بومی‌سازی وب با «الگو برداری» به جای «گرته برداری»

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

در اکوسیستم استارتاپی ایران، تمایل به موفقیت موج می‌زند و این زیبایی این فضا را دوچندان کرده است اما اگر برای تکرار موفقیت‌هایی مانند تجربه‌های جهانی، تنها به دنبال پیاده کردن همان ایده‌ها در ایران باشیم این کار نقض غرض خواهد بود. به همین خاطر اگر به دنبال موفقیت در فضای ایران هستیم، بهتر است پیش از ترجمه کردن آن موفقیت در جامعه خود، سعی کنیم این تجربیات را مطالعه و نمونه داخلی و بومی آن را تالیف کنیم.

نیازهای کاربر ایرانی، ممکن است در برخی جهات با نیازهای کاربر انگلیسی‌زبان وب که در جامعه‌ای دیگر زندگی می‌کند متفاوت باشد. از این روی به نظر می‌رسد لازم است کمی خلاقیت هم چاشنی تمایل به موفقیت خود کنیم و سعی کنیم نیازهای کوچه و بازار را بهتر و بومی‌تر بشناسیم و برای آن‌ها چاره‌جویی کنیم.

در این صورت، وب می‌تواند برای کاربر ایرانی جذاب‌تر شود. تجربه‌ای خالص که کاربر جهانی آن را درک نکرده باشد.


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *