چرا ویدئوی آنلاین آینده‌ی بازاریابی محتوا است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

ویدئو بخش بزرگی از بازاریابی محتوا را تسخیر کرده است اما برای بهره‌گیری از تمام پتانسیل آن به بیش از یک ویدئو نیاز خواهید داشت.
اگر الآن پنج سال دیگر بود، تمایل داشتید این مقاله را بخوانید یا ببینید؟ از آنجا که ویدئوی آنلاین رشد بی نظیر خود را ادامه می‌دهد، فکر کردن به پرسش مطرح شده جالب خواهد بود.
طبق اعلام سیسکو، در سال ۲۰۱۷، ویدئو ۶۹ درصد ترافیک اینترنت مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص خواهد داد. ترافیک مربوط به ویدئوهای درخواستی به تنهایی تقریباً سه برابر خواهد شد. در گشت و گذاری که در آمارهای مربوط به این موضوع داشتم، شاخصی را پیدا نکردم که به این رشد سریع اشاره نکرده باشد.
با توجه به اینکه ویدئوهای آنلاین برای مردم در حال تبدیل شدن به ابزاری کلیدی برای برطرف کردن نیازهای اطلاعاتی و تفریحی آنها هستند، کسب و کارهای کوچکی که نتوانند آنها را در راهبردهای بازاریابی اینترنتی خود بگنجانند ریسک بالایی را پذیرفته‌اند.
ویدئو آینده‌ی بازاریابی محتوا است (البته اگر همین الآن و در همین شرایط هم این گونه نباشد). مطالعات مختلف نشان می‌دهند که بیش از نیمی شرکت‌ها در حال حاضر از این رسانه استفاده می‌کنند

از آنجا که هر روز پتانسیل‌های بیشتر و بیشتری محقق می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود که این رقم افزایش یابد.
نیلسن ادعا می‌کند که ۶۴ درصد بازاریاب‌ها انتظار دارند ویدئو در آینده‌ی نزدیک کل راهبردهای آنها را تحت تسلط خود در آورد. کشف دلیل این قضیه نیز کار چندان دشواری نیست.

وقتی بحث به دسترسی بالقوه می‌رسد، ویدئو بی همتا است. یوتیوب در ماه بیش از یک میلیارد بازدیدکننده‌ی منحصر به فرد دریافت می‌کند – یعنی اگر فیسبوک را کنار بگذاریم، بیش از تمام کانال‌های دیگر. از هر سه انگلیسی یک نفر حداقل هفته‌ای یک بار ویدئوی آنلاین می‌بیند – این یعنی مخاطب هفتگی ویدئوهای آنلاین تنها در انگلیس بیش از ۲۰ میلیون است. ویدئو می‌تواند امکان دسترسی شما به تمام این افراد را فراهم کند. ویدئوها عملکرد خوبی دارند و می‌توانند شما را در این مورد سهیم کنند. چه نوع محتوای دیگری را می‌شناسید که بتواند همین کار را برای شما انجام دهد؟


ماجراهای موفقیت ویدئوهایی که بسیار زیاد به اشتراک گذاشته شده‌اند همه جا شنیده می‌شوند. برای مثال، یکی از کمپین‌های اخیر شرکت فولکس واگن شاهد آن بود که مجموعه‌ی ویدئوهای سه گانه‌شان در مجموع بیش از ۱۵۵ میلیون بار دیده شد. اگر این اعداد و ارقام برای شرکت‌هایی که درآمد میلیاردی ندارند خارج از دسترس به نظر می‌رسند، حداقل قابلیت بالای اشتراک‌گذاری ویدئوها را نشان می‌دهند. کافی است بازدیدکنندگان را درگیر خود کنید تا آنها ویدئوی شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. آنها بیش از پیش در وب سایت به گشت و گذار خواهند پرداخت و زمان بیشتری را به تعامل با برند شما اختصاص خواهند داد. برای تمام کمپین‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی و تمام اقدامات مرتبط با SEO، بدون شک ویدئو یکی از بهترین ابزارهای در اختیار شما است.

ویدئو به صورت طبیعی و ذاتی گیرا است و در عصر انفجار اطلاعات، کسب و کارهای کوچک بایستی حتماً محتوای خود را به صورتی ارائه کنند که به سادگی قابل درک باشد؛ در غیر این صورت، مشتریان به سادگی به سراغ دیگران خواهند رفت. ویدئو این کار را به خوبی انجام می‌دهد. به عقیده‌ی پژوهشگران فارستر اگر یک تصویر معادل ۱۰۰۰ واژه کارایی دارد، در این صورت یک دقیقه ویدئو به اندازه‌ی ۱٫۸ میلیون واژه کارایی خواهد داشت. در این شرایط، چندان جای تعجب نیست که شرکت آکسون در پژوهش‌های خود به این نتیجه رسید که از هر ۱۰ نفر هفت نفر پس از دیدن ویدئوهای جالب درباره‌ی برندها نظر مثبت‌تری راجع به آنها پیدا می‌کنند.

اما استفاده از ویدئو برای کسب و کارهای کوچک واقعاً امکان‌پذیر است؟ صد در صد. در سال‌های اخیر، هزینه‌های تولید به طور قابل توجهی کاهش یافته‌اند و برای استفاده از آنها دیگر نیازی نیست که خبره‌ی این کار باشید. برنامه‌هایی مانند واین توئیتر، که ویدئوهایی با طول حداکثر ۶ ثانیه را برای انتشار مجاز می‌دانند، به طرز چشمگیری این فرصت را در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار داده‌اند تا با بودجه‌ی محدود وارد این کار شوند. با این حال، اگر می‌خواهید بازدهی سرمایه‌گذاری شما به حد مطلوبی برسد، بایستی موارد زیر را به یاد داشته باشید.

همیشه مخاطبی را که می‌خواهید پیام شما به دستش برسد مد نظر داشته باشید و اطمینان پیدا کنید که ویدئوی شما به آنها مربوط می‌شود. اگر این ابزار مناسب‌ترین ابزار برای ابلاغ پیام شما نیست، احتمالاً دارید وقت خود را هدر می‌دهید.
از رسانه‌های اجتماعی غفلت نکنید و حتماً برای انتشار ویدئوی خود از کانال‌های مختلف استفاده کنید. اگر می‌خواهید پتانسیل ویدئوی شما به صورت کامل محقق شود، بایستی کاری کنید که کاربران بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند و به اشتراک بگذارند. از دستگاه‌های همراه نیز غافل نشوید. اویالا ادعا کرده است که یک دهم از کل ویدئوها روی موبایل‌ها و تبلت‌ها پخش می‌شوند و با توجه به اینکه تلفن‌های همراه در پایان ژوئن ۲۰۱۳ نسبت به آغاز سال ۲۰۱۳ در عمل ۴۱ درصد سهم بیشتری در ترافیک ویدئویی داشته‌اند، این بخش اهمیت بسیار فزاینده‌ای دارد.

سرانجام، نه تنها در مورد خود ویدئوها بلکه در راهبرد کمپینی که برا ویدئوهای خود به وجود می‌آورید بایستی خلاقیت به خرج دهید. همان طور که مدیر بازاریابی ما همیشه می‌گوید: خلاقیت همیشه بر هزینه‌ی تولید پیروز می‌شود. این نکته را جدی بگیرید.

نوشته : http://flatmode.ir

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *