ماه: مهر ۱۳۹۰

مقالات خود را برای کنفرانس وب ارسال کنید

مقالات خود را برای کنفرانس وب ارسال کنید

وبنا – به گزارش دبیرخانه چهارمین جشنواره وب ایران، علاقه مندان می توانند مقالات خود را برای کنفرانس وب که در دیماه سال جاری برگزار می شود به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. محدودیتی برای ارسال مقاله وجود ندارد و فقط کافی است مقالات ارسال شده برای کنفرانس با موضوع وب و اینترنت باشند.

مجموعه مقالات برتر به صورت کتاب منتشر می شوند و به مقالات برتر از سوی جشنواره وب ایران هدایایی اهدا می گردد.

برای ارسال مقاله به سایت جشنواره مراجعه کنید و پس از عضویت در سایت، مقالات خود را بصورت آنلاین از منوی مقاله های من برای دبیرخانه چهارمین جشنواره وب ایران ارسال کنید.

برای مشاهده سایت به آدرس register.iranwebfestival.com مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
مصاحبه با مدیر سایت بوبه٬ بانک اطلاع رسانی خدمات آموزشی

مصاحبه با مدیر سایت بوبه٬ بانک اطلاع رسانی خدمات آموزشی

وبنا – سایت بوبه بانک اطلاع رسانی خدمات آموزشی است که حول ۶ محور فعالیت می نماید. محورها شامل مراکز آموزشی آزاد و خصوصی٬ تجهیزات آموزشی٬ نشریات٬ همایش ها و بخش مجازی می باشند.

وبنا: بوبه یعنی چی؟

بوبه: بوبه یکی از نام های فارسی هدهد است. پرنده ای بی نظیر که قاصد و پیام آور شادی و خوشی شناخته می شود.

وبنا: درآمد این سایت از چیه؟

بوبه: نسخه تجاری هنوز فعال نشده است و در حال حاضر در نسخه آزمایشی هستیم با این حال مورد استقبال اولیه خوبی واقع شدیم. سایت در خرداد سال ۹۰ افتتاح شد و انشالله نسخه تجاری اسفند سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. درآمد سایت از تبلیغات خواهد بود و درج اطلاعات در سایت٬ شامل حق عضویت خواهد بود. ما در سایت امکان ارزیابی و امتیازدهی را برای اطلاعات بانک فعال نموده ایم. مثلا اگر شما در مرکزی دوره ای را گذراند می تواند دوره مربوطه را امتیازدهی نماید.

وبنا: امسال در جشنواره وب ایران شرکت می کنید؟

بوبه: قطعا شرکت خواهم کرد و حتما تمامی اخبار و رویدادهای مرتبط به بوبه را برای وبنا ارسال می کنم.

برای مشاهده سایت به آدرس http://www.booobe.com مراجعه نمایید.

 

خواندن ادامه‌ی خبر
ال جی به جمع حامیان رسمی جشنواره وب ایران پیوست

ال جی به جمع حامیان رسمی جشنواره وب ایران پیوست

وبنا – به گزارش دبیرخانه چهارمین جشنواره وب ایران، شرکت های ال جی و گلدایران به جمع حامیان رسمی چهارمین جشنواره وب ایران پیوستند. چهارمین جشنواره وب ایران، روز یکشنبه یک آبان ماه ۱۳۹۰ به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

 

جشنواره وب ایران، هر سال به سایت های برتر در گروه های گوناگون تندیس برترین سایت اهدا می کند. جشنواره وب ایران، امسال برخلاف سه سال گذشته فقط بصورت آنلاین اجرا نمی گردد. جزئیات مراسم پایانی و برنامه هایی که در دوماه آینده اجرا می شوند، روز یکشنبه یکم آبان ماه ۱۳۹۰ در کنفرانس خبری آغاز به کار چهارمین جشنواره وب ایران اعلام خواهد شد.

 

برای مشاهده سایت جشنواره به آدرس www.IranWebFestival.com مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
فراخوان ششمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت

فراخوان ششمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت

وبنا – آژانس عکس خبری دوربین‌نت ( اولین آژانس عکس خبری ایران ) ششمین دوره جشنواره عکس خبری دوربین‌نت و انتخاب برترین عکاسان سال ایران را برگزار می‌کند. به گفته مدیر سایت از اهداف برگزاری این جشنواره انتخاب عکس های برتر خبری سال و نتخاب فیلم های برتر با موضوع عکس می باشد.

برای اطلاعات بیشتر به آدرس festival.doorbin.net مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
جشنواره وب ایران و داوری نمایشگاه رسانه های دیجیتال

جشنواره وب ایران و داوری نمایشگاه رسانه های دیجیتال

نزدیک به غروب بود٬ موبایلم زنگ زد ، سلام٬ آقای لامعی، بفرمایید. من … هستم. از رسانه های دیجیتال. شما می تونید برای داوری سایت های نمایشگاه رسانه های دیجیتال بیاید. و اینطور شد که برای داوری جشنواره رسانه های دیجیتال دعوت شدم. از خودم می پرسیدم آیا تغییری در روند کار وزارت ارشاد پیش آمده؟ آیا بالاخره آقایان تصمیم گرفته اند که از افرادی که در حوزه وب فعال هستند استفاده کنند؟

خواندن ادامه‌ی خبر
مدیر موفق یا مدیر کارآمد

مدیر موفق یا مدیر کارآمد

براستی مدیرانی که پله های ترقی را در سازمان به سرعت طی می نمایند و مدیرانی که بهترین کارایی و عملکرد را دارند کارهای یکسانی را انجام می دهند؟ این سوالی است که فرد لوسانز (F Luthans) و همکارانش در یک تحقیق در دانشگاه کمبریج با سوال از بیش از ۴۵۰ مدیر برجسته به آن پرداختند. بطور کلی همه مدیران در فرایند مدیریتی خود درگیر ۴ فعالیت بوده اند:

خواندن ادامه‌ی خبر
کمپ های تبلیغاتی و سنجش موفقیت آن ها

کمپ های تبلیغاتی و سنجش موفقیت آن ها

یکی از مواردی که پس از راه اندازی شبکه تبلیغات بیشتر با آن برخورد داشتیم. این سوال بود که آیا شما می توانید بالا رفتن فروش را تضمین کنید. برای من مشخص بود که کمپ تبلیغاتی موفق می تواند در فروش شرکت تاثیر مثبت داشته باشد اما فروش موفق نیاز های دیگری هم دارد که همیشه یک کمپ موفق به تنهایی نمی تواند تضمین کننده آن باشد. رای شروع خیلی خلاصه شرکت های داخل بازار را دسته بندی کرده و در ادامه کمپ های تبلیغاتی را دسته بندی می کنیم.

خواندن ادامه‌ی خبر
پشتیبانی از دروپال فارسی در ایستاتگ

پشتیبانی از دروپال فارسی در ایستاتگ

وبنا – ایستاتگ به عنوان مرجع قالب و افزونه برای وردپرس و جوملا فارسی و استقبال خوب کاربران از خدمات سایت، بنا دارد تا ارائه ی قالب و افزونه برای سیستم مدیریت محتوای دروپال فارسی را نیز در برنامه کاری خود قرار دهد. دروپال یک نرم افزار بازمتن (Open Source) می باشد و بر مبنای اجازه نامه GPL منتشر می شود. دروپال با زبان PHP نوشته شده و از پایگاه داده MySQL استفاده می کند.

برای مشاهده سایت به آدرس www.istatag.com مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
کتاب پوستر فرهنگ و امنیت در فضای مجازی منتشر شد

کتاب پوستر فرهنگ و امنیت در فضای مجازی منتشر شد

کتاب پوستر فرهنگ و امنیت در فضای مجازی در بر گیرنده ی پوسترهای برتر طراحی شده در ورکشاپ محمد اردلانی در ۵۶ صفحه و شمارگان ۱۵۰۰۰ نسخه منتشر شد. این آثار ۱۳ تا ۲۳ مهر ماه همزمان با جشنواره رسانه های دیجیتال در شبستان اصلی محل برگزاری در معرض دید عموم قرار گرفت. همچنین پنج شنبه ۲۰ مهر ماه طی مراسمی از این کتاب رونمایی به عمل آمد.

در این مراسم که با حضور سردار هادیانفر، استاد اردلانی و جمعی از هنرمندان برگزار شد ضمن شایسته ی تقدیر دانستن آثار الناز عباسی، مستوره سرحدی و سلمان بصائری و شایسته ی تقدیر ویژه دانستن اثر کورش شریف (به خاطر ایده ی نو)، جایزه ی سوم به سرکار خانم بهاره ایروانی (به خاطر مجموع آثار)، جایزه دوم به آقای فرشاد سلطانی (به خاطر مجموع آثار) و جایزه ی نخست به جناب آقای محمد حسین ایروانی اعطا شد.

اردلانی در بخشی از مقدمه ی خود بر این کتاب نوشت ” طراحی گرافیک شاخه ای از هنرهای تجسمی است که با بیانی سریع و موجز در لختی از دقیقه بدون هزینه ی مخاطب، اطلاعات خود را با لطایف الحیل از دریچه ی چشم او نفوذ داده، و اگر کار خود را درست انجام دهد با ایجاد تلنگر برای همیشه در خاطر عاطر مخاطب، باور پذیر گردیده، به رفتار بدل شده و در نتیجه فرهنگ می شود.” این مدرس و طراح گرافیک در ذیل این مطلب اذعان داشته که “این کتاب، کلید کامل ایجاد فرهنگ و امنیت در دنیای مجازی نیست، بلکه مجموعه ای است برای شروع صحیح فرایند فرهنگ سازی در دنیای سایبری و پیشگیری از جرائم آن.” همچنین اضهار امیدواری کرده که “با قرار گرفتن این پوسترها در معرض نگاه مخاطبان واقعی قدمی در جهت استفاده ی امن از فرصت های بی شمار دنیای مجازی فراهم آید.”

در این کتاب آثاری از محمد حسین ایروانی، بهاره ایروانی، سلمان بصائری، مهسا بهفر، یاسر جعفری، سیروان حاجی، حمیده حسینعلی زاده، زهرا خاکشور، سیما رضایی پور، مستوره سرحدی، فرشاد سلطانی، کورش شریف، مینا شهابی، الناز عباسی، مرتضا فرحناک، هاتفه مجیدی، زهرا محمدی، محمد حسین محمدی وحیدی، فاطمه مرتضایی، کیمیا میرآخورلی و مرتضا نادری منتشر شده است. این کارگاه به همت گروه هنری ایرسا رسانه و با همکاری خانه هنرمندان ایران و پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) با هدف ایجاد فرهنگ و امنیت در فضای مجازی و همچنین ایجاد آگاهی در میان خانواده ها برگزار گردید.

خواندن ادامه‌ی خبر
انتقال وجه اینترنتی از ابتدای آبانماه ممنوع می شود

انتقال وجه اینترنتی از ابتدای آبانماه ممنوع می شود

وبنا – به دستور بانک مرکزی از ابتدای آبان‌ماه ارائه خدمات انتقال وجه اینترنتی کارت به کارت “سحاب” از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی ممنوع بوده و ارائه خدمات مانده‌گیری اینترنتی در مرکز “شتاب” نیز مسدود می‌شود. 

به گزارش فارس، اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با صدور نامه‌ای با شماره ۱۶۲۹۷۳/۹۰ طی تاریخ ۱۴/۰۷/۱۳۹۰ خطاب به بانک‌های دولتی و خصوصی اعلام کرد: ” پیرو بخشنامه شماره ن پ/م/۱۹۵۸ مورخ ۲۱/۱۰/۱۳۸۷ در خصوص تراکنش‌های مجاز کارتی ضمن اصلاح مفاد بخشنامه مزبور به استحضار می‌رساند با عنایت به ریسک عملیاتی قابل توجه مشاهده شده در ارائه خدمات انتقال وجه از طریق اینترنت با توجه به فضای کمتر کنترل شده دسترسی و لزوم حفظ منافع سپرده گذاران مقابل دسترسی‌های غیر مجاز: 

۱. از تاریخ ۱/۸/۱۳۹۰ ارائه خدمات انتقال وجه اینترنتی کارت به کارت “سحاب” از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی ممنوع بوده و این خدمات صرفاً به عنوان بخشی از خدمات اینترنت بانک و پس از احراز هویت مناسب مشتری در تارنمای ورودی خدمات اینترنت بانک قابل ارائه است. 

۲. ارائه خدمات مانده‌گیری اینترنتی در مرکز “شتاب” مسدود می‌شود. 

در این نامه که به امضای ناصر حکیمی و فرشید مسجدی رسیده قید شده است که ضمناً این بانک بر انجام مفاد این بخشنامه نظارت دقیقی به عمل آورده و از ارائه خدمات توسط بانک‌هایی که ضوابط فوق را رعایت ننمایند، اکیداً ممانعت به عمل خواهد آورد. 

بدیهی است از تاریخ اجرای این بخشنامه مسئولیت تمامی مخاطراتی که از ناحیه عدم رعایت مفاد آن متوجه مشتریان آن بانک گردد، به‌عهده آن بانک خواهد بود. 

یک کارشناس بانکی در توضیح این بخشنامه بانک مرکزی به خبرنگار فارس گفت: بخشنامه فوق در بانک‌هایی که انجام تمامی خدمات انتقال وجه اینترنتی از جمله کارت به کارت را از طریق دستگاه رمزیاب انجام می‌دهند، موضوعیت ندارد. 

سامانه حواله الکترونیک بین بانکی (سحاب) : 
کاربرد سامانه در شعب 
انتقال وجه کارتی با استفاده از امکانات مرکز « شتاب» (سحاب) 
انتقال وجه حسابی از طریق سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا) 

سحاب چیست؟ 
سحاب سامانه ای است که به مشتریان بانک امکان می دهد با استفاده از کارت خود بتوانند به هر بانک دیگر عضو مرکز «‌شتاب» حواله کنند. 

استفاده از سحاب هم در شعبه و هم در خوپردازها و هم در اینترنت بانک میسر است. 

برای استفاده از خدمات « سحاب در شعبه‏‌، از دستگاه کارتخوان (pin pad) و منوی تحویلداری استفاده می شود. 

بر استفاده از خدمات «‌سحاب» در شعب‏‌، مشتری باید فرم مخصوص انتقال را تکمیل کند. 

ویژگی‌های سحاب: 

حواله های « سحابی» فقط با کارت امکانپذیر است. 

سقف حواله های «‌سحابی» از طریق خودپردازها و اینترنت بانک برای هر کارت در هر شبانه روز معادل سی میلیون ریال است. 

سقف حواله «‌سحابی»‌ از طریق شعب برای هر کارت در هر شبانه روز معادل یکصدو پنجاه میلیون ریال است. 

برای انتقال از طریق «‌سحاب» کارمزد به شرح زیر از انتقال دهنده دریافت می شود: 
تا مبلغ ده میلیون ریال: پنج هزار ریال 

به ازای هر ده میلیون ریال اضافه دو هزار ریال به رقم فوق افزوده می شود. 

سامانه حواله الکترونیک بین بانکی (سحاب) 
امکان بررسی محدود مشخصات انتقال گیرنده پیش از عمل انتقال وجود دارد. 

انتقال به صورت آنی صورت پذیرفته و وجه بلافاصله به حساب انتقال گیرنده منتقل می شود. 

پس از انجام انتقال، نتیجه به صادرکننده دستور پرداخت اعلام می شود. 

تسویه بین بانکی از طریق مرکز «‌شتاب» و پس از تصفیه کلیه تبادلات روزانه مرکز مزبور صورت می گیرد. 

امکان برگشت دستور پرداخت در «‌سحاب» وجود ندارد. 

انتقال بین دو کارت صورت می پذیرد. 

در مشخصات انتقال به جای شماره حساب، شماره شانزده رقمی کارت درج می شود. 

وجه به حساب پیش فرض کارت انتقال گیرنده منتقل می شود. 

نیاز به ذکر شعبه در گزینه های انتقال دهنده و انتقال گیرنده نیست.
 
انتقال هم از بانک مبدأ و هم از بانک مقصد امکان پذیر است. 

انتقال از دو مسیر زیر قابل انجام است: 
– شعب مجهز به دستگاه کارتخوان( در ساعات کاری) 
– خودپردازها ( در تمامی ساعات و روزها) 
· برای انتقال حضور کارت انتقال دهنده لازم است.

خواندن ادامه‌ی خبر
رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی ایرانی در دستور کار وزارت ارشاد

رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی ایرانی در دستور کار وزارت ارشاد

وبنا – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی فضای اینترنت، نظارت بر فعالیت سایت‌های اینترنتی و رتبه‌بندی آن‌ها را در دستور کار قرار داده است که در این راستا رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی ایرانی هم‌زمان با روز رایانه پاک آغاز شد.
به گزارش (ایسنا)، در نشست سالانه روز رایانه پاک که در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد، از نسخه عربی و انگلیسی کتاب «چگونه از کودکان در فضای مجازی صیانت کنیم» رونمایی و تولید ۶۰ قسمت پویانمایی با موضوع فناوری اطلاعات از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.
عیسی زارع پور٬ رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست اظهار کرد: باید در جهت فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در راستای رایانه پاک حرکت و بیش از پیش به این موضوع توجه کرد.
وی با بیان اینکه اینترنت بحث زمان را از بین برده و حجم بسیار انبوهی از اطلاعات را در مدت زمان بسیار کم از طریق شبکه در اختیار همگان قرار می‌دهد ابراز کرد: محتوای مبادله شده در این شبکه امروزه به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است و باید گفت نگرانی غرب از وضعیت فعلی اینترنت از جنبه خشونت و مسائل پورنوگرافی برای کودکان است و در کشورمان این نگرانی برای آحاد جامعه وجود دارد.
او ادامه داد: بر این اساس اقداماتی در راستای ساماندهی این فضا و نظارت برآن و نیز رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های همه کشورها در چند سال اخیر و با توجه به توسعه شبکه‌های اینترنتی بحث محتوای سالم در محیط و فضای مجازی است و با توجه به ویژگی‌هایی که رسانه‌های دیجیتال دارند، کنترل‌پذیری این فضا را سخت‌تر شده است ولی مهم‌ترین موضوع در این زمینه بحث در اختیار قرار دادن محتوای سالم است.

به نقل از تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خواندن ادامه‌ی خبر
مصاحبه با محمدهادی ایازی٬ معاون امور اجتماعی شهرداری تهران

مصاحبه با محمدهادی ایازی٬ معاون امور اجتماعی شهرداری تهران

وبنا – به بهانه حضور معاونت اجتماعی شهرداری تهران در پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجتال٬ مصاحبه ی کوتاهی را با سید محمدهادی ایازی٬ معاون امور اجتماعی شهرداری تهران انجام دادیم.

 

وبنا: با تشکر از وقتی که در اختیار پایگاه خبری وب سایت های ایران قرار داده اید. لطفا بفرمایید که نگاه معاونت اجتماعی شهرداری تهران به مقوله اینترنت و فضای وب چگونه است؟

ایازی: در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات کودکان و نسل جوان ما با سرعت در حال ورود و زندگی در آن هستند و در کسب اطلاعات از پدران و مادران پیشی گرفته اند. در گذشته بر عکس بوده است و بزرگترها نسبت به کوچکترها اطلاعات بیشتری را داشتند. این موضوع در کنار دغدغه هایی که ایجاد کرده می تواند باعث توسعه نیز بشود. مهم این است که ما به این باور رسیده ایم که فناوری اطلاعات در جهان حرف جدی دارد. همانطور که ما تحولات خوبی را در بخش هسته ای و نانو بدست آورده ایم٬ در حوزه فناوری اطلاعات هم باید این کار انجام شود و به نظر ما در حال حاضر یک عقب ماندگی در این حوزه در کشور وجود دارد. اگر بخواهیم به کشورهای توسعه یافته برسیم باید مانند حوزه فناوری هسته ای و نانو به حوزه فناوری اطلاعات هم جدی بپردازیم. از دلایل این عقب افتادگی شاید بشود به عدم آشنایی مدیران کنونی با حوزه فناوی اطلاعات و عدم استفاده کافی آنها از مدیران جوان جهت بهره گیری از این فناوری است. برای حل این معضل یا باید مانند کشورهایی مثل مالزی که مدیران با فناوری های نوین اطلاعات٬ خود را همگام ساختند ما نیز باید این کار را انجام دهیم و یا جایگاه را در اختیار جوانان لایق قرار دهیم.

وبنا: یکی از سازمان های موفق در مقایسه با دیگر نهادها در بهره گیری از مفاهیم فناوری اطلاعات٬ معاونت اجتماعی شهرداری تهران است. علت این موضوع چیست؟

ایازی: در قیاس با چیزی که باید باشیم٬ من هنوز باور ندارم که ما به آن موفقیتی که مد نظرمان است رسیده باشیم. اگر چه شاید به قول یکی از دوستان٬ ما در شاگرد تنبل ها رتبه اول را داشته باشیم. منظور این است که فضای کار زیادی در این حوزه وجود دارد. نیازهای شهری زیادی از شهروندان را باید بتوان در فضای وب پاسخ داد. خوشبختانه توفیق مناسبی در شهرداری تهران بدست آمده است. بطور مثال در حوزه فرهنگی و هنری٬ شهرداری گام های بسیار مناسبی را در بهره گیری از فناوری وب برداشته است که شبکه اجتماعی که به همت دوستان راه اندازی شده یکی از این مثال ها است. با این حال هنوز فاصله تا نیاز شهر زیاد است.


خواندن ادامه‌ی خبر