یلدای امسال، اولین رویداد هفته خرید اینترنتی ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵
yalda

با شروع سلطنت فروشگاه‌های آنلاین از حدود ۱۰ سال پیش در دنیا، همه ساله سهم بیشتری از بازار خرید و فروش به خرید اینترنتی اختصاص می‌یابد؛ به همین علت ایامی در سال به صورت خاص به روزهای خرید اینترنتی در دنیا اختصاص یافته‌اند. امسال و برای اولین بار ما شاهد یک رویداد خرید اینترنتی در ایران هستیم، به همین بهانه، در ادامه روزهای خرید اینترنتی در دنیا را مورد بررسی قرار داده ایم:

جمعه سیاه (Black Friday)

مردم آمریکای شمالی، از حدود ۷۰ سال پیش فردای روز شکرگذاری را مرخصی می‌گرفتند تا بتوانند از تعطیلات ۴ روزه متوالی برای خرید کریسمس خود بهره ببرند. این روز که عملا آخرین جمعه ماه نوامبر بود به جمعه سیاه یا Black Friday نامگذاری شد و با گسترش نفوذ اینترنت و بیشتر و بیشتر شدن سهم خرید اینترنتی در دنیا از سال ۲۰۰۵ که این رویداد همزمان به بازار‌های آفلاین در وبسایت‌های فروشگاهی دنیا همچون Amazon, eBay, Aliexpress و AliBaba نیز برگذار می‌شود و تخفیف‌های باورنکردنی آنها مردم را به وبسایت‌ها و فروشگاه‌ها سرازیر میکند.

انبوهی از جمعیت در روز جمعه سیاه

روز “دوشنبه آنلاین” (Cyber Monday)

این روز که یک رویداد خرید اینترنتی است از ۱۰ سال و درست در روز بعد از تعطیلات عید شکرگزاری برای کسانی که نتوانسته اند در روز جمعه سیاه مرخصی بگیرند و یا در صف‌های طولانی بایستند شکل گرفته است. اولین روز کاری بعد از تعطیلات ۳-۴ روزه شکرگزاری مردم پای لپ‌تاپ و یا موبایل خود میخکوب شده و خرید میکنند.


در برخی کشور‌ها و فروشگاه‌ها این هفته که جمعه سیاه و دوشنبه آنلاین در آن حضور دارد، هفته خرید آنلاین (Cyber Week) نام‌گذاری شده و به مدت یک هفته حراج شگفت انگیز خود را ادامه می‌دهند.

یلدای آنلاین‌ (یلدای شگفت‌انگیز)

سال گذشته فروشگاه‌های آنلاین ایرانی همچون دیجی‌کالا در اقدامی مشابه و ایرانی سازی این رویداد‌ها و با توجه به شروع فصل زمستان هفته خرید اینترنتی ایران و روز یلدای آنلاین (یلدای شگفت‌انگیز) را بنیان‌گذاری کردند، هفته خرید آنلاین از ساعت ۱۰ صبح شنبه، ۲۸ آذرماه شروع شده و تا روز پنج‌شنبه ۳ دی‌ماه ادامه خواهد داشت که نقطه عطف آن ۲۴ ساعت منتهی به شب یلدا خواهد بود، پیش بینی می‌شود که امسال ده‌ها فروشگاه آنلاین این رویداد را برگزار کرده و در فضای آنلاین شاهد بزرگترین تخفیف‌های سال باشیم.

در نهایت اگر شما دارای یک فروشگاه آنلاین هستید هنوز دیر نشده و بهتره شما هم دست به کار بشید و یا اگر مثل من این روزا تصمیم گرفتید یسری لوازمتون رو عوض کنید، بهتره تا این رویداد صبر کنید و این فرصت رو از دست ندید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *