علت کندی اینترنت خانگی از نگاه وزیر سابق ارتباطات

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳

خیلی از کاربرانی که از سرعت اینترنت گلایه دارند، از سوی شرکت‌های خدمات اینترنتی می‌شنوند که منع افزایش سرعت برای مشترکان خانگی وجود دارد، اما وزیر پیشین ارتباطات این موضوع را تکذیب کرده است.

رضا تقی پور در گفت‌وگو با تسنیم، درباره موضوع محدودیت سرعت ۱۲۸Kbps گفته است چنین چیزی مکتوب نبوده است و در واقع هیچ محدودیتی در این زمینه اعمال نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که منشأ چنین محدودیتی که کتبا هم ابلاغ نشده چه بوده است؟، عنوان کرد: زمانیکه چنین موضوعی پیش آمد بنده در سازمان فضایی مشغول خدمت بودم اما زمانیکه به وزارت ارتباطات آمدم چیزی از سوابق این موضوع که محدودیتی اعمال شده باشد، کسب نکردم.


وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اظهار کرد: در عمل محدودیت‌هایی در زمینه هزینه‌های پهنای باند و تأمین آن وجود داشت و احتمال می‌رود بحث اینترنت ۱۲۸Kbps به دلیل محدود بودن کل ظرفیت پهنای باند مطرح شده باشد.

او درباره اینکه چه اقداماتی در راستای رفع این محدودیت انجام شد، خاطر نشان کرد: در آن زمان پیش‌بینی کردیم با ایجاد شبکه ملی اطلاعات و مدیریت پهنای باند در داخل کشور بتوانیم این محدودیت را از بین ببریم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *