها و تجربیات و اسناد کنسرسیوم در این خصوص بدون شک برای آن یک برگ برنده خواهد بود. دقت کنید که همین جریان انعکاس دیدگاه‌های ایرانی در استانداردسازی جهانی حوزه وب هم دستاورد کمی نخواهد بود چرا که در نهایت تضمین خواهد کرد در نگاه استانداردسازی آتی شرایط و ویژگی‌های بومی بازار ایران از زبان گرفته تا مزیت‌ها و دغدغه‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

 

اشاره به مساله زبان بسیار به موقع بود چون واقعیت این است که به ندرت در بانک اطلاعات اسنادW3C ما به مطالب فارسی برمیخوریم.

 

ما یک کارگروه داریم که روی چندزبانه بودن استانداردها و منابع مرتبط با آنها کار می‌کند. واقعیت این است که فرآیند تولید و عرضه این منابع کاملا متن‌باز است و ما نمی‌توانیم به تنهایی در زمینه تولید محتوای بومی گامی برداریم و باید خود جوامع فعال وب در ملت‌های مختلف در این زمینه درگیر و دخیل باشند. توان و امکانات لازم برای این منظور در یک کنسرسیوم غیرانتفاعی وجود ندارد. ما نیازمند همان حضور شخصیت‌های علمی ایران در جامعه وب هستیم. همین حالا هم افرادی هستند که به صورت کاملا خودجوش ترجمه متون علمی ما را عرضه می‌کنند و اتفاقا در این زمینه زمان‌بندی مناسب و منظمی هم دارند.

 

ولی قبول دارید که کافی نیست و باید تشویق و تقویت شود؟

 

در جهان وب اصلا واژه‌ای به نام کافی وجود ندارد. این منابع بومی هم کافی نیست و ما باید این جریان اطلاعات را تشویق کنیم که بیشتر در خود جامعه توسعه‌دهندگان وب ایرانی رواج پیدا کند. نهادهایی مانند جشنواره وب ایران هم بدون شک در اینکه سطح تماس ما را با این گروه فعال در وب بالا ببرند بسیار موثر خواهند بود.

 

حقیقت این است که جامعه وب ایرانی از بسیاری جهات آمادگی این را ندارد که خودش را درگیر استانداردهایی از پیش تعیینشده کند. فکر نمیکنید هنوز این بازار در ایران بلوغ کافی را ندارد؟

 

طی این سفر و پیش از آن این فرصت را داشتیم که اندکی جامعه وب ایران را نظاره کنیم و ما هم متوجه این بیگانگی میان وب‌سایت‌های ایرانی و W3C شدیم. پیشتر هم اشاره کردم که ما در تلاش هستیم از طریق اعضا سطح تماس‌مان را با این بازار بالا ببریم و فکر می‌کنیم وقتی خود جامعه وب ایران و وب‌سازهای ایرانی در فرآیند تدوین استانداردها بیشتر دخیل باشند به تبع آن میزان تعهد آنها و انگیزه‌شان برای پیروی از استانداردهای جهانی در این زمینه بیشتر خواهد شد. همین حالا هم استانداردهایی در زمینه وب در فضای داخلی خود ایران تدوین شده است و طبیعی است که این استانداردها تمایل برای همه‌گیر شدن دارند. شیوه‌های ما هم برای فراگیر کردن استانداردهایمان کاملا تشویقی و داوطلبانه است پس در این زمینه کاملا خوشبین هستیم.

 

در هفتههای اخیر پیشنهاد W3C برای تصویب استانداردی در زمینه «پیشگیری از  ردگیری مشتریان» در فضای وب خبرساز شده است. این استاندارد «ردگیری مشتریان» دقیقا از کجا سرچشمه گرفته و دنبال چه هدفی است؟

 

این ایده در ابتدا توسط همان جامعه علمی W3C مطرح شد و تمامی هنر ما در این است که همواره چشمان خود را روی حقایق شبکه وب باز نگه داریم و آنها را دنبال کنیم. در این زمینه هم مثل تمامی فرآیندهای دیگر دنبال این بودیم که فضای وب را برای کاربرانش امن‌تر کنیم و با ایفای یک نقش رگولاتور مطمئن شویم با رعایت اصول منطقی منافع بلندمدت کاربران هم تامین خواهد شد.

 

فکر نمیکنید این جریان تا حدودی باعث خواهد شد پروتکلهای امنیتی به ویژه در زمینههایی مانند امضای دیجیتال یا تجارت و بانکداری الکترونیکی تضعیف شوند؟

 

یک تفاوت ظریف بین طرح «پیشگیری از  ردگیری مشتریان» و امنیت در فضای آنلاین وجود دارد. این مصوبه در تلاش است جلوی نقض حریم شخصی افرادی را که صرفا برای کسب اطلاعات وارد وب‌سایت شما شده‌اند بگیرد نه اینکه مانع امن‌ شدن فرآیندهای تجارت الکترونیکی شما شود. وقتی در یک پورتال تجارت الکترونیکی وارد می‌شوید با وارد کردن نام کاربری خودتان یا شماره کارت اعتباریتان وارد فضای قانونی-تجاری سایت می‌شوید که مقررات از پیش تعیین‌شده خودش را دارد. برای مثال کمپانی طرف قرارداد شما متعهد می‌شود از اطلاعات شخصیتان سوءاستفاده نکند یا با اجازه شما برایتان ایمیل بفرستد یا مسائلی از این دست، این به هیچ وجه با استاندارد «پیشگیری از  ردگیری مشتریان» در تضاد نیست. این قانون در تلاش است جلوی سوءاستفاده تجاری از رفتارهای مبتنی بر وب شما را بگیرد نه اینکه امنیت فضای تبادل اطلاعات را کاهش دهد.

 

اگر این درخواست برای ردگیری از طرف دولت و مراجع قضایی باشد چطور؟ «پیشگیری از  ردگیری مشتریان» شامل این حوزه هم میشود؟

 

ببینید این‌گونه درخواست‌ها تا جایی که در محدوده مقامات رسمی باشند محدود به ایران یا هر کشور دیگری نیست و حتی در فرانسه هم به چشم می‌خورد و اساسا تحت پوشش «پیشگیری از  ردگیری مشتریان» نیست. طرح یادشده در تلاش برای جلوگیری از سوءاستفاده تجاری است و شامل نیات سیاسی نمی‌شود چرا که به صورت پیش‌فرض در هر کشور دولت و مراجع قضایی عامل اجرای قانون و تضمین حریم شخصی هستند نه ناقض آن. مثلا هیچ دولتی قرار نیست اطلاعات شما را به یک شرکت بازاریابی بفروشد که آنها بتوانند رفتارهای خرید شما را در وب بررسی کنند. باز هم تاکید می‌کنم محدوده این طرح شامل شرایط سیاسی خاص نیست و شامل شرایط تجاری و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران در این جهت است.

 

بدنه استانداردهای W3C به سرعت در حال گسترش است و کم نیستند کارشناسانی که اعـتقاد دارند حجم انبوه این استانداردها مهاجرت وب به فضاهای جدید مانند وب ۰.۲ یا رایانش ابری را کند میکند. تا چه حد با این انتقاد از W3C موافق هستید؟

 

استاندارد با این نیت عرضه نمی‌شود که جلوی توسعه را بگیرد. با این نیت تدوین می‌شود که توسعه‌دهندگان فضای وب را به سمت فضاهای جدید راهنمایی کند و کاربردهای جدید آن را ممکن و متصور کند. ما با این مسائلی که شما اشاره کردید رو‌به‌رو هستیم و فراموش نکنید که ما یک کمپانی ساده نیستیم که خیلی راحت زمینه تمرکز خودمان را تغییر دهیم. W3C یک کنسرسیوم است که جهت‌گیری آن را خود توسعه‌دهندگان فضای وب در سراسر جهان تعیین می‌کنند. از دید ما وب بستری است که از طریق آن جوامع محلی با جهان آشنا می‌شوند و جهان نیز با این جوامع محلی آشنایی پیدا می‌کند. شاید همیشه هم ما سریع نبوده‌ایم ولی این بهایی است که حاضریم برای همه‌گیر بودن تصمیمات‌مان بپردازیم.

خواندن ادامه‌ی خبر
دسترسی به کتابخانه مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی در موبایل

دسترسی به کتابخانه مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی در موبایل

وبنا – نسخه نرم افزار “کتابشناسی کتابخانه مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی” ویژه تلفن همراه ، براساس سیستم عامل آندروید طراحی شده که امکان جستجو در مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی را مهیا می کند. این نخستین بار است که سیستم های تلفن همراه، در حوزه کتابخانه ها عرضه می شوند.

نوع معماری این سیستم به صورت (Service Oriented Architecture: SOA) بوده که نسبت به نسخه قبلی، کاربر پسند تر میباشد.عرضه این نرم افزار به صورت رایگان بوده که با بارگذاری فایل APK آن، به راحتی قابل نصب بر روی تلفن های همراه با پشتیبانی سیستم عامل اندروید و یا تبلت می باشد و تنها لازم است کاربران به اینترنت متصل شوند.

