ماه: شهریور ۱۳۹۰

تغییر الگوریتم گوگل در راستای مرتب کردن بهتر نتایج جستجو

تغییر الگوریتم گوگل در راستای مرتب کردن بهتر نتایج جستجو

وبنا – حمید محمودزاده – گوگل الگوریتم به نام پانادا را که کیفیت محتوای سایت ها را در ترتیب نتایج جستجو دخیل می کند، را در زبان فارسی آغاز به اجرا نمود. این تغییر می تواند بازدیدهای بسیاری از سایت ها را تا ۵۰% درصد تغییر دهد.  

این الگوریتم، کیفیت محتواها را از روش های مختلف بررسی کرده و آن را در رنک دادن به وب سایت ها در نتایج جستجو دخیل می کند. گوگل هدف اصلی خود را از اجرای الگوریتم پاندا ترغیب صاحبان وب سایت و وبلاگ ها برای تولید محتوای با کیفیت و رساندن محتواهای با کیفیت به جستجوکنندگان در این موتور جستجو اعلام نموده است. 

اما چگونه یکی آگهی با کیفیت بالا برای تبلیغ کسب وکار و معرفی محصولات و خدمات خود درج نماییم؟ گوگل اعلام نموده است برای درج یک محتوای با کیفیت،  بهتر است سوالات زیر را در مورد محتوای تولید شده از خود سوال نمایید، در صورتیکه به جواب های منطقی در مورد این سوالات رسیدید، محتوای شما به یک محتوای با کیفیت نزد موتور جستجوی گوگل نزدیکتر می گردد:

  • چگونه بیننده به اطلاعات داده شده شما، اعتماد کند؟
  • آیا اطلاعات نوشته شده در مورد خدمات و محصولات شما توسط یک شخص متخصص در حوزه کسب و کار شما نوشته شده است؟
  • آیا محتویات آگهی خدمات و محصولات شما از جایی کپی شده است یا یک محتوای اصل و جدید می باشد؟
  • آیا کاربر این اطمینان را می کند که به حساب شما بابت محصولات و خدمات شما پول واریز کند؟
  • آیا محتوای نوشته شده در آگهی شما دارای غلط املایی یا جمله بندی می باشد؟
  • آیا محتوای آگهی شما شامل اطلاعاتی می باشد که فقط برای موتورهای جستجو طراحی شده است، یا نه براساس نیاز مخاطب طراحی گردیده ؟
  • آیا محتوای شما از نظر ارزش اطلاعاتی نکات ویژه و قابل توجهی نسبت به محتوهای مشابه دارد؟
  • چقدر در محتوای آگهی خود برای مرور و بهتر کردن آن دقیق می شوید؟
  • آیا اطلاعات شما در مورد محصولات و خدمات کسب و کارتان برای مشتریان کامل و جامع می باشد؟
  • آیا فکر می کنید که آگهی شما ارزش این را دارد که مشتریان آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و به آنها توصیه کنند؟
  • آیا آگهی شما در بستری ارائه می شود که در کنار آن کلی بنرهای زرق و برق دار می باشد که بیننده را آزار می دهد؟

توضیح کار الگوریتم پانادا گوگل بسیار سخت و دشوار می باشد، اما پاسخ منطقی به سوالات بالا می تواند شما را در تولید یک محتوای با کیفیت در راستای جذب بیشتر مخاطب و قرار گرفتن آگهی شما در رده های بالای گوگل کمک نماید.

خواندن ادامه‌ی خبر
فروشگاه اینترنتی لوستر در ایران افتتاح شد

فروشگاه اینترنتی لوستر در ایران افتتاح شد

وبنا – فروشگاه اینترنتی لوستر با دسته بندی لوستر ها در بیش از نوع راه اندازی شد. این فروشگاه از سال ۱۳۸۸ راه اندازی شده و امروز تعداد لوستر های موجود در آن به ۳۰۰۰ رسیده است.

برای مشاهده سایت به آدرس http://www.shopluster.com مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
آغاز ثبت نام المپیادهای مجازی

آغاز ثبت نام المپیادهای مجازی

وبنا – در سومین سال برگزاری المپیادهای مجازی، امسال چهارمرحله آزمون در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، نجوم و کامپیوتر در پاییز و زمستان ۱۳۹۰ توسط سایت المپیادهای علمی ایران برگزار خواهد شد.

برای مشاهده سایت به آدرس http://www.irysc.com مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
مرورگر قدیمی خود را به روز کنید

مرورگر قدیمی خود را به روز کنید

وبنا – مرورگرهای قدیمی و منسوخ شده نه تنها دارای امنیت مناسبی نیستند و اطلاعات شما همیشه در خطر است بلکه از استانداردهای جهانی وب نیز پیروی نمی‌کنند!

چه مرورگرهایی ایمن نیستند ؟مرورگرهایی مانند Internet Explorer نسخه‌های ۶ یا ۷ از آن دسته مرورگرهای ناامن و غیراستاندارد می‌باشند که متاسفانه در ایران استفاده زیادی دارند. از دیگر مشکلات این مرورگر می‌توان به کند بودن آن هنگام باز کردن یک وبسایت اشاره کرد. بسیاری از وبسایت‌های بزرگ به دلیل مشکلات بالا استفاده از این مرورگر را در وبسایت‌های خود ممنوع کرده و کاربران فقط می‌بایست با مرورگرهای استاندارد از آن سایت‌ها استفاده نمایند. اگر اطلاعات شما برایتان مهم است، اگر می‌خواهید محیطی جدید را در اینترنت تجربه کنید و به سرعت مرورگر خود اهمیت می‌دهید توصیه ما به شما این است که هرچه سریعتر یکی از مرورگرهایی که در سمت راست معرفی شده‌اند را دریافت کرده و از آن‌ها استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با معرفی این سایت به دوستان خود فرهنگ به‌روز بودن در اینترنت را گسترش دهید.

برای مشاهده سایت به آدرس http://updateyourbrowser.ir مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
جامعه مجازی دختران و بانوان ایرانی راه اندازی شد

جامعه مجازی دختران و بانوان ایرانی راه اندازی شد

وبنا – سایت دختر به عنوان جامعه مجازی دختران و زنان فارسی زبان با همکاری متخصصین زن وبایران شروع به کار کرد.

دختر جامعه مجازی اختصاصی زنان با محیطی سالم و جذاب به شما دختران و بانوان ایرانیاجازه می دهد تا علاوه بر پیدا کردن دوستان قدیمی خود،دوستان جدید پیدا کنید وافکار،علایق،تصاویر و پیوندهای مورد علاقه و نظرات خود را برای دوستان و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

مریم فتحی مدیر سایت ضمن اعلام اینکه مدیریت سایت توسط متخصصین و دانشجویان دختر صورت میگیرد از کلیه دختران و زنان ایرانی دعوت به عضویت و همکاری در جامعه مجازی دختر نمود.

برای مشاهده سایت به آدرس http://www.dokhtar.ir مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
خبرهای تازه از اپل تا لوکوپوک با برنامه بادبادک

خبرهای تازه از اپل تا لوکوپوک با برنامه بادبادک

وبنا – از این پس هر دوشنبه برنامه ی بادبادک اخبار و وقایع آی تی را در ایران و جهان مرور می کند. تغییر نام سرویس های گوگل و بررسی فعالیت های تازه ی اپل محتوای برنامه ی این شماره است برنامه بادبادک است.

برای مشاهده این برنامه می توانید به آدرس http://www.kalam.tv/fa/video/83939/index.html مراجعه کنید.

برنامه بادبادک کاری است از سایت فرهنگی و هنری پندار. برای مشاهده این سایت نیز می توانید به آدرس http://pendar.net مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
مرجع همایشهای داخلی و خارجی راه اندازی شد

مرجع همایشهای داخلی و خارجی راه اندازی شد

وینا – سایت فراخوان  با تمرکز بر اطلاع رسانی در زمینه همایش ها ، کنفرانسها،سمینارها ی داخلی  و خارجی بدنبال  ایجاد یک سامانه کارآمد درکنار سایر پایگاههای اطلاع رسانی مرتبط با موضوع می‌باشد.  ایجاد یکدایرکتوری منحصر به فرد و به روز از فراخوانهای داخلی با قابلیت جستجوی پیشرفته وسرویسهای مرتبط با امور همایشها،می‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه علمی کشور در زمینه‌های فوق باشد.

با توجه به روند رو به رشد ارائه مقالات در مجامع علمی و کنفرانس ها ی بین المللی خارج از کشور، مرجع پایگاههای همایشهای  خارجی  سایت فراخوان ،بصورتی منحصر به فرد آخرین اخبار همایشهای خارجی را به همراه ارسال خبرنامه کنفرانسها در اختیار علاقه مندان قرارمی‌دهد.

بخش مقالات و مطالب علمی  سایت می‌تواند پاسخگوی سوالات علاقمندان  در خصوص  راهنمای مقالات  و همایشهای علمی باشد(فراخوان از مطالب و مقالات ارسالی در این خصوص استقبال نموده و به نام منتشر خواهد نمود).

با ثبت نام در سایت میتوان  علاوه بر دریافت خبرنامه همایشها ،همایشهای سازمانی خود را نیز در کوتاه ترین زمان بصورت رایگان ثبت نمود. سایت بصورت خصوصی مدیریت میشود و به هیچ مجموعه ای وابسته نیست. وب سایت در پایگاه ساماندهی پایگاههای اینترنتی نیز به ثبت رسیده است.

برای مشاهده سایت به آدرس http://www.iranconferences.ir مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
نشست فعالان وب اینبار با موضوع تبلیغات اینترنتی برگزار شد

نشست فعالان وب اینبار با موضوع تبلیغات اینترنتی برگزار شد

وبنا – روز سه شنبه ۲۸ ام تیرماه ، ساعت ۵ بعد ازظهر مطابق سه شنبه آخر هر ماه نشست فعالان وب اینبار با موضوع «تبلیغات اینترنتی در ایران» برگزار شد. این نشت که با حضور مدیران وب سایت هایی همچون نت بینا، پرشین بلاگ، لوکوپوک، توکان، ای نتوورک و غیره در شرکت خاورزمین برگزار گردید٬ به بررسی مشکلات کنونی تبلیغات اینترنتی٬ دلایل آن و راهکارهای پیش رو پرداخت.

جلسه با تجربیات و بازخوردهای آژانس های تبلیغاتی در فضای تبلیغات اینترنتی آغاز شد. تعدادی از مدیران وب سایت ها بر این باور بودند که یکی از اشتباهات آژانس های تبلیغاتی همکاری با قشر محدودی از وب سایت ها و عدم پذیرش گروه های وسیع تری از وب سایت های می باشند. آنها از دیگر مشکلات این حوزه را عدم همکاری نزدیک آژانس ها و وب سایت ها برای تبیین و تثبیت تعرفه ها می دانند. همچنین توجه بیش از اندازه به آمار الکسا و رتبه بندی آن نیز در این جلسه مورد انتقاد قرار گرفت.

برخی دیگر٬ ضعف مدیریتی مدیران سایت ها و انتخاب های سلیقه ای و شخصی آنها را از دیگر معضلات تبلیغات اینترنتی دانسته و معتقدند مدیران وب سایت ها یا باید با یادگیری راه کارهای مدیریتی این نقطه ضعف خود را پوشش داده و یا با شرکتهای بزرگتر در وب ایران یکی شوند چرا که در غیر این صورت مدت زیادی قادر به فعالیت نخواهند بود.

عدم تمایل شرکت های بزرگ برای تبلیغات جامع در فضای اینترنت ایران یکی از مشکلات جدی نشدن این بازار تلقی گردید که به عقیده برخی از حاضرین ورورد یکی از رقبای اصلی در هر حوزه ای به تبلیغات اینترنتی٬ تمایل دیگر شرکت ها در آن حوزه را به شدت افزایش می دهد.

در این جلسه مدیرپرشین بلاگ ، آقای بوترابی، با اشاره به اهمیت تجمیع سرمایه و نیروی انسانی در دنیای اینترنت٬ هدایت شرکت های بزرگ٬ بانک ها و بیمه ها جهت عبور از بازار تبلیغات اینترنتی را یکی از راه کارهای سریع برای رونق بخشیدن به بازار تبلیغات اینترنتی می داند. وی همچنین به اهمیت ایجاد مراکز مطالعات و تحقیقات فعالیت های مجازی اشاره نمود.

میثم کیهانی٬ مدیر مسئول سایت ناربلا معتقد است نبود راه کارهای مناسب تبلیغات برای ارسال پیام هدفمند تبلیغاتی یکی از مشکلاتی است که شرکت ها را بطور جدی به استفاده از تبلیغات اینترنتی هدایت نمی نماید.

آقازاده از حاضرین جلسه مشتری شناسی و هدف گیری مشتری را از نکات قابل توجه آژانس های تبلیغاتی و مدیران سایت ها برشمرد. وی همچنین به اهمیت برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی برای آشنایی مشتریان این حوزه با ابزارهای تبلیغات اینترنتی و منافع آن اشاره نمود.

ملایری٬ مدیر خاورزمین معتقد است یکی از معضلات مشتریان محاسبه بازگشت سرمایه برای تبلیغات اینترنتی است. وی افزود برای یک مشتری تبلیغات٬ بسیار مهم است که بداند سرمایه ای که صرف تبلیغات در اینترنت نموده است طی چه زمانی و چگونه بازگشت داشته است. برای حل این مشکل ارایه کنندگان راهکارهای تبلیغات اینترنتی باید ابزارهای مناسب را در اختیار کارفرمایان خود قراردهند. ملایری همچنین به اهمیت افزایش تنوع خدمات تبلیغات اینترنتی مانند رپورتاژ آگهی در رسانه های آنلاین٬ بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی اجتماعی اشاره نمود.

شایان شلیله در این جلسه با بررسی کمپین یکی از شرکت های خارجی که در ماه گذشته در ایران اجرا شده است به بررسی مشکلات اجرای این کمپین پرداخت و به فروش فضای تبلیغاتی برخی از سایت های و وبلاگ های آی تی به قیمت بسیار پایین و عدم همکاری این سایت ها با مشاوران تبلیغاتی انتقاد کرد. وی در ادامه گفت با توجه به آمار و اطلاعاتی که ما از این کمپین تبلیغاتی داریم این امکان وجود داشت که با ورود مشاوران تبلیغاتی به این کمپین سهم بیشتری از هزینه تبلیغات این کمپین به وب فارسی وارد می شد.

در این جلسه مصطفی لامعی ( iclub.ir ) ، حمید محمود زاده ( locopoc.com ) ، حمید نعیمی ( speedup.ir ) ، فرزاد نجاریان ( ۳۱shab.com ) ، میلاد نوری ( tookan.ir ) رژین نقوی ( netbina.com ) مهدی بوترابی ( persianblog.ir ) ، میثم کیهانی ( narbella.com ) ، محسن پاک نیت ( goyait.com ) ، پویا رجامند webzzz.com ) ، شایان شلیله (webna.ir )، فروشگاه ( albasco.com ) و محسن ملایری ( khavarzamin.com ) حضور داشتند.

خواندن ادامه‌ی خبر