بررسی تفاوت‌های بازار اینترنتی و فروشگاه اینترنتی/مزایا و معایب

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۴

تفاوت فروشگاه‌های اینترنتی و بازارهای اینترنتی در این است که بازارهای اینترنتی صاحبان کالا نیستند، بلکه فروشندگان از سراسر ایران بر روی سایت ثبت‌نام می‌کنند و محصولاتشان را برای فروش در معرض ارائه قرار می‌دهند. به عبارتی دیگر بازارهای اینترنتی بستری را برای فروشندگان و خریداران در اقصی نقاط ایران فراهم می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بازار اینترنتی موزاندو، کامران روستا مدیر فروش این وبسایت درخصوص تفاوت فروشگاه‌های اینترنتی با بازارهای اینترنتی گفت: فروشگاه‌های آنلاین معمولا صاحبان کالاها هستند؛ بدین معنا که آن‌ها کالاها را خریداری و انبار کرده و بعد از سفارش توسط خریدار، کالا را مستقیم از انبار خودشان برای مشتری ارسال می‌کنند.
روستا با تاکید بر اینکه بازارهای اینترنتی صاحبان کالا نیستند، تشریح کرد: فروشندگان از سراسر ایران بر روی سایت ثبت‌نام کرده و محصولاتشان را برای فروش در معرض ارائه قرار می‌دهند. به عبارتی دیگر بازارهای اینترنتی بستری را برای فروشندگان و خریداران فراهم می‌کنند.
وی در خصوص محاسن این کار برای فروشندگان گفت: مهم‌ترین حسن فروش در بازار اینترنتی این است که فروشنده به جای یک محدوده کوچک از خریدارها به تمام ایران کالاهای خود را معرفی کرده و ۷۵ میلیون مشتری بالقوه محصولاتش را مشاهده می‌کنند؛ چرا که محصول هرچه بیشتر دیده شود، امکان فروختن آن نیز بیشتر می‌شود.
مدیر فروش بازار اینترنتی موزاندو با بیان اینکه فروشندگان بدون آنکه هزینه‌ای پرداخت کنند می‌توانند از توانایی‌های بالای سایت در تبلیغات آنلاین و آفلاین استفاده کنند، اظهار داشت: در این راستا هیچ محدودیتی وجود ندارد، هر فردی به عنوان تولید کننده، وارد کننده، فروشگاه و حتی شخص عادی می‌تواند محصولی را برای فروش در سایت قرار دهید.
روستا در خصوص مزیت خرید کردن از بازار اینترنتی تصریح کرد: خریداران به جای اتلاف وقت خود در خیابان‌های شلوغ می‌توانند با چند کلیک کالای درخواستی خود را سفارش دهند. از طرفی در بعضی از شهرهای کوچک ممکن است برخی کالاها به راحتی پیدا نشوند؛ در این صورت کافیست خریدار در خانه از طریق سایت محصول درخواستی خود را جستجو کند، فروشندگانی که در سراسر ایران آن محصول را ارائه می‌دهند را پیش روی خود داشته باشد، قیمت‌ها را باهم مقایسه کرده و در نهایت بهترین سرویسی که فروشنده در اختیار او می‌گذارد را داشته و تا چند روز بعد منتظر دریافت کالای خود باشد.
وی ادامه داد: تعداد روزهایی که طول می‌کشد کالا از فروشنده به دست خریدار برسد بستگی به شهر محل سکونت خریدار و فروشنده و مسافت بین این دو دارد.
مدیر فروش بازار اینترنتی موزاندو در خصوص تخفیف‌های ویژه‌ موجود در موزاندو گفت: فروشندگان بزرگی با بازار اینترنتی موزاندو همکاری می‌کنند و هر فروشنده‌ای در زمان‌های خاص درصد تخفیفی را برای تعدادی و یا همه محصولات خود ارائه می‌دهند، ما در موزاندو نیز با هماهنگی‌های لازم با فروشنده، محصولاتی که شامل تخفیف هستند را در صفحه اول وب‌سایت، خبرنامه‌ها و تمامی تبلیغات آنلاین و آفلاین به اطلاع خریداران و کاربران خود می‌رسانیم تا آن‌ها از این تخفیف‌های هیجان‌انگیزی که هرروز به روزرسانی می‌شوند اطلاع پیدا کرده و در صورت تمایل خرید کنند.


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *