تسکولو/ بستری نو برای مدیریت تیم و پروژه

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۴

تسکولو یک سیستم مدیریت پروژه تحت وب است که توسط دو جوان ایرانی راه‌اندازی شده است. فرهاد هدایتی فرد و کاظم کشاورز دو دانش‌آموخته رشته علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر هستند که موفق به راه‌اندازی استارتاپ خودشان شدند. تسکولو در حال حاضر همراه با نام این دو جوان خلاق و فعال شناخته می‌شود، فرهاد مدیرعامل و هادی مدیریت بخش فنی را در تسکولو بر عهده دارد.

ایده تسکولو از داخل شرکت قبلی آن‌ها که در آن پروژه‌های نرم‌افزاری انجام می‌شده، آمده است. در آن شرکت پروژه‌های توسعه وب را از مشتریان خارجی (بیشتر آمریکایی و اروپایی) می‌گرفتند و انجام می‌دادند. چون مجبور بودند بعضی از این کارها را به بیرون واگذار کنند مدیریت کردن پروژه‌ها برایشان مشکل بود که برای حل آن از برنامه‌هایی مثل ترللو  استفاده می‌کردند. پس از این‌که ترللو هم نتوانست نیازهای آن‌ها را پاسخ دهد تصمیم گرفتند خودشان به‌صورت دستی برنامه‌ریزی را انجام دهند که کار زمان بری بود. درنهایت آن‌ها خودشان ابزاری را برنامه‌نویسی کردند که در ابتدا با اسم Task Stat شناخته می‌شد. این ابزار درنهایت پایه‌ای برای استارتاپ تسکولو شد.

تسکولو یک سیستم برای مدیریت پروژه داخل تیم‌های کوچک و متوسط است. ازلحاظ ظاهری شبیه ترللو است ولی یک سری تغییرات در آن اعمال‌شده است. داخل سیستم تسکولو تیم‌ها می‌توانند عضو شوند و از امکانات مدیریت پروژه آن استفاده کنند. کوچک‌ترین تیم‌ها باید ۵ نفره باشند مدیر تیم با اضافه کردن اعضای تیمش می‌تواند فعالیت آن‌ها را زیر نظر داشته باشد، پیشرفت آن‌ها در کار را ببیند و تیمش را مدیریت کند. این سیستم قابلیت‌هایی مثل مدیریت کردن به‌صورت یکجا، چت کردن با اعضای درگیر پروژه، آیتم نشان‌دهنده پیشرفت کار در هر بخش و … دارد.


فرهاد مدیرعامل تسکولو از راه‌اندازی اولین شرکتش می‌گوید: «من ترم دو دانشگاه سرکار رفتم و از ترم پنج شرکت خودم را تأسیس کردم. ابتدا خود شروع به کار کردم و چند پروژه را نوشتم. ۴-۵ ماه که همین‌طور کار کردم و پول جمع کردم توانستم دفتر بگیرم. بعد دو نفر را استخدام کردم و در آخر تعدادمان به ۸ نفر رسید. همه پروژه‌هایی که انجام می‌دادم خارج از ایران بود، ۴-۵ پروژه اول را رایگان انجام دادم تا توسط سایت آن‌ها معرفی شوم. وضعیت درآمد شرکت قبلی ما خوب بود ولی دو دلیل محکم برای این وجود داشت که ما آن را رها کنیم و به سراغ تسکولو بیاییم. اول اینکه من به‌شخصه ترجیح می‌دهم برای خودم کار کنم و کسب‌وکار خودم را داشته باشم، وقتی آدم کار پروژه‌ای انجام می‌دهد هر صبح باید برود و برای فرد دیگری کد بزند که البته پول خوبی هم درمیاورد ولی درنهایت چیزی برایش باقی نمی‌ماند و نمی‌تواند رشد کند. دلیل دوم هم این بود که کار پروژه‌ای برای من یک کار کسل‌کننده شده بود، همه کارهایی که انجام می‌دادم تکراری شده بود و دلم کار هیجانی می‌خواست که تسکولو هیجانی است.

فرهاد می‌گوید: «در حال حاضر تسکولو ۶۵۰۰ کاربر دارد که ۸۰ درصد آن‌ها خارج از ایران هستند. در حال حاضر بزرگ‌ترین تیمی که از تسکولو استفاده می‌کند ۳۵ نفره است. ۴۸ درصد کاربرهای تسکولو فعال هستند و سایت بیش از هزار بازدید روزانه دارد. پوشش خوبی بین اهدافی که در نظر گرفتیم و کاربرانی که استفاده می‌کنند ایجادشده است.»

تسکولو که از استارتاپ‌های دور اول شتابدهی آواتک است هم‌اکنون در دفتر جدید خود مستقر شده‌اند.

تیم تسکو ایده‌های جالبی برای جذب کاربر پیاده کردند که در این مقاله آن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *