پیشنهاد دبیر فرهنگ عمومی: سوار شدن روی شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳

همچنان در حالی که شبکه‌های اجتماعی محل نزاع جریان‌های مختلف سیاسی است، یک مقام فرهنگی گفت راه مقابله با تاثیر بد شبکه‌های اجتماعی فیلتر کردن آن‌ها نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین شاهمرادی، که دبیری شورای فرهنگ عمومی را بر عهده دارد گفته است چه ما بخواهیم چه نه، مردم از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند.

راه حلی که شاهمرادی پیش روی مقامات گذاشته است این است که «برنامه‌ریزی‌های لازم برای سوار شدن بر موج شبکه‌های اجتماعی» صورت بگیرد.


وی گفت در حال حاضر رسانه‌های گروهی مانند صداوسیما، ایسنا، ایرنا و … نسبت به شبکه‌های اجتماعی نقش کمتری در مخابره‌ی مطالب مختلف به مردم ایفا می‌کنند. این درحالی است که شبکه‌های اجتماعی با قدرت بیشتری در عرصه حضور دارند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه آن‌ها را فیلتر بکنیم و چه فیلتر نکنیم، مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: هیچ نظامی نمی‌تواند جلو آزادی اندیشه و آزادی مردم را بگیرد. البته چنین موضوعی به این معنا نیست که ما باید موضوع شبکه‌های اجتماعی را رها کرده و برایش برنامه‌ریزی نکنیم، بلکه ما به عنوان مسوولان فرهنگی باید برای چنین موضوعاتی برنامه داشته باشیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *