نسلی که حتی غذای دلخواه خودش را در اینترنت جستجو می کند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۳

سفارش اینترنتی غذا، ایده جدیدی در ایران و جهان نیست، اما زمانی که چند نفر از بهترین متخصصان بازاریابی، طراحی کاربری و برنامه نویسی ایران با تجربه جهانی که از سایت های فعال فعلی راضی نیستند دورهم جمع شوند، قدیمی ها باید احساس خطر کنند. تیم سایت سفارش غذای اینترنتی «ریحون» (Reyhoon.com)، مدتی است در شتاب دهنده کارآفرینی آواتک مستقر شده و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و به همین دلیل گفتگویی با آنها در مورد اهدافشان از راه اندازی ریحون داشته ایم.

سهیل علوی، یکی از بنیانگذاران ریحون دات کام، که سابقه کار در استارت آپ های موفق و کارآفرینی در آمریکا و کانادا را دارد درخصوص تمایزات ریحون با سایر سایت های سفارش اینترنتی غذا می گوید: «این روزها ایده ها خیلی ارزش ندارند و اغلب تکراری هستند. امروز مقاله ای مطالعه می کردم که در این مقاله نوشته شده بود اگر یک دانه درخت را در جایی که درخت های زیادی وجود دارد بکارید احتمال رشد آن بسیار بالا است اما اگر همین دانه را در بیابان بکارید احتمال آن به مراتب پایین تر خواهد بود. «ریحون» هم یک سایت سفارش اینترنتی غذا است، با این تفاوت که شما در آن می توانید غذای خودتان را کشف کرده و با مراجعه به آن متوجه می شوید که چه می خواهید بخورید و از انتخاب های پیش رویتان ایده می گیرید. تمایز آن هم، رابط کاربری بسیار مناسب و کیفیت رستوران های عضو است. تخفیف های رستوران ها هم باعث می شود که سفارش غذا از ریحون از سفارش غذا از رستوران و سایر سایت ها ارزانتر شود.»

سهیل به همراه دیگر شریکش رضا حیدری، هر دو بعد از دوماه کار در شتاب دهنده کارآفرینی آواتک، به تازگی دو برنامه نویس را به عنوان بنیانگذار به تیم خود اضافه کرده و اکنون تیم آنها چهار نفره است و به همین مناسبت با یک کیک و یک سورپرایز برای اعضای جدید، این رویداد را جشن گرفتند. رضا درباره حس خود در زمینه پیشرفت پروژه می گوید: «امروز حس پیشرفت و ساختن را بیشتر احساس می کنیم. چرا که در مسیری رو به موفقیت در حال حرکت هستیم و دوستان حرفه ای جدیدی به تیم اضافه شده و درون ما انرژی مضاعفی ایجاد کرده است، چرا که می توانیم تجربیات مشترک بیشتری داشته باشیم.»


وی که خود تجربه راه اندازی سه ساله سایت آی آر فود، را آن هم به تنهایی دارد اضافه می کند: «فکر نمی کردم که داشتن یک تیم تا این اندازه مهم باشد اما امروز ارزش آن را می دانم. چرا که تمامی امور تقسیم بندی شده است و در هر بخشی یک متخصص حرفه ای در حال انجام دادن کاری معین است.

پرهام توپاابراهیمی، ۲۴ ساله، که فارغ التحصیل رشته نرم افزار شهید بهشتی است یکی از اعضای جدید تیم ریحون است. وی در پاسخ اینکه چه شد به تیم ریحون اضافه شدی می گوید: «همه دوستانم خارج از کشور هستند. من هم بین ماندن و رفتن از کشور در تردید بودم که از طریق رامین با تیم ریحون آشنا شدم و بعد از آشنایی با این تیم و دیدن فضای کاری در آواتک تصمیم گرفتم آینده ام را در این تیم ببینم. در واقع من همیشه دوست داشتم به سیلیکون ولی (Silicon Valley)، مهد کارآفرینی دیجیتال دنیا، می رفتم اما با دیدن این فضای کاری پیش خود گفتم که سیلیکون ولی به ایران آمده است.»

رامین رضازاده نیز همچون پرهام فارغ التحصیل نرم افزار است و او کسی است که بعد از دعوت سهیل برای حضور در یکی از کارگاه های آواتک، فضای کار در ریحون را برای دوست خود پرهام می گوید و او را تشویق می کند تا به ریحون بپیوندد. رامین در این زمینه می گوید: «باورم نمی شد که در ایران تا این اندازه فضای استارتاپی خوبی راه اندازی شده است. از طرفی سهیل را هم از قبل می شناختم و با تجربیات موفقش در آمریکا آشنا بودم. همینطور فرصت برای کسب و کار نوپایی همچون ریحون خیلی گسترده است. ما، نسلی هستیم که بیشتر امورشان را از طریق اینترنت انجام می دهند بنابراین اکثریت این قشر تمایل دارند حتی غذایشان را هم از اینترنت سفارش دهند. از سوی دیگر، تجربه کار با سایت های سفارش غذا که هم اکنون در کشور فعالیت می کنند چندان مناسب نیست، بنابراین با ایمان کامل به ریحون ملحق شدم. می دانم مدت ها درآمدی نخواهیم داشت و کار سخت خواهد بود ولی برای ساختن بهترین سرویس ممکن همه چیز را داریم.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *