رسانه تصویری کودک و نوجوان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۴

امروز دنیاهای آنلاین و آفلاین روزمره ی ما به شدت به هم متصل شده اند. امکان دسترسی تمام نسل ها و فرهنگ ها به یک دنیای آنلاین وجود دارد و این اتصالات به افراد در زمینه های گوناگون کمک می کند.
در میان تغییرات مدام تکنولوژی و اطلاعات، کودکان نیز قادرند بیشتر از قبل از دنیای آنلاین استفاده کنند. حتی می توانند روی شبکه تکالیف درسی خود را به صورت آنلاین انجام دهند.
از آنجا که دنیای مجازی دنیایی بدون حد و مرز بوده و دسترسی به همه چیز امکان پذیر است، در چنین شرایطی طبیعی است دسترسی کودکان و نوجوانان  به فضای باز اینترنت نگرانی هایی در میان والدین آنها ایجاد نماید.
اهمیت این موضوع به اندازه ای است که در تقویم جهانی روزی به این مناسبت اختصاص داده شده است .
“روز اینترنت ایمن تر”، بخشی از یک تلاش جهانی برای ترویج و توسعه یک اینترنت ایمن برای کودکان و نوجوانان است.
در ایران سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان بخش قانونگذار وزارت ارتباطات اپراتورهای ارتباطی را ملزم کرد تا به ارائه سیم کارت های مخصوص برای کودکان و نوجوانان بپردازند.
اما در این میان  یکی از  اپراتورهای  ارائه دهنده اینترنت ADSL2+  بالاتر از  سطح وظایف تعیین شده در کشور و بنا به احساس مسئولیت در این زمینه در قبال کاربران خود کانال کودک و نوجوان خود را رونمایی کرده است.
فضای پر از رنگ و برنامه های منتخب این سایت به کودکان ۳-۱۵ سال اجازه می دهد تا لحظه هایی شاد را هنگام استفاده از برنامه های منتخب آن تجربه کنند و در مرحله بالاتر با طراحی قفل کودک به والدین کاربر این اپراتور اجازه می دهد تا با خیالی آسوده آن را در دسترس کودکان خود قرار دهند.
هرچند مشابه این فرایند در سایت ها و سرویس های اشتراک ویدیوی ایرانی و خارجی اجرا شده بود اما نکته مهم،  اهمیتی  است که این اپراتور برای سلامتی و امنیت کاربران خود قائل می باشد.

۲ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. به عنوان یک مادر ، واقعا کارتون رو تحسین می کنم
    در لندن به این موضوع خیلی اهمیت داده میشه و با اینکه تا به امروز مشتری های وب بودم از همین الان اون شرکت رو پیدا می کنم و ازش اینترنت می گیرم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *