نشست خبری هشتمین جشنواره وب و موبایل ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

پیش از توضیح نشست خبری هشتمین جشنواره وب و موبایل ایران  گفتنی است که، جشنواره وب ایران در سال ۱۳۸۷ ،  توسط شایان شلیله برای اولین بار در ایران، بنیانگذاری و برگزار‌ شد. همچنین راه‌اندازی و تاسیس جشنواره نرم‌افزارهای موبایل ایران برای اولین بار ، در سال ۱۳۹۱ توسط میلاد احرامپوش و محسن براتی اتفاق افتاد و هر ساله هزاران اپلیکیشن فارسی و وب سایت، برای کسب عنوان برترسال، در این رقابت‌ها ثبت نام می‌کنند. برگزارکنندگان جشنواره وب ایران و جشنواره اپلکیشن‌های موبایل از سال ۱۳۹۲ در هم ادغام شدند و امسال حول محور این ادغام، هم‌زمان با هشتمین دوره برگزاری جشنواره، تصمیم جدیدی برای یکپارچه‌سازی دایرکتوری‌های جشنواره وب ایران و جشنواره نرم‌افزارهای موبایل ایران گرفته شد.

بدین ترتیب، در راستای این جشنواره، امروز سه شنبه، ۲۷ بهمن ماه، در ساختمان نماد الهیه، شاهد نشست خبری هشتمین جشنواره وب و موبایل ایران بودیم. این نشست خبری با حضور شایان شلیله بنیانگذار جشنواره وب،  میلاد احرام‌پوش بنیانگذار جشنواره موبایل  و رضا الفت‌نسب، دبیر انجمن صنفی کسب‌وکار اینترنتی و دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران برگزار شد.

“شایان شلیله” امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در این دوره از جشنواره ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر در بخش وب سایت و سه هزار و ۴۰۰ نفر نیز در بخش اپلیکیشن‌های موبایلی شرکت کرده‌اند و این رقابت‌ها بر سر ۷۳ تندیس می‌باشد.


وی در توضیح تغییراتی که در داوری‌های جشنواره ایجاد شده‌است، این‌طور بیان کرد: داوری این جشنواره در سال‌های گذشته و در دوره‌های اول در حدود ۱۷نفر بوده‌است، اما به واسطه این تغییرات، کسانی که در این جشنواره شرکت و سایت خود را ثبت‌نام کرده‌اند نیز می‌توانند به عنوان داور به شرکت‌کنندگان رای دهند، بنابراین امسال مشارکت بالا است و سایت‌ها با رای مستقیم داورها انتخاب می‌شوند.

شلیله از تفاوت‌های فنی جشنواره در سال جاری نیز گفت:

بدین صورت که؛ در سال‌های گذشته به دلیل محدودیت فضا گروه‌های کمتری در جشنواره حضور داشتند و این موضوع، رقابت‌ها را تاحدودی دشوار می‌کرد، اما در سال جاری، با ایجاد امکان برای بیشتر شدن تعداد گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره، رقابت‌ها به صورت منطقی‌تر برگزار می‌شود. همچنین در راستای این تفاوت‌ها اذعان کرد؛ نحوه ثبت‌نام در سایت برای شرکت‌کنندگان، امسال به صورت واحد انجام می‌گیرد و در آخر از کنفرانس کارآفرینان موفق خبر داد.

ادامه دارد…

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *