کی‌کجاس؟ سرویسی برای پیدا کردن نیازهای شهری

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵

کی‌کجاس، محصولی از سیدار استدیو، یک سرویس بانک اطلاعات شهری مبتنی بر نقشه و با محتوای باز است. بدین معنی که همه کاربران می‌توانند در توسعه و به روز نگاه داشتن اطلاعات آن (همانند ویکی پدیا) نقش داشته باشند.

در کی‌کجاس بیش از ۳۶۰ دسته‌بندی موضوعی مختلف تعریف شده است. از کسب و کارهای موجود در یک شهر گرفته (شامل رستوران‌ها، بانک‌ها، آموزشگاه‌ها، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها و …)، تا مکان‌های دیدنی و تفریحی (مانند پارک‌ها، سینماها، موزه‌ها و …) ، و یا معابر (شامل خیابان‌ها، میادین، کوچه‌ها، بزرگراه‌ها و …).

به‌طور خلاصه، هر نوع اطلاعاتی که شما در مورد شهر خود ممکن است به آن احتیاج داشته باشید در کی‌کجاس پیدا کنید.


با استفاده از کی‌کجاس شما قادر خواهید بود برای مثال از وجود نزدیکترین نانوایی، مرکزخرید، دفتر پلیس+۱۰، پمپبنزین، بانک، پارکینگ و یا هر مکان دیگری در اطراف خود با خبر شوید. حتی می‌توانید ببینید محل مورد نظر شما تا نزدیکترین ایستگاه مترو یا اتوبوس چقدر فاصله دارد و آیا می‌توانید برای رسیدن به آنجا از حمل و نقل عمومی استفاده کنید یا خیر.

همچنین از طریق این سرویس شما می‌توانید تجربه خود را از حضور در یک مکان، در قالب نظر و یا عکس با دیگران به اشتراک بگذارید. با این کار نقاط ضعف و قوت آن مکان شناخته شده و سایر افراد نیز می‌توانند با مطالعه این تجربیات، قبل از مراجعه به این مکان‌ها، با دید بازتر و درک درست‌تری انتخاب کنند.

کی‌کجاس در عین داشتن موتور جستجویی قدرتمند و سریع، می‌تواند با تحلیل نظرات کاربران و علایق شما، بهترین‌های اطرافتان را نیز به شما پیشنهاد دهد. این سرویس، سئوالات مرسومی مانند چی بخورم؟ و چی کار کنم؟ که در طول روز در ذهن هر فردی به نحوی شکل می گیرد را به خوبی می‌شناسد و همیشه پاسخ های غافلگیر کننده‌ای برای آنها دارد.

نقشه‌های استفاده شده در این سرویس، نقشه‌هایی زیبا، خوانا، به روز و کاملا به زبان فارسی هستند که تماما توسط تیم GIS سیدار استدیو تولید شده است. این نقشه‌ها در سرورهای موجود در ایران میزبانی شده است و بنابراین سرعت بارگذاری آنها به نسبت سرویس دهندگان مشابه خارجی به مراتب بیشتر است.

این استارتاپ طبق خبر قبلی رتبه اول استارتاپ‌های برتر الکام استارز را به خود اختصاص داد و از طریق وبسایت، اپلیکیشن اندروید و iOS قابل استفاده است.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *