ماه: شهریور ۱۳۹۰

فراخوان کارگاه طراحی پوستر فرهنگ و امنیت در فضای مجازی

فراخوان کارگاه طراحی پوستر فرهنگ و امنیت در فضای مجازی

وبنا – گروه هنری ایرسا در نظر دارد تا با همکاری پلیس فتا و جمعی از اساتید و هنرمندان کارگاه طراحی پوستر برگزار نماید . این کارگاه بمنظور ایجاد فرهنگ استفاده از رایانه و ابزار های الکترونیکی بمدت سه روز از تاریخ چهارم لغایت هفتم مهر ماه ۱۳۹۰ با سرپرستی استاد محمد اردلانی در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

در پایان کارگاه به تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور در کارگاه و همچنین به سه نفر برگزیده به شرح ذیل جوایز نقدی اهداء خواهد شد.

نفر اول ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال
نفر دوم ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال
نفر سوم ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال

لازم به ذکر است آثار برتر این ورکشاپ در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۱ به روی دیوار خواهد رفت و همچنین در مجلدی به چاپ خواهد رسید. هنرمندان برای حضور در این رویداد می توانند به نشانی www.irsagroup.ir مراجعه نمایند و پس از دریافت و تکمیل فرم شرکت در فراخوان همراه با ۳ نمونه از آثار تا پایان وقت اداری یکشنبه سوم مهر ماه به آدرس الکترونیکی info@irsagroup.ir ارسال نمایند.

خواندن ادامه‌ی خبر
سمینار تخصصی امنیت در پورتال های سازمانی

سمینار تخصصی امنیت در پورتال های سازمانی

وبنا – شرکت سازه اطلاعات سامان در چارچوب برگزاری سمینارهای دوره ای پورتال و مباحث مرتبط ، با همکاری آزمایشگاه آپای دانشگاه فردوسی مشهد، سمینار تخصصی با عنوان امنیت در پورتال های سازمانی را در تاریخ هجدهم مهر ماه سال جاری در محل سالن همایش های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌نماید.

 این سمینار با هدف ارتقای امنیت در پورتال های سازمانی در محورهای زیر برگزار می گردد :

  • مفاهیم و الزامات امنیت در وب
  • استانداردهای ارزیابی امنیت و آزمون نفوذپذیری
  • لایه های مختلف امنیت در پورتال سازمانی
  • امنیت محیط و زیرساخت در پورتال های سازمانی
  • امنیت در نرم افزارهای پورتال
  • موردکاوی تهدیدات امنیت در لایه کاربرد پورتال های سازمانی
  • نقش سازمان و راهبری در امنیت پورتال های سازمانی
  • راهکارهای مقابله با تهدیدات امنیتی در پورتال های سازمانی

کلیه علاقمندان به شرکت در این رویداد علمی می توانند با تکمیل فرم ثبت نام در این سمینار حضور یابند. شرکت در این سمینار رایگان بوده و برای کلیه حاضرین گواهینامه معتبر شرکت در سمینار صادر می گردد.

خواندن ادامه‌ی خبر
تجربه یک خرید متفات در سوپر حراج

تجربه یک خرید متفات در سوپر حراج

وب سایت سوپر حراج راه اندازی شد. سوپر حراج یک فروشگاه بزرگ اینترنتی است که قابلیت فروش اعتباری و پس انداز برای خرید تا ۲ ماه آینده را برای کاربرانی که در مزایده ها شرکت می کنند فراهم می کند. کاربران در ازای خرید اعتبار از فروشگاه و یا بعبارتی پس انداز برای خرید در آینده، بسته به میزان پس انداز، اعتبار برای شرکت در مزایده های بسیار ویژه سوپرحراج دریافت می کنند. در این مزایده ها، سوپر حراج در هر روز کالا یا کالا هایی که عمدتا برند های معروف و یا کالاهای جذابی هستند را با ۷۵ تا ۸۰ درصد تخفیف در سایت عرضه می کند. کاربران فروشگاه با هر بار پیشنهاد برای دریافت کالا یک اعتبار از دست می دهند (پس انداز در سایت محفوظ است). با هر بار پیشنهاد تنها ۱۰ تومان به قیمت مزایده اضافه می شود. در پایان، کسی که آخرین پیشنهاد را برای کالا داده است برنده مزایده می گردد. برنده مزایده، اعتبار مصرف کرده از پس انداز خود را از دست می دهد ولی در قبال آن، کالا را با تخفیف استثنایی دریافت می کند. سایر کاربرانی که در مزایده موفق نبوده اند، همچنان از پس انداز خود برای خرید از فروشگاه تا دو ماه آینده می توانند استفاده کنند.

شما به مقدار اعتباری که دارید می‌‌توانید در مزایده‌ها شرکت کرده و پیشنهاد دهید. هربار که شما پیشنهاد می‌دهید مبلغ ۱۰ تومان به قیمت مزایده اضافه خواهد شد. هر مزایده دارای زمان شروع و پایان مربوط به خود است که توسط تایمر مشخص میشود. وقتی‌ تایمر مزایده به صفر برسد مزایده پایان یافته و آخرین پیشنهاد دهنده به عنوان برنده نهایی معرفی‌ می‌‌شود. برنده نهایی با پرداخت مبلغ پایان مزایده کالا را خریداری کرده و درب منزل دریافت می‌کند.

اگر از زمان مزایده کمتراز ۲۰ یا ۳۰ ثانیه باقی‌ مانده باشد، با دادن هر پیشنهاد توسط شرکت کنندگان، تایمر مزایده دوباره از ۲۰ یا ۳۰ ثانیه شروع خواهد شد تا زمان کافی‌ برای شرکت سایرین فراهم شود.

کاربری که اعتبار خود را هوشمندانه و در لحظات پایانی مزایده مصرف می کند، می تواند برنده مزایده باشد و یک خرید هوشمندانه و مفرح انجام دهد.

برای مشاهده این وب سایت  به آدرس www.superharaj.com بروید.

خواندن ادامه‌ی خبر
سایز های جدید بنر در شبکه تبلیغات

سایز های جدید بنر در شبکه تبلیغات

وبنا – دو سایز دیگر به سایز های استاندارد بنرهای شبکه تبلیغات (Anetwork) اضافه شده است. با توجه به پیشنهادات آگهی دهندگان و نمایش دهندگان شبکه تبلیغات دو سایز جدید ۷۲۸*۹۰ و ۳۰۰*۲۵۰ به شبکه تبلیغات اضافه شد. هم اکنون دارندگان وبلاگ ها و وب سایت های نمایش دهنده می توانند با مراجعه به قسمت تنظیمات وب سایت خود، کد سایزهای جدید را دریافت کنند.

برای مشاهده سایت به آدرس http://anetwork.ir مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
انجمن تخصصی درایورچست راه اندازی شد

انجمن تخصصی درایورچست راه اندازی شد

وبنا – انجمن تخصصی درایورچست راه اندازی شد. این وب سایت قریب به یک سال است که در زمینه درایور کامپیوترهای دسکتاپ و انواع لپ تاپ فعالیت دارد. حکیمی مدیر سایت به وبنا گفت راه اندازی تالار درایورچست به همراه انجمن تخصصی ویدئوهای سه بعدی که می توان گفت اولین انجمن تخصصی فارسی زبان در زمینه ویدئوهای سه بعدی است از سرویس های جدید این سایت است.

برای مشاهده سایت به آدرس http://www.driverchest.ir مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
رقابت در چهارمین دوره جشنواره وب ایران آغاز شد

رقابت در چهارمین دوره جشنواره وب ایران آغاز شد

وبنا – چهارمین دوره جشنواره وب سایت های ایران آغاز شد تا بار دیگر سایت های وب فارسی به رقابت پرداخته و از برترین آنها تقدیر گردد. امسال جشنواره در بیش از ۹۰ گروه مختلف در بخش وب سایت های موضوعی٬ غیر موضوعی و موبایل برگزار خواهد شد. در حال حاضر مرحله ثبت نام اولیه وب سایت ها آغاز گردیده و متقاضیان می توانند از طریق بخش ثبت نام در وب سایت جشنواره به آدرس http://register.iranwebfestival.com ثبت نام نمایند.

یکی از نکات قابل توجه در رابطه با چهارمین دوره جشنواره امکان ثبت نام کاربران جهت حضور در کنفرانس وب می باشد که در دیماه سال جاری برگزار خواهد شد. از برنامه های متنوع کنفرانس وب٬ سخنرانی های علمی٬ کارگاه های آموزشی٬ نمایشگاه جانبی و کتاب جشنواره خواهد بود که متقاضیان می توانند برای حضور در آنها از طریق همین سایت ثبت نام نمایند. امسال نیز جشنواره آمادگی دارد تا در بخش های مختلف از حمایت های تجاری و رسانه ای برای توسعه بیشتر استفاده نماید.

لیست برندگان و کاندیداهای سال گذشته و اطلاعات تکمیلی دیگر نیز در وب سایت جشنواره به آدرس http://iranwebfestival.com قابل مشاهده است. هم چنین می توانید برای مشاهده راهنمای فرایند ثبت نام در جشنواره به آدرس http://iranwebfestival.com/fa/page/register-guide مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
سایت بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت راه اندازی شد

سایت بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت راه اندازی شد

وبنا – وب سایت تخصصی بررسی پیرامون مسئله ی تمدن اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت راه اندازی شد. این وب سایت که به همت دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهیه شده است٬ مقالات و مطالب متعددی را در این موضوع در اختیار علاقمندان قرار داده است.

برای مشاهده سایت به آدرس http://icmags.ir مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
آغاز جشنواره تابستانی البسکو.کام

آغاز جشنواره تابستانی البسکو.کام

وبنا – جشنواره تابستانی ویژه البسکو.کام، با تخفیف های بسیار استثنایی آغاز شد. در این جشنواره که از امروز تا ۳۱ شهریور برپا خواهد بود، تمامی محصولات در تمامی طبقه ها، از لوازم خانگی و کالاهای الکترونیک گرفته تا کتاب، لباس، گل و … با تخفیف های بسیار استثنایی – از ۳ تا ۵۰% – در اختیار همه هموطنان عزیز قرار دارد.

با مراجعه به وب سایت این مرکز خرید اینترنتی نام آشنا، به آدرس www.albasco.com و انتخاب کالا یا کالاهای دلخواه خود، از تخفیف های بی نظیر این جشنواره برخوردار شده و سفارشات شما در کمترین زمان ممکن در دسترستان خواهد بود.

خواندن ادامه‌ی خبر
نعره جنگ از ارشاد عبور کرد

نعره جنگ از ارشاد عبور کرد

وبنا – بازی آنلاین «نعره جنگ» توانست از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی های رایانه ای مجوز بگیرد. مدیر مسئول این بازی آنلاین در مصاحبه با وبنا با اعلام این خبر افزود پس از تلاش های بسیار موفق شده اند تا مجوز رسمی را برای بازی گرفته و در رده سنی +۳ پذیرفته شده اند مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد به همراه بنیاد ملی بازی های رایانه ای مسئولیت بررسی بازی های آنلاین و رده بندی آنها را بر عهده دارند.

برای مشاهده وب سایت این بازی به آدرس http://warcry.ir مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
سایت هایپراستار راه اندازی شد

سایت هایپراستار راه اندازی شد

وبنا – همین چند سال پیش بود که خبر «هایپراستار به ایران آمد» تیتر جراید معتبر ایرانی را از آن خود کرد و به عنوان یکی از وقایع مهم در سرمایه گزاری خارجی در ایران در بخش خرده فروشی توجه اقشار مختلف را جلب نمود.

اکنون خبر ورود این غول فروشگاهی به عرصه وب تیتر رسانه های فناوری اطلاعات خواهد شد.

“از روز شنبه بنرهای مربوط به معرفی وب سایت در سرتاسر فروشگاه قرار گرفته است و به زودی برنامه های تبلیغاتی گسترده این شرکت آغاز خواهد شد.” علی فخیم کارشناس بازاریابی هایپراستار ایران در مصاحبه تلفنی با پایگاه خبری وب سایت های ایران (وبنا)٬ با اعلام خبر راه اندازی رسمی وب سایت این شرکت از برنامه های آتی خبر داد.

از ۲ ماه قبل مرحله بهره برداری آزمایشی از این وب سایت شروع شده بود و اکنون سایت بطور رسمی افتتاح می گردد. از امکانات کنونی این وب سایت می توان به معرفی تخفیف های ویژه هایپراستار٬ شرکت کاربران در قرعه کشی ها اشاره کرد. همچنین کاربران وب سایت هایپر استار می توانند از طریق صفحه صدای شما نظرات و انتقادات خود را مستقیما به گوش مدیران این فروشگاه عظیم برسانند.

علی فخیم در پاسخ به سوال وبنا که آیا هایپراستار ایران پا به عرصه فروش آنلاین محصولات خود خواهد گذاشت اشاره کرد که امکانات زیادی در آینده به این وب سایت اضافه خواهد شد و فروش آنلاین یک امکان اجتناب ناپذیر می باشد. وی همچنین افزود که یکی از رویکردهای مهم در هایپراستار ایران بهره برداری از راهکارهای بازاریابی آنلاین است.

هایپراستار ایران یکی از شرکت های گروه ماجد الفطیم است که در سال ۱۹۹۲ توسط ماجد الفطیم تاسیس گردید. این شرکت با شعار «ما می دانیم که مشتریان به چیزی بیش از خرید نیازمندند»، مفهوم جدیدی را از ترکیب خرید و تفریح در خرده فروشی ایجاد کرد.

برای مشاهده سایت به آدرس http://www.hyperstariran.com مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
امشب شام چی بپزم

امشب شام چی بپزم

وبنا – امشب شام چی بپزم نام سایتی است که هر روز یک پیشنهاد ویژه برای شام به کاربران خود دارد.

اگر برنامه ای برای شام امشب خود ندارید و واقعا نمی دانید که شام چه غذایی درست کنید. سایت امشب شام چی بپزم می تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند.

برای مشاهده سایت به آدرس http://chibepazam.emshab.ir مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
مصاحبه با محمد رضا سیاپوری، مدیر سایت پی سی دانلود

مصاحبه با محمد رضا سیاپوری، مدیر سایت پی سی دانلود

وبنا – به نقل از وبلاگینا – آرش زاد – زمان مصاحبه را از چند روز قبل مشخص کرده بودیم. قرار بود تا ساعت هشت و سی دقیقه بعد از ظهر چهارشنبه، ۲۶ مرداد، به همراه یلدا ذبیحی به اقدسیه برویم تا طبق صحبت‌ها، گفتگویی را با محمد رضا سیاپوری، مدیر سایت پی‌سی‌دانلود داشته باشیم. سر وقت به محل می‌رسیم و پس از یک صحبت دوستانه، سراغ پرسش سوالاتی که شما نیز قسمتی از آن‌ها را ارسال کرده بودید، می‌رویم.

این‌بار تصمیم گرفتیم تا بر خلاف دفعات گذشته، علاوه بر انتشار صوتی مصاحبه، همزمان متن آن‌را نیز منتشر کنیم تا شما بنا به علاقه خود بتوانید به هر یک از آن‌ها دسترسی داشته باشید. متن مصاحبه را می‌توانید در ادامه بخوانید و یا پادکست آن‌را (با حجم کم، کیفیت خوب و معمولی) گوش کنید. عکس‌های مصاحبه از دوربین یلدا ذبیحی است.

طبق معمول از شما می‌خواهم که خودتان را برای کاربران معرفی کنید

سلام عرض می‌کنم خدمت کاربران فارسی زبان من محمدرضا سیاپوری، مدیر سایت پی‌سی‌دانلود، ۲۷ ساله و متولد اصفهان هستم.

از کجا با وب آشنا شدید؟

از سال ۸۲ که بالاخره موفق شدم برای کامپیوترم یک مودم بخرم با دنیای رایانه از سال ۸۰ آشنا شدم. آن زمان پدرم برای تشویق من یک رایانه شخصی خریدند. در ابتدا چون کسی نبود که مرا راهنمایی کند چه نوع رایانه‌ای بخرم در نتیجه کسی هم به من نگفت که باید برای متصل شدن به اینترنت حتما مودم هم بخرم و تقریبا دو سال طول کشید تا من یک مودم تهیه کنم و وارد دنیا اینترنت شوم!

خُب، یعنی دقیقا سال ۸۲

بله، قبل از آشنایی با رایانه طبق علاقه شخصی، به جمع آوری مجموعه‌های مختلف مثل مجموعه تمبر، سکه و کبریت مشغول بودم.

هنوز هم این مجموعه‌ها را نگهداری می‌کنید؟

بله، وقتی که وارد دنیای رایانه شدم سعی کردم به جمع آوری نرم افزار و بازی‌های رایانه‌ای بپردازم. اگرچه نسبت به بقیه هم سن و سال‌های خودم خیلی دیر با کامپیوتر آشنا شدم ولی توانستم در یک بازه زمانی کوتاه خودم را به آن‌ها برسانم.

پی‌سی‌دانلود را از کجا و با چه سرمایه‌ای شروع کردید؟

همانطور که گفتم چون که به جمع آوری نرم افزار علاقه پیدا کرده بودم ابتدا دوست داشتم پایگاهی داشته باشم تا بتوانم نرم افزارهایی که جمع آوری کردم و به آن‌ها علاقه خاصی دارم، با بقیه به اشتراک بگذارم و در حقیقت این کار برای من جنبه سرگرمی داشت. ابتدا کارم از سرویس پرشین بلاگ شروع کردم و در آن‌جا یک بلاگ ساختم.

interview-p30download-2.jpg

به اسم؟

اسم وبلاگ الان دقیقا خاطرم نیست. مدتی به این کار مشغول بودم. آن زمان هیچ آشنایی با طراحی سایت و کد نویسی و برنامه نویسی تحت وب نداشتم خیلی برایم سخت بود. با راهنمایی آقای پدرام پورحسین که طراح قالبی بودند که من در پرشین بلاگ از آن استفاده می‌کردم، مقداری با طراحی قالب آشنا شدم، باز هم با راهنمایی ایشان با سیستم مووبل تایپ آشنا شدم که توانستم آن‌را روی هاست شخصی‌ام نصب کنم. در ابتدای کار، کاربران مووبل تایپ برای پرسیدن سوالات خود، در فروم پرشین تولز وارد می‌شدند، بعد فروم مووبل تایپ راه اندازی شد، بحث تخصصی‌تر شد و من هم یکی از کاربران فعال آن شدم.

از چه سالی؟

سال ۸۲ بود.

پی سی دانلود دقیقا از چه سالی راه اندازی شد؟

سال ۸۴

در حقیقت تنها این کار را شروع کردید؟

بله

تا کی؟

تقریبا یک ماه اول به صورت انفرادی کار کردم

یعنی بعد از یک ماه احساس کردید به یک کمک نیاز دارید؟

بله. چون احساس کردم نمی‌توانم در همه زمینه‌ها وارد شوم به همین دلیل در گام نخست با همکاری یکی از بهترین دوستانم بخش موبایل را راه اندازی کردیم. البته من در این زمینه تخصص نداشتم و در آن زمان کاربران علاقه زیادی به نرم افزارهای و بازی‌های موبایل داشتند. ما این نیاز را در میان کاربران به عینه دیدیم بنابراین بخش موبایل را اضافه کردیم.

پس در واقع یک ماه بعد از راه اندازی سایت، بخش موبایل و کار گروهی را شروع کردید؟

بله

در این مدت رشد میزان کاربران تا چه حدی بود؟

در سه ماه اول، پیش‌بینی‌ای که برای فضای هاست و ترافیک ماهیانه کرده بودیم تقریبا به اتمام رسید. یعنی ناچار شدیم فضای هاست و ترافیک ماهیانه را اراتقا بدهیم تا بتوانیم جوابگوی کاربران باشیم.

این خیلی خوب است. دامین را چگونه انتخاب کردید؟ از روی پی سی ورلد؟ یا…؟

در جامعه ایرانی و در وب ایران که از جامعه ایرانی نشأت گرفته، هر از چند‌گاه یک سری اسم مد می‌شود یا به عبارتی وارد بورس می‌شود و در آن برهه از زمان که قصد راه انداری پی سی دانلود را داشتم، p30 مد شده بود و سایت پی سی ورلد هم اولین سایتی بود که از این واژه استفاده کرد. ما انتظار نداشتیم پی سی دانلود به این سطح برسد، چون این کار صرفا جنبه سرگرمی و تفریحی بود تا بتوانیم نرم افزار‌ها و مطالب مورد علاقه خودمان را به بقیه کاربران هم معرفی کنیم و آن‌ها را در تجارب مفید خودمان سهیم کنیم.

interview-p30download-3.jpg

با توجه سوالات کاربران، در حال حاضر مدیریت پی سی دانلود به عهده کیست؟ قبل از آن باید توضیح بدهم که دو سال پیش طی مصاحبه‌های متعدد، خبرهایی اعلام کردید و بر سر مشکلاتی که برای شما پیش آمده بود، تعدای از وبلاگ‌نویسان دچار مشکل شدند ولی بعد از مدتی دیگر هیچ خبری از شما نشد و به نظر من این حق کاربران پی سی دانلود بود که نتیجه کار را به آن‌ها اطلاع می‌دادید.

در ارتباط با سایت اختلافاتی به وجود آمده بود که این مشکلات در ‌‌نهایت با واسطه شدن یکی از فعالان آی‌تی برطرف شد و ما به روال سابق برگشتیم.

چرا این خبر را علام نکردید؟

چون مشکل برطرف شد و همه چیز به روال عادی برگشت.

این خبر را اعلام می‌کردید! و می‌گفتید مشکل برطرف شد و سایت دست خود ما است

فکر می‌کنم در این زمینه اطلاع رسانی شد.

بیش از ۵۰ ایمیل و کامنت به دست ما رسید که در این زمینه اطلاعات می‌خواستند. این‌ها فقط مواردی بودند که به دست ما رسیده بود. صرف نظر از فروم‌ها و سایت دیگر که مطمئنا آنجا هم این سوال مطرح شده

……..

پس در حال حاضر سایت در اختیار شما است؟ مشکلی هم نیست؟ همه چیز آرام و مساعد است؟

بله

یکی از دلایلی که وبلاگ نویس‌ها، لوگوی پی سی دانلود را در وبلاگ‌های خود قرار می‌دهند این است که شما از آن‌ها به صورت لینکی در بخش لینکدونی خود حمایت می‌کنید. از طرف دیگر خیلی از کاربرانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند صرفا به خاطر لینکدونی و محتویاتی که در این بخش وجود دارد وارد سایت می‌شوند. معیار شما برای درج لینک در لینکدونی به چه صورت است و چطور این لینک‌ها را انتخاب می‌کنید؟

به دلیل بازدید قابل توجهی که سایت پی‌سی‌دانلود داراست ما سعی کردیم این بازدید را به سمت وبلاگ‌هایی که در زمینه آی‌تی، مخصوصا، رایانه و موضوعات جذاب برای کاربران پی‌سی‌دانلود هدایت کنیم تا از این رهگذر بازدید وبلاگ‌هایی که به واقع واجد محتویات مفید هستند و در بین کاربران ناشناخته باقی مانده‌اند افزایش پیدا کند و این وبلاگ‌ها بتوانند از این طریق بازدیدکنددگان ثابتی پیدا کنند.

interview-p30download-4.jpg

در این قسمت تبلیغ نمی‌کنید؟

چرا بعضا افرادی بوده‌اند که تمایل داشتند لینک تبلیغاتی‌شان در بخش لینک‌های روزانه قرار بگیرد که ما این نمونه لینک‌ها را نیز روی سایت قرار می‌دهیم. البته هر نوع تبلیغی را قبول نمی‌کنیم. تبلیغاتی را روی سایت قرار می‌دهیم که تا اندازه‌ای با فعالیت ما مرتبط باشد.

در حال حاضر روزانه چه مدت زمان صرف سایت می‌کنید؟ و چند نفر به طور ثابت روی سایت فعالیت می‌کنند؟ اصلا کارمند ثابت دارید؟

بله ما ۸ نفر کارمند ثابت داریم و ۴ نفر هم به صورت پاره وقت روی سایت فعالیت می‌کنند.

یعنی در کل ۱۲ نفر؟

بله

فرض کنیم ایران توافقنامه کپی رایت را قبول کرد. رویکرد شما چه تغییری خواهد کرد؟

اینجاست که بخش معرفی نرم افزارهای رایگان فعال‌تر می‌شود و ما سعی می‌کنیم، یعنی مجبور می‌شویم فعالیت آن بخش را افزایش دهیم به علاوه با توجه به بازدید سایت و سابقه‌ای که در زمینه معرفی نرم افزار داشتیم می‌توانیم فروش و لایسنس بعضی از نرم افزار‌ها را به عهده بگیریم و مثل سایت‌های دانلود خارجی که نسخه‌های آزمایشی نرم افزار‌ها را روی سایت خود قرار می‌دهند و کاربران به سمت بازدید از سایت و استفاده از آن نرم افزار‌ها جلب می‌کنند، ما هم این کار را انجام دهیم.

یعنی باید حتما برای انجام این کار اجبار وجود داشته باشد؟

خیلی از شرکت‌های خارجی تولید نرم افزار در ایران نمایندگی ندارند تا بتوانند این کار را در کشور انجام دهند. هستند شرکت‌هایی که لایسنس نرم افزارهای خارجی را به صورت قانونی به فروش می‌رسانند ولی هر یک از این شرکت‌ها صرفا عامل پخش هستند و نمی‌توانند به ما سرویسی ارائه کنند که بتوان آن را در اختیار کاربران قرار داد.

مدتی پیش قالب سایت را تغییر دادید. این کار پس از چند سال انجام شد؟

بعد از شش سال

بعد از ۶ سال بالاخره قالب سایت را تغیر دادید و از آن قالب سه ستونه دل کندید و حالا به سراغ یک قالب جدید‌تر یا مدرن‌تر آمدید. فکر می‌کنید قالب جدید مناسب محتوایی که در حال حاضر تولید می‌کنید هست؟

قرار بود تغییر قالب سایت ما در چند فاز صورت بگیرد که در حال حاضر در فاز اول آن هستیم. فعلا در حال بررسی و سنجش بازخورد کاربران نسبت به تغییرات انجام شده هستیم که در ‌‌نهایت طی این فاز‌ها بتوانیم قالب سایت را طوری تنظیم کنیم که کاربران به سهولت بتوانند از آن استفاده کنند و محتوا و مطلب مورد نیاز خودشان را به آسانی پیدا کنند. بازخورد کاربران می‌تواند این ساختار را تغییر دهد.

بازخورد کاربران چگونه بوده است؟

کاربران فعال در زمینه اینترنت از طرح جدید استقبال کردند.

منظورتان از کاربران فعال چه کسانی هستند؟

افرادی که …

شما توئیت من را هم روی سایت خود قرار داده بودید!

توئیت شما چه بود؟

اینکه هم طراح و هم مدیر سایت در زمینه طراحی اشتباه کرده‌اند

بله. من نگفتم همه کاربران فعال …

اگر من را به عنوان یک کاربر فعال قبول داشته باشید!

نه از شما به عنوان منتقدین فعال یاد کرده بودیم که نسبت به تغییر قالب سایت جهت‌گیری کرده بودید و آن را برای سایت دانلود مناسب ندانستید ولی اکثر افرادی که در سایت‌های دانلود زیاد جستجو می‌کنند و به دنبال دانلود محتویات گوناگون هستند از قالب جدید به دلیل اینکه کاربردی و قابل دسترس‌تر هست استقبال کردند. ممکن است این قالب برای کاربران مبتدی و کاربری که قالب‌های ذهنی ثابتی داشته باشد و به قالب قبل عادت کرده است الان استفاده از سایت مقداری سخت است. کاربران ایرانی به سایت‌های که به شکل وبلاگ هستند علاقه بیشتری دارند و بهتر در آن سایت‌ها حرکت می‌کنند به همین دلیل ما سعی کردیم، ضمن اینکه سایت دانلود هستیم و این نوع سایت‌ها باید دارای طرح خاصی باشند، رفتار و علاقمندی کاربر ایرانی را نیز مد نظر داشته باشیم.

interview-p30download-5.jpg

پس اگر من یک سایت سینمایی داشته باشم و ببینم که کاربر، محتوای قالب را در یک وبلاگ ببینید بیشتر استقبال می‌کند باید آن را به صورت وبلاگ طراحی کنم؟

بله. لااقل کاربر ایرانی راحت‌تر با قالبی که شبیه وبلاگ است ارتباط برقرار می‌کند. می‌توانید این موضوع را به نظر سنجی بگذارید که آیا کاربر ایرانی راحت‌تر است تا محتوای مورد نظر خود را در سایت سافت پدیا جستجو کند یا…

ما کپی طرح سایت سافت پدیا را در ایران داریم و فکر می‌کنم بازدید بسیار بالایی هم دارد

از دید همه کاربران اینطور نیست.

منظورم این بود بازدیدکننده خودش را دارد و حتی بازدیدش بیشتر از سایت شما است. این کاربران هم همان کاربرانی هستند که به سایت شما می‌آیند. پس چطور این مورد امکان‌پذیر شده است؟

شاید به دلیل محتوای سایت است.

پس محتوا تاثیرگذار است؟

بله

پس یعنی اگر شما سایت خود را شبیه یک سایت دانلود واقعی کنید، با توجه به نمونه‌های خارجی و محتوای سایت را قوی‌تر کنید همین کاربران به سراغ سایت شما هم می‌آیند؟

بله

الان حرف خودتان را نقض کردید!

نه، الان شما دو سایت را با هم مقایسه می‌کنید که از لحاظ محتوا با هم متفاوت هستند.

موضوع هر دو سایت یکی است؛ دانلود

بله از نظر مضمون و موضع یکی هستند، ولی اگر ما از لحاظ محتوا و تعداد مطالبی که روی سایت وجود دارد و تنوع مطالب این دو سایت را در یک سطح قرار دهیم ولی قالب هر دو متفاوت باشد، به نظر من قالب سایت ما برای کابر جذاب‌تر است چون به محض ورود به سایت، بهتر با آن ارتباط برقرار می‌کند چون تصاویر نرم افزارها برای او جذاب‌تر خواهد بود بنابراین به سمت آن نرم افزار کشیده می‌شود تا اینکه صرفا لینکی وجود داشته باشد که کاربر مجبور باشد تک تک لینک‌ها را بخواند تا بفهمد کدام یک جذاب و کاربردی است و روی آن کلیک کند.

یک سوال؟ به فرهنگ سازی اعتقاد دارید؟!

بله

interview-p30download-13.jpg

بسیار خُب! آیا در محیط وب ایران می‌توان مدیریت یک سایت را به عنوان شغل اصلی انتخاب کرد؟

بله، اما نه به عنوان یک شغل پایدار و ثابت

یعنی معتقدید که اطمینان شغلی در آن وجود ندارد؟

نه

از نظر درآمد می‌توان روی آن حساب کرد؟ الآن پی سی دانلود کار و شغل اصلی شما است؟

خواندن ادامه‌ی خبر

تغییر الگوریتم گوگل در راستای مرتب کردن بهتر نتایج جستجو

تغییر الگوریتم گوگل در راستای مرتب کردن بهتر نتایج جستجو

وبنا – حمید محمودزاده – گوگل الگوریتم به نام پانادا را که کیفیت محتوای سایت ها را در ترتیب نتایج جستجو دخیل می کند، را در زبان فارسی آغاز به اجرا نمود. این تغییر می تواند بازدیدهای بسیاری از سایت ها را تا ۵۰% درصد تغییر دهد.  

این الگوریتم، کیفیت محتواها را از روش های مختلف بررسی کرده و آن را در رنک دادن به وب سایت ها در نتایج جستجو دخیل می کند. گوگل هدف اصلی خود را از اجرای الگوریتم پاندا ترغیب صاحبان وب سایت و وبلاگ ها برای تولید محتوای با کیفیت و رساندن محتواهای با کیفیت به جستجوکنندگان در این موتور جستجو اعلام نموده است. 

اما چگونه یکی آگهی با کیفیت بالا برای تبلیغ کسب وکار و معرفی محصولات و خدمات خود درج نماییم؟ گوگل اعلام نموده است برای درج یک محتوای با کیفیت،  بهتر است سوالات زیر را در مورد محتوای تولید شده از خود سوال نمایید، در صورتیکه به جواب های منطقی در مورد این سوالات رسیدید، محتوای شما به یک محتوای با کیفیت نزد موتور جستجوی گوگل نزدیکتر می گردد:

  • چگونه بیننده به اطلاعات داده شده شما، اعتماد کند؟
  • آیا اطلاعات نوشته شده در مورد خدمات و محصولات شما توسط یک شخص متخصص در حوزه کسب و کار شما نوشته شده است؟
  • آیا محتویات آگهی خدمات و محصولات شما از جایی کپی شده است یا یک محتوای اصل و جدید می باشد؟
  • آیا کاربر این اطمینان را می کند که به حساب شما بابت محصولات و خدمات شما پول واریز کند؟
  • آیا محتوای نوشته شده در آگهی شما دارای غلط املایی یا جمله بندی می باشد؟
  • آیا محتوای آگهی شما شامل اطلاعاتی می باشد که فقط برای موتورهای جستجو طراحی شده است، یا نه براساس نیاز مخاطب طراحی گردیده ؟
  • آیا محتوای شما از نظر ارزش اطلاعاتی نکات ویژه و قابل توجهی نسبت به محتوهای مشابه دارد؟
  • چقدر در محتوای آگهی خود برای مرور و بهتر کردن آن دقیق می شوید؟
  • آیا اطلاعات شما در مورد محصولات و خدمات کسب و کارتان برای مشتریان کامل و جامع می باشد؟
  • آیا فکر می کنید که آگهی شما ارزش این را دارد که مشتریان آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و به آنها توصیه کنند؟
  • آیا آگهی شما در بستری ارائه می شود که در کنار آن کلی بنرهای زرق و برق دار می باشد که بیننده را آزار می دهد؟

توضیح کار الگوریتم پانادا گوگل بسیار سخت و دشوار می باشد، اما پاسخ منطقی به سوالات بالا می تواند شما را در تولید یک محتوای با کیفیت در راستای جذب بیشتر مخاطب و قرار گرفتن آگهی شما در رده های بالای گوگل کمک نماید.

خواندن ادامه‌ی خبر