آدرس پایگاه مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی www.islamicdoc.org می باشد.

علاقمندان می توانند این نرم افزار را از اینجا دانلود نمایند.

خواندن ادامه‌ی خبر
بیانیه کمیته ثبت آثار چهارمین جشنواره وب ایران

بیانیه کمیته ثبت آثار چهارمین جشنواره وب ایران

وبنا – پس از اتمام زمان ثبت نام در چهارمین جشنواره وب ایران و شروع داوری چهارمین دوره، کمیته ثبت نام جشنواره وب ایران بیانیه ای منتشر کرده است که در ادامه متن کامل این بیانیه درج شده است.

ضمن قدردانی از حضور و مشارکت بی سابقه شما مدیران وب سایت های ایرانی در چهارمین دوره جشنواره ایران به اطلاع می رساند مرحله انتخاب اولیه آثار به اتمام رسیده است و انشالله داوری این دوره از جشنواره تا تاریخ ۱۸ دیماه به اتمام خواهد رسید و کاندیداهای هر گروه معرفی خواهند شد.

تعدادی از وب سایت ها که ملاک های اولیه جهت شرکت در جشنواره را نداشته اند از این رویداد حذف گردیده اند. برخی از این موارد عبارتند از:

۱. عدم انتخاب گروه مرتبط و صحیح

۲. عدم رعایت استاندارد اولیه طراحی

۳. تبلیغات بیش از حد و اندازه در صفحات

۴. عدم قابلیت دسترسی به وب سایت

 

بیشترین حذف شرکت در جشنواره به واسطه اشتباه در انتخاب گروه روی داده است و البته برخی از وب سایت ها نیز تنها یک و یا دو گروه غیر مرتبط را انتخاب کرده اند که همچنان در گروه صحیح انتخابی خود داوری خواهند شد.

یکی از مواردی که برخی از شرکت کنندگان در جشنواره به آن توحه کافی نداشته اند انتخاب صحیح گروه ها بوده است. بطور مثال یک وب سایت که در حوزه خودرو اطلاع رسانی می نماید لازم است ابتدا گروه مضوعی خودرو را انتخاب نماید و برای انتخاب دوم و سوم از موضوعات دیگر و یا گروه های غیر موضوعی استفاده نماید. این اشتباه و موارد مشابه باعث حذف وب سایت از شرکت در آن گروه خاص و یا در مواردی باعث حذف تمامی گروه های انتخابی اشتباه و نهایتا حذف کل سایت از شرکت در جشنواره می گردد.

از این رو اطمینان داشته باشید که رقابت شما در یک گروه که به طور خاص و دقیق با توجه به موضوع فعالیت شما انتخاب شده باشد نه تنها شانس شما برای پیروزی در جشنواره را کاهش نخواهد داد، بلکه انتخاب گروه نادست می توانست در داوری نهایی شانس شما رو به شدت برای کاندید شدن و یا برنده شدن کاهش دهد.

در پیان ضمن عرض پوزش از تمام عزیزانی که به دلایل فوق در یک یا دو گروه از شرکت در جشنواره باز مانده اند٬ برای پیروزی آنها در دیگر گروه های جشنواره وب ایران آرزوی توفیق خواهیم داشت.

خواندن ادامه‌ی خبر
ایمیل ملی و اجباری برای مدیران

ایمیل ملی و اجباری برای مدیران

وبنا – معاون سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد که استفاده تمامی مدیران و مسوولان کشوری از ای میل ملی در برقراری ارتباطات مبتنی بر اینترنت ضروری است. علی اصغر انصاری درباره این که چرا ای میل ملی امنیت کاربران را حفظ نمی کند و آن ها در بدو ورود به سایت این میل سنتر با هشدار روبه رو می شوند، اظهار کرد: ای میل ملی یکی از ضروریات پشتیبانی از داده های داخل کشور بود چراکه تا قبل از آن کلیه میزبانی های پست الکترونیک توسط سامانه های مرتبط با کشورهای دیگر و مخصوصا آمریکایی انجام می شد اما در حال حاضر می توان میزبانی پست الکترونیکی را در داخل کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: هشدار امنیتی که به کاربران داده می شود، در برابر نبود گواهی های امنیتی تضمین سایت است که به دلیل شرایط تحریم با آن روبه رو هستیم اما به دنبال راه حل های فنی می گردیم تا مشکلات ERROR و ایمنی این سایت را حل کنیم.

 

خواندن ادامه‌ی خبر