ماه: شهریور ۱۳۸۹

حمایت شرکت آرتا گستر کردستان از سومین جشنواره وب

حمایت شرکت آرتا گستر کردستان از سومین جشنواره وب

وبنا – شرکت آرتا گستر کردستان به جمع حامیان مالی سومین جشنواره آنلاین وب سایت های ایران پیوست. شرکت آرتا گستر پارس مالک فروشگاه اینترنتی مریوان شاپ است. مدیر این شرکت هدف خود را از حمایت از جشنواره وب سایت های ایران، حمایت از وب فارسی و توسعه وب عنوان کرد. وی به وبنا گفت “حمایت شرکت های غیر تهرانی از جشنواره نشان دهنده رشد و توسعه دانش و فناوری در دیگر شهر ها است. چنین جشنواره ای نباید فقط حامیان تهرانی داشته باشد.”

برای مشاهده سایت به آدرس http://www.marivanshop.com مراجعه کنید.

دیگر حامیان سومین جشنواره وب سایت های ایران

    OLC Styles IranPHP iClub JahanData JavanRayaneh DiGiKala friendfa   

خواندن ادامه‌ی خبر
انپدیا سایتی برای عبارات و اصطلاحات انگلیسی

انپدیا سایتی برای عبارات و اصطلاحات انگلیسی

وبنا – سایت انپدیا سایتی متشکل از عبارات ،اصطلاحات و جملات انگلیسی به فارسی می باشد. هدف از ساخت این سایت آشنایی و یادگیری علاقمندان به زبان انگلیسی با عبارات عامیانه این زبان و همچنین درک سریالها و فیلم ها ، کتاب ها و جزوات انگلیسی می باشد.

انپدیا براساس مشارکت کاربران ساخته شده و اعضا می توانند با افزودن واژه، ویرایش و اضافه کردن معنی های جدید به گسترش دایره لغات سایت کمک کنند. علاوه بر این، بخش های ترجمه متن، دانلود و موتور جستجو ویژه اصطلاحات از قسمت های دیگر این سایت است.

برای مشاهده سایت به آدرس www.enpedia.ir مراجعه کنید

خواندن ادامه‌ی خبر
آگهی ویژه در سایت شبکه اطلاع رسانی پیام فعال شد

آگهی ویژه در سایت شبکه اطلاع رسانی پیام فعال شد

وبنا – آگهی ویژه در سایت تبلیغاتی شبکه اطلاع رسانی پیام فعال شد. شبکه اطلاع رسانی پیام یک سایت اطلاع رسانی و تبلیغاتی که شرکت ها و تجارت های کوچک با استفاده از آن می توانند خود را معرفی کنند.

شبکه اطلاع رسانی پیام دارای ۳ بخش است. تبلیغات، دایرکتوری شرکت ها و بانک اطلاعاتی رزومه. درج آگهی در این سایت رایگان است و تمام آگهی های رایگان در صفحه اصلی سایت نیز نمایش داده می شوند.

در سرویس جدید این سایت، آگهی دهنده با پرداخت مبلغ ۱۰۰۰ تومان می تواند آگهی خود را ویژه کرده تا آگهی ویژه شده برای مدت بیشتری در صفحه اول سایت نمایش داده شود.

برای مشاهده سایت به آدرس www.payamnetwork.com مراجعه کنید

خواندن ادامه‌ی خبر
اتصال بخش نظرات سایت بلاگ اسکای به Gravatar

اتصال بخش نظرات سایت بلاگ اسکای به Gravatar

وبنا -اکثر کاربران اینترنتی با کلمه آواتار آشنا هستند. آواتار تصویر کوچکی است که به عنوان نماد کاربر در بخش نظرات وبلاگ‌ها، انجمن‌های اینترنتی، چت روم‌ها، پروفایل اشخاص و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. آواتارها تا حدودی بیانگر شخصیت و سلیقه کاربران در دنیای مجازی اینترنت می‌باشند. از این رو می‌توانند وسیله ارتباطی مهمی بین کاربران اینترنتی محسوب شوند.

یکی از مشکلات استفاده از آواتارها، اتلاف زمان در ثبت آواتارهای متعدد برای وب‌سایتهای مختلف می‌باشد که این مسئله باعث عدم رغبت بعضی از کاربران به استفاده از آن شده است. خوشبختانه با وجود سایت Gravatar.com این مشکل نیز حل شده است. Gravatar که از کلمات Globally Recognized Avatar به معنای آواتار شناخته شده جهانی گرفته شده است به شما این امکان را می‌دهد که با یک بار ثبت نام در این وب سایت و انتخاب تصویر دلخواهتان از آواتار خود در کلیه وبلاگ‌ها و وب‌سایتهای متصل به این سرویس استفاده نمایید.

این سرویس اخیرا محبوبیت زیادی بین کاربران اینترنتی پیدا کرده است تا جایی که با مراجعه به بخش نظرات اکثر وبلاگ‌های خارجی غیر فارسی زبان متوجه آواتارهای متفاوتی که به آن زیبایی و معنا داده اند خواهید شد. از این رو سایت بلاگ اسکای امکان استفاده از سرویس Gravatar را در قسمت نظرات کلیه وبلاگ‌های زیر مجموعه خود فراهم نموده است.

تنها کافیست یکبار در سایت Gravatar.com ثبت نام نمایند. حال در هنگام ارسال نظر چنانچه آدرس ایمیلی را وارد نمایند که مطابق با آدرس ایمیل شما در سایت Gravatar.com باشد آواتار انتخابی شما نمایش داده خواهد شد. راهنمای کامل ثبت نام در سایت Gravatar.com را می‌توانید در اینجا بخوانید.

خواندن ادامه‌ی خبر
فراخوان نرم افزارهای موبایل برای حضور در رقابتهای بین المللی WSA

فراخوان نرم افزارهای موبایل برای حضور در رقابتهای بین المللی WSA

وبنا – تولید کنندگان محتوای الکترونیکی و سایتهای ویژه گوشیهای تلفن همراه حداکثر تا پنجشنبه ۲۱ مرداد ماه برای ارسال آثار خود به نخستین دوره رقابتهای WSA-mobile ایران فرصت دارند.

دبیر همایش و رقابتهای دستاوردهای رایانه‌ای ایران با بیان این مطلب افزود: ایران به جشنواره جهانی WSA-Mobile پیوسته و در نتیجه امکان شرکت تمام آثار موبایل ایرانی حتی به زبان فارسی فراهم شده است. پس از داوری مقدماتی در نمایندگی WSA در ایران، آثار برتر به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به رقابت‌های جهانی دستاوردهای رایانه‌ای فرستاده می‌شود تا با نمایندگان ۱۶۸ کشور جهان رقابت کنند.

احسان ریاضی اصفهانی ادامه داد: جشنواره جهانی WSA-Mobile، زیر نظر سازمان ملل متحد برگزار می‌شود که مکمل رقابتهای WSA و WSYA است که پیش از این شاهد افتخارات آثار ایرانی در آنها بوده ایم.

مهندس ریاضی بخش مهمی از ارزش آفرینی این رقابتها برای شرکت کنندگان ایرانی را در در شناخت بهتر دنیا از توانمندی‌های کشور و شرکتهای برگزیده و به دنبال آن افزایش کارآفرینی، صادرات نرم افزاری و موفقیت بیشتر شرکت‌ها و متخصصان ایرانی در ارایه دستاوردهای رایانه‌ای بین‌المللی دانست.

وی ضمن دعوت از تمام تولید کنندگان و صاحبان آثار رایانه ای و اینترنتی موبایل به ویژه شرکتهای خصوصی جهت حضور در این رقابتها اظهار امیدواری کرد که با وجود فرصت بسیار محدودی که برای شرکت آثار در رقابتهای جهانی باقیست شاهد آثار ارزنده ای به عنوان نمایندگان شایسته ایران باشیم.

ریاضی اظهار داشت: جشنواره جهانی دارای هشت شاخه است که موضوعات متنوعی را از موضوعات فرهنگی و گردشگری تا سرگرمی و تجاری در بر می گیرد. برای حضور در این دوره رقابتهای بین المللی، اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی می توانند با دریافت فرم از سایت http://www.wsa.ir و مطالعه شرایط شرکت در این رقابتها حداکثر تا بیست و یکم مرداد ماه اقدام فرمایند. 

خواندن ادامه‌ی خبر
گفت‌وگوی ۹۰ دقیقه‌ای با مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی گرداب

گفت‌وگوی ۹۰ دقیقه‌ای با مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی گرداب

وبنا – به نقل از وبلاگ نیوز – بازخوانی فعالیت ها و نگاه های متفاوت به فضای مجازی و بحث های روز درباره همه حرف هایی که در این فضا زده می شود، بهانه ای شد تا حدود ۹۰ دقیقه‌ای با سعیدی، مدیر سایت گرداب گفتگو کنیم. گفتگویی که احتمالا به دلیل حوصله کم شما، فقط برخی از قسمت های آن را برای انتشار پیاده کردیم.

وبلاگ نیوز: به صورت مشخص نسبت مرکز بررسی جرایم سازمان یافته با اعضای جامعه مجازی چیست؟
مرکز کارش را با توجه به حجم فعالیت ها، می تواند به روشنگری و آگاهی بخشی معطوف کند تا مثلا یک وبلاگ نویس به عنوان یک آدم جامعه مجازی، نقش خودش را در این فضا تعریف کند.

وبلاگ نیوز: یعنی شما به کاربر فضای مجازی نسبت به محیط اطراف خودش آشنایی می دهید؟
ما درباره موضوعات تخصصی خودمان تحلیلی را ارائه می کنیم که مخاطب می تواند این تحلیل را بپذیرد یا قبول نکند. این طور نیست که تحلیلی یک سویه پیرامون فضا ارائه شود. بلکه این تحلیل با اسناد و مدارک ارائه می شود. چون ما در حال انجام فعالیت در سطح کلان هستیم و اینترنت را بخشی از فضای مجازی می دانیم که غرب برای ما تعریف کرده است.

وبلاگ نیوز: یعنی چه که غرب برای ما تعریف کرده است؟ اینترنت یک ابزار است. این طور نیست؟
این را که می گویم غرب برای ما تعریف کرده است، بر اساس اسناد و مدارک می گویم. همین الآن شما را به سخنرانی خانم کلینتون در ۳۰ دی ماه ۸۸ ارجاع می دهم تا متوجه شوید این ها برای فضای مجازی چه برنامه هایی دارند. در این سخنرانی اشاره مستقیم می شود که ما برای ترویج دموکراسی وب۲ را ایجاد کردیم. قبل از این که این سخنرانی را ببینم، شخصا برایم واضح شده بود که وب۲ مستقیما ابزاری برای براندازی است. تعارف که نداریم. بعد از آن می آییم اثرات و اعترافات متهمان را در پرونده های مختلف می بینیم و موضوع برای مان روشن تر می شود.

جالب این جاست که می گویند ما در کشورهای مختلف جهان سرکشی کرده ایم و این فناوری را در اختیار آن ها قرار داده ایم و تلاش می کنیم تمام توانمان را در اختیار قرار دهیم تا به ملت ها در راستای اعتراض به نتایج مشکوک انتخابات کمک کنیم. از این اعتراف صریح تر. اگر بروید و آن سخنرانی را بخوانید، متوجه می شوید که به قول شما رسانه ای ها واقعیت (fact) های زیادی در آن وجود دارد.

چند وقت پیش هم خبری منتشر شد که فرماندهی فضای مجازی در نیروهای نظامی امریکا تشکیل شده است. بعد شما ساختار را که می بینید، گیج می شوید که این چه نوع ساختاری است؟ آن وقت بررسی بیش تر که می کنید، می بینید فرمانده این نیروی تازه تشکیل کیست؟ یک ژنرال چهار ستاره! یک ارتشبد! کیت الکساندر.

پس همه این ها نشان دهنده این است که فضا، فضای بسیار برنامه ریزی شده و طراحی شده است که نشانه های دیگری هم وجود دارد که قابل ارائه است.

وبلاگ نیوز: یعنی شما فناوری وب۲ را یک ابزار جاسوسی می دانید؟
وب۲ تمام توانش را در اختیار می گیرد تا یک محتوای واحد را بارها و بارها منتشر کند. پیش از بروز دقیق وب۲، سرعت شایعه ۶۰۰ نفر بر ثانیه بود. اما الآن شما این را چگونه ارزیابی می کنید؟ مسلما قابل احصاء نیست. من وب۲ را یک ابزار شایعه پراکنی و جاسوسی می بینم. چرا که از مدتها پیش نظریه جاسوسی عمومی و جاسوسی سایبری در دستور کار سرویس های اطلاعاتی غرب قرار گرفته بود.

وبلاگ نیوز: بعضا در خبرها می شنویم قدرت سایبری ایران، سومین یا پنجمین قدرت برتر دنیاست. منظور از قدرت سایبری ایران چیست؟ آیا منظور ارتش سایبری برای هک است یا اشراف سایبری ایران به پیرامون خود؟ چون معمولا تمام اجزای فضای مجازی داخل اعم از فعالان این فضا – به عنوان بخش غیر دولتی و مستقل – و دولت به یک چشم دیده می شوند.
آن چیزی که به عنوان فرماندهی فضای مجازی در امریکا طراحی شده است، از نظامیان ارتش آمریکاست. این که آن ها چه تصوری دارند، بگذارید در تصور خام خودشان بمانند. آن ها هیچ وقت نمی توانند برآورد صحیحی از انقلاب اسلامی ایران داشته باشند. این هم که واقعیت چیست، نیازی به بیان ندارد. من می خواهم از دید آن ها موضوع را باز کنم. موسسه دیفنس تک موسسه ای است که در حوزه فناوری حرف دارد. این که گفته می شود ارتش سایبری ایران پنجمین ارتش قدرتمند دنیاست، می تواند از جهتی مبنای تحلیل باشد و از جهتی دیگر نباشد. از این دید که یک موسسه تخصصی روی آن عمل کرده، برای ما منبع علمی محسوب می شود. اما از طرفی هم چون آن ها از توان داخلی ما خبر ندارند، دقیقا نمی توانند تحلیل صحیحی ارائه بدهند. از کجا معلوم که ما اول نباشیم؟

وبلاگ نیوز: یعنی شما اطلاع دارید که ما اولین قدرت سایبری دنیا هستیم؟
نه! این حرفی که می زنم این طور برداشت نشود که ما حتما اول هستیم. بلکه منظورم این است که هر کسی باید با نیرو و توانمندی و امکانات خودش سنجیده شود. چون به نظر نمی رسد بتوانیم استکبار جهانی را با این همه سابقه تاریخی و تجربه ای، با توان سایبری خودمان به صورت ساده مقایسه کنیم.

این که بگوییم اول یا دوم و یا سوم است، دردی را دوا نمی کند. مهم این است که ببینیم آیا در ماموریت های خودمان موفق بودیم یا خیر؟

وبلاگ نیوز: خوب! موفق بوده ایم؟
الحمدلله موفق بودیم و شما دارید آثار آن را مشاهده می کنید و همین که دارید اخبار مربوط به آن را می بینید، نشانی از موفقیت های ماست. ضمن آن که مشاور ارشد وزارت امور خارجه امریکا هم در سالگرد انتخابات اعتراف کرد که قدرت سایبری ایران اجازه نداد که در سالگرد انتخابات، اغتشاشات مجددا رقم بخورد. همین اعترافات برای ما کفایت می کند. حالا دیگر چندم باشیم، مهم نیست.

ادامه این مصاحبه را در سایت وبلاگ نیوز http://weblognews.ir/?p=9097 مطالعه کنید 

خواندن ادامه‌ی خبر
همزمان با روز خبرنگار «راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران» راه‌اند

همزمان با روز خبرنگار «راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران» راه‌اند

وبنا – همزمان با ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، «راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران» در پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه رسانه و ارتباطات (مدیانیوز) راه‌اندازی شد.

این راهنمای آنلاین، شامل مجموعه اطلاعات اولیه‌ای است که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایرانی ممکن است در انجام فعالیت‌‏‏های کاری‌شان به آنها احتیاج پیدا کنند.

در این راهنمای آنلاین بخش‌هایی برای معرفی تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران، قوانین و مقررات مربوط به حوزه روزنامه‌نگاری، مراکز آموزشی برای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، کتاب‌های مربوط به روزنامه‌نگاری، منابع آنلاین مربوط به حوزه روزنامه‌نگاری و رسانه‌های فعال در ایران در نظر گرفته شده است.

راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران از طریق نشانی اینترنتی http://guide.medianews.ir قابل دسترس است.

خواندن ادامه‌ی خبر
فرشگاه سخت افزار جوان رایانه افتتاح شد

فرشگاه سخت افزار جوان رایانه افتتاح شد

وبنا – فروشگاه جوان رایانه با هدف ارائه سخت افزار و لوازم جانبی رایانه افتتاح شد. این فروشگاه که در آغاز راه است سعی دارد با ارائه محصولات مناسب هم از نظر قیمت و هم کیفیت سرویس مناسبی را ارائه دهد. از جمله امکاناتی که هم اکنون در اختیار کاربران این سایت قرار گرفته گزینه حمل رایگان  یک روز در هفته در تهران است.

تمام سفارشهای ثبت شده در تهران که این گزینه به عنوان روش حمل توسط مشتری برایشان انتخاب شده باشد چهارشنبه هر هفته به صورت رایگان حمل خواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه راهنمای فروشگاه در آدرس javanrayaneh.com/help مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
افزایش میزان تاثیرگذاری تبلیغات در وب سایت ها

افزایش میزان تاثیرگذاری تبلیغات در وب سایت ها

وبنا – امین گرجی – جذب تبلیغات در وب به معنای کسب درآمد و باعث ماندگاری یک وب سایت می باشد. ایده و تکنیک شما هرچقدر تاثیرگذار و بروز باشد ولی اگر به کسب درآمد نرسد، ماندگار نخواهید بود.

اما قبل از جذب تبلیغات، یکی از مهم ترین کارها اندازه گیری میزان تاثیرگذاری تبلیغات در وب سایت شما است. اگر تبلیغات در سایت شما تاثیرگذاری نداشته باشد شما مشتری تجاری خود را از دست خواهید داد.

حال اگر میزان تاثیرگذاری تبلیغات در سایت خودتان را اندازه گیری نکرده باشید چگونه می توانید روی آن قیمت بگذارید. آیا رنک سایت Alexa معیار مناسبی برای قیمت گذاری است؟ 

حال سوال این است که شما چگونه فضای تبلیغات مناسب در را در سایت خود انتخاب می کنید؟ چرا هر فضا قیمتی متفاوت دارد؟ توجیه شما برای مشتری چیست؟ چگونه می توانید مطمئن باشید که مشتری از تبلیغ در سایت شما پاسخ می گیرد؟ آیا این فضا ها را تست کرده اید؟ چه نوع بنری تاثیرگذاری بیشتری دارد؟

اگر این میزان قابل اندازه گیری باشد شما می توانید به مدیران شرکت های تجاری آمار قابل قبولی ارائه دهید و تعرفه قیمت موجه تری تعریف کنید. ما در حال بررسی راهکارهایی هستیم که این امر را قابل اندازه گیری کند. ووزلای ببینیم و سایتی مانند bit.ly این امکان را به نوعی برای شما فراهم می آورند.

برای مشاهده متن کامل این مقاله می توانید به سایت ببینیم مراجعه کنید

خواندن ادامه‌ی خبر
دومین شماره ماهنامه مدیریت محتوای فارسی منتشر شد

دومین شماره ماهنامه مدیریت محتوای فارسی منتشر شد

وبنا – دومین شماره ماهنامه مدیریت محتوای فارسی منتشر شد. در این شماره می خوانید:

– فارس نیوک موان در راه است … – مصاحبه با گناهکار ( مدیریت وردپرس فارسی ) – ساختار HTML5 و تگ های جدید آن – اوپن سورس را بیشتر بشناسیم – راهنمای استاندارد سازی وب فارسی – اشتباهات رایج در طراحی صفحات وب – روانشناسی رنگ ها در طراحی حرفه ای وب سایت – مصاجبه با امیر حسین معظمی ( مدیریت پی اچ پی نیوک فارسی ) – معرفی مسابقات جهانی مهارت – مصاحبه با یوسف دهقانی – معرفی سیستم مدیریت محتوای زوپس فارسی – تازه ترین اخبار وب و اینترنت

برای مشاهده سایت به آدرس www.cmsmagazine.ir مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
مصاحبه اختصاصی وبنا با مدیرکل فروش رپیدشیر

مصاحبه اختصاصی وبنا با مدیرکل فروش رپیدشیر

وبنا – رپیدشیر در سال ۲۰۰۴ توسط اریک اشمیت جهت ارائه خدمات به جمعی از دوستان وی آغاز گردید و در زمان کوتاهی به دلیل استقبال فراوان، وی تصمیم به تبدیل این خدمات به یک وب سایت تجاری نمود. شرکت رپیدشیر (Rapidshare AG) با دامنه Rapidshare.com در سال ۲۰۰۶ رسماً به ثبت رسید و سریعاً به عنوان پیشواز فایل هاستینگ در دنیا توانست ظرف مدت محدودی کاربران فراوانی را در سرتاسر دنیا جذب نماید. شرکت های بسیار زیادی سعی در شکست رپیدشیر و رقابت برای کسب بیشترین تعداد کاربر داشته اند اما هنوز هیچ یک از آنها در فهرست پنجاه وب سایت برتر در Alexa قرار نگرفته اند. این در حالیست که رپیدشیر توانست در دوره معینی خود را به ششمین وب سایت پر بیننده دنیا تبدیل نماید.

رپیدشیر با شعار میزبانی آسان فایل ها، سریع ترین و بزرگترین فایل هاستینگ در دنیا می باشد که کاربران می توانند در آن فایل ها را آپلود و ذخیره نمایند و آنرا با دیگران به اشتراک بگذارند. کاربران می توانند در رپیدشیر فایل های بسیار حجیم را هم ذخیره نمایند. پیش از این افراد مجبور به استفاده از هاستینگ های بسیار گران و یا ذخیره و ارسال اطلاعات حجیم از طریق CD و یا USB بوده اند، چرا که ارسال فایل های حجیم از طریق ایمیل هم امکان پذیر نبوده است.

متن زیر مصاحبه اختصاصی وبنا با مدیر کل فروش رپیدشیر، آقای متونی (Mathoni Torke) می باشد که در دفتر رپیدشیر، واقع در سوئیس در ۹ تیرماه ۸۹ انجام گرفته است. متن کامل این مصاحبه به زبان انگلیسی نیز به زودی منتشر می شود.

وبنا: سلام، با تشکر از اینکه وقتتون رو در اختیار این وبنا گذاشتین. آقای متونی، رپیدشیر در کنار تمام دوستان میلیونی که داره همواره دشمنان محدودی داشته که سعی در مبارزه و توقف رپیدشیر داشته اند. این ماجرا به نظر شما چه پایانی دارد؟

متونی: دوست دارم ابتدا به شما خوش آمد بگم و سلامی هم به تمامی کاربران ایرانی رپیدشیر داشته باشم. در واقع بهتر می دونم تا قبل از هر چیزی کمی شما رو با تاریخچه فعالیت رپیدشیر آشنا کنم. رپیدشیر فعالیت خودش رو در سال ۲۰۰۶ به طور رسمی آغاز کرده و بیشترین کاربران را در سرتاسر دنیا داراست. شما گفتید که رپیدشیر دشمنان زیادی داره من باید اعلام کنم در چند ماهه اخیر دادگاه هایی تأیید کرده اند که فقط کاربران مسئول فعالیت های خودشون هستند و رپیدشیر مسئول محتوای آپلود شده توسط کاربران نیست. ما بسیار خوشحالیم که دادگاه این مسئله را متوجه شده است. به خاطر اینکه رپیدشیر با موارد کپی رایت مبارزه می کند و دادگاه هم این را تأئید کرده است. این نکته حائز اهمیت است که رپیدشیر هیچ وقت برای مبارزه با کپی رایت، اطلاعات شخصی کاربران خود را در اختیار شخص ثالثی قرار نداده و نخواهد داد. حریم شخصی کاربران مهم ترین مسئله در رپیدشیر است.

وبنا: رپیدشیر رقبای بسیاری داشته و هنوز هم داره! خیلی ها رو به خاطر قدرتش کنار زده ولی با این حال خیلی ها هم در حال رشد هستند و می خواهند به رپیدشیر برسند. نگاه شما به رقبای خودتون و بازار اونها چیست؟

متونی رپیدشیر، فایل هاستینگ با یک کلیک (One-click Hosting) را ابداع کرد. ما خودمون را با تمامی رقبائی که خدمات و سیستم ما را کپی کرده اند متمایز می دونیم. ما به دلیل کاربری آسان، سرورهای فوق سریع و امنیت اطلاعات، هنوز هم بزرگترین هستیم. رپیدشیر بیشترین حجم اطلاعات و سرعت را داراست. ما امروز بیش از ۶۰۰ گیگابایت در ثانیه پهنای باند و ۱۶ پتابایت حافظه موجود داریم. (هر پتابایت معادل یک میلیون گیگابایت است) هیچ کدام از فایل های هاستینگ های دیگر مجوز قانونی جهت تطابق با کپی رایت را ندارند. این به خاطر چارچوب قوی رپیدشیر هست. رپیدشیر دارای تیم پشتیبانی تلفنی و ایمیلی بسیار بزرگی هست. همچنین تیم مدیریتی قوی که نیازهای بازار را بررسی و به موقع تصمیم گیری می نمایند. ما همواره آماده دیدار حضوری با شرکت ها و سازمان ها هستیم. هیچ کدام از موارد فوق در مورد سایت های رقیب ما صدق نمی کند و این موارد دلیل روشنی برای موفقیت رپیدشر در دنیا است. این موضوع باعث می شود که ما هیچ وقت نگران رقبای خودمون نباشیم. رقابت برای ما تنها به معنی افزایش کیفی خدمات جهت کسب رضایت بیشتر مشتریان هست.

وبنا: رپیدشیر اخیراً تغییرات اساسی رو در نوع و نحوه خدمات ایجاد کرده. این تغییرات از کجا نشأت می گیره؟ فکر می کنید چه تأثیری بر بازار شما بگذره؟

متونی: ما می دونیم که در ایران کاربران زیادی هستند که فایل های بسیاری را آپلود و دانولد می کنند. ما سعی کردیم بهترین گزینه رو برای تمامی کاربران ایجاد کنیم. در سیستم جدید که کاملاً منطبق بر نیاز کابران شکل گرفته، کاربران رپیدپرو (Rapidpro) با پرداخت ۹۹ رپیدز (هر رپیدز =۹۹ سنت یورو) می توانند به مدت یک ماه از فضای ۱۰ گیگابایت حافظه و ۳۰ گیگابایت ترافیک دانلود استفاده کنند. ترافیک دانلود هیچ وقت منقضی نمی شود. این در حالیست که اگر کاربر به ترافیک بیشتر و یا حافظه بیشتر احتیاج داشته باشد، می تواند به راحتی با پرداخت ۱۴ رپیدز ۵ گیگابایت ترافیک و با پرداخت ۲ رپیدز، یک گیگابایت حافظه به مدت ۳۰ روز تهیه کند. این باعث شده ما به کاربران اکانت یک ماهه با ترافیک ۳۰ گیگابایت را کمتر از ۲۰۰۰ تومان برسونیم و این پایین ترین قیمت تا به حال بوده است. به زودی تغییرات مثبتی هم در رپیدشر اتفاق می افتد که مزایای بسیاری رو برای کاربران خواهد داشت. آماده شنیدن خبرهای خوب باشید.

وبنا: آقای متونی، برنامه های آتی رپیدشیر چه خواهد بود؟

متونی: ما قصد داریم سبد محصولات و خدمات خودمون رو با هدف ارائه مزایای بیشتر به کاربران توسعه بدهیم. به زودی این برنامه های توسعه ای را اعلام خواهیم کرد. در بازار ایران هم، برنامه داریم فعال تر عمل کنیم. ما در حال حاضر از جشنواره وب سایت های ایران webward حمایت کردیم و برنامه داریم که این پشتیبانی ها رو به زودی در سطوح بیشتری انجام بدیم.

وبنا: خیلی ممنون از اینکه به ما فرصت دادید تا از نزدیک با شما مصاحبه داشته باشیم.

متونی: من هم خیلی خوشحال شدم که با شما دیدار داشتم و از شما می خواهم که سلام گرم ما رو به کاربران ایرانیمون برسونید. امیدواریم بتونیم هر روز خدمات بهتری به اونها ارائه کنیم.

خواندن ادامه‌ی خبر
نخستین جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی برگزار می شود

نخستین جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی برگزار می شود

وبنا – نخستین جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی در سطح ملی با هدف تاکید بر رعایت صداقت در تبلیغات و تاکید مضاعف بر علمی بودن صنعت تبلیغات برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی ، در این جشنواره که اختتامیه آن در تاریخ ۱۵ شهریورماه ۸۹ برگزار خواهد شد ، فیلم های تبلیغاتی تا حداکثر مدت زمان ۶۰ ثانیه در سه بخش: “فیلم های تبلیغاتی صنعتی” ، “فیلم های تبلیغاتی آموزشی و فرهنگی” و “فیلم های تبلیغاتی اطلاع رسانی” توسط ۵ داور که ۲ نفر از ایشان از خارج کشور دعوت می شوند ، مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.

محمد علی حجازی دبیر این جشنواره افزود : این نخستین جشنواره اینترنتی به معنای واقعی در ایران خواهد بود که تمامی امور و مراحل جشنواره فقط و فقط در وب سایت رسمی جشنواره انجام می گیرد . آپلود کردن فیلم ها ، بررسی و انتخاب فیلم ها توسط هیات انتخاب ، داوری فیلم ها توسط هیات داوران و مخاطبان ، اعلام نتایج و برگزاری اختتامیه همگی به واسطه وب سایت رسمی جشنواره صورت خواهد گرفت .

حجازی با اشاره به اینکه این جشنواره در سال اول به صورت ملی برگزار خواهد شد ، بیان داشت : در سال نخست برگزاری جشنواره سعی می شود تا آثار داخلی با یکدیگر به رقابت بپردازند و در سال های آینده پس از بررسی سطح کیفی فیلم های تبلیغاتی داخلی و مقایسه آنها با استانداردهای بین المللی ، تصمیم برای برگزاری آن در سطح جهانی گرفته خواهد شد .

دبیر جشنواره در ادامه در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره افزود : بررسی سطح کیفی فیلم های تبلیغاتی ، ارائه الگوهای موثر و مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی ، تاکید بر رعایت صداقت در تبلیغات ، تاکید بر علمی بودن صنعت تبلیغات ، ایجاد تحرک و پویایی در میان شرکت های تبلیغاتی ، تاکید بر ایجاز و تأثیرگذاری تبلیغات در کم ترین زمان ، ایجاد فضایی برای دوباره دیده شدن تبلیغات از جمله اهداف چهارده گانه این جشنواره اینترنتی است .

حجازی دبیر جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی در پایان بیان داشت : از آنجا که امروزه تکنولوژی در دسترس همگان قرار دارد و باید به نحو مطلوب در جهت بالا بردن سطح کیفی فعالیت ها از آن بهره برد ، این جشنواره نیز تلاش می کند با استفاده از تکنولوژی های موجود نسبت به برگزاری جشنواره با شیوه ای نوین اقدام نماید .

لازم به ذکر است که این جشنواره توسط شرکت فیدار تصویر برگزار می گردد .

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت رسمی جشنواره به آدرس www.1minute.ir مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر
همایش تخصصی و سراسری لمپ در ایران

همایش تخصصی و سراسری لمپ در ایران

وبنا – سایت پی اچ پی دولوپر در نظر دارد با همکاری استانداری زنجان و چند سایت دیگر از جمله ایران پی اچ پی سمینار سراسری و تخصصی LAMP را در شهر زنجان برگزار نماید. 

این سمینار کاملاً رایگان است و چندین کارگاه تخصصی که برای اولین بار در ایران برگزار می شود را در دست اقدام دارد. هدف از برگزاری این سمینار فقط و فقط تغییر دید برنامه نویسان و کاربران رایانه نسبت به جنبش کدباز (open source) اشاره کرد.

برای مشاهده سایت به آدرس conference.phpdevelopers.ir مراجعه کنید.

خواندن ادامه‌ی خبر