فیلترینگ هوشمند آماده شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳

محمود واعظی وزیر ارتباطات، در پاسخ به این سوال که آیا در داخل کشور جریانی در برابر افزایش سرعت اینترنت مقاومت می‌کند و در این زمینه محدودیتی وجود دارد؟ اظهار کرد: ما برای افزایش پهنای باند داخلی هیچ محدودیتی نداریم و در این زمینه با جدیت کار می‌کنیم. در حوزه افزایش پهنای باند بین‌الملل نیز به دنبال آن هستیم که همزمان با فعالیت بر روی فیلترینگ هوشمند که از مدت‌ها پیش آغاز شده به این مبحث رسیدگی کنیم.

وزیر ارتباطات و اطلاعات در ادامه عنوان کرد: ظرف یکماه آینده طرح فیلترینگ هوشمند آماده خواهد شد و پهنای باند بین‌الملل نیز همزمان با آن گسترش پیدا می‌کند و ما مقدمات هر دو را آماده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۸ یا ۹ ماه است که در حوزه فیلترینگ هوشمند به همراهی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی پرداخته‌ایم و این طرح نسبتا آماده شده است.


واعظی همچنین اظهار کرد: فکر می‌کنیم مرحله‌ی اول این نرم‌افزار ظرف یکماه آینده آماده خواهد شد و مرحله‌ دوم پس از سه ماه عملیاتی شده و در نهایت مرحله‌ی سوم در مهلتی شش ماهه نهایی خواهد شد.

واعظی در عین حال یادآور شد: با تکمیل این پروژه امکان افزایش پهنای باند بین‌الملل نیز فراهم می‌شود.

وزیر ارتباطات و اطلاعات همچنین عنوان کرد: البته نکته‌ی اساسی که در این حوزه باید مورد توجه داشت آنکه تولید محتوا باید در داخل کشور افزایش پیدا کند و ما بتوانیم برنامه‌های مختلف داخلی طراحی کنیم تا بدین ترتیب مردم بتوانند تمام نیازهای خود را از طریق اینترنت برآورده کنند.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا که چه زمانی را برای افزایش سرعت بخش خانگی پیش‌بینی می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر امکاناتی که برای افزایش سرعت تهیه شده به مراکز دانشگاهی، تجاری و عمومی اختصاص داده خواهد شد، به عبارت دیگر در مرحله‌ی اول مراکز عمومی در اولویت هستند و طبیعی است که در مراحل بعدی بخش خانگی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *