سرانگیز کتاب، سرویسی برای کتاب‌دوستان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳

سرانگیز کتاب، پروژه‌ای است درباره کتاب که در آن می‌توانید هایکوکتاب،‌پاراگراف، معرفی کتاب، عکس مربوط به آن و موارد مشابهی را که به کتاب مرتبط باشد درج کنید.

“سرنگیز کتاب” یعنی جایی که به دنیای دوست‌داشتنی کتاب‌ها و کتابخوان‌ها چشم‌انداز دارد، چون جمعشان حسابی جمع است.

هایکوکتاب شعری است از کتاب‌ها. هایکو کوتاه‌ترین گونه‌ی شعری در جهان است که مبدع آن ژاپنی‌ها هستند. هایکوکتاب در فضای سیاسی قبل از انتخابات ۹۲ ایران متولد شد، اما جمله‎سازی و شعرنویسی با عطف کتاب در زبان‌های دیگر هم پیشینه‌ دارد.


افزون بر ثبت هایکوکتاب‌های زیبایتان می‌توانید در بخش‌های مختلف سایت (کتاب‌ها، پاراگراف‌ها و یادداشت‌ها) فعالیت کرده و سهم بیشتری در گسترش فرهنگ کتابخوانی داشته باشید.

هر مطلبی که به هر نحوی به کتاب و کتابخوانی ارتباط داشته باشد جایش اینجاست. خاطراتتان با کتاب‌ها را بنویسید، از کتاب‌هایی که هدیه دادید و گرفتید برایمان بگویید، جلسات نقد کتاب و جشن‌ها و نمایشگاه‌های محلی کتاب را اطلاع‌رسانی کنید، مراسم رونمایی کتاب را گزارش دهید، فیلمی که از کتاب مورد علاقه‌تان اقتباس شده را نقد کنید و …

جملات زیبای کتاب‌ها، پاراگراف‌هایی که دلمان می‌خواهد برای دوستانمان بخوانیم. در این بخش، پاراگراف‌های دوست‌داشتنی از یک کتاب را منتشر کنید. پاراگراف‌هایی که از خواندنشان لذت برده‌اید و به نظرتان آنقدر جذاب هستند که دیگران را برای خواندن تمام آن کتاب وسوسه کنند.

سرانگیز کتاب گفته می‌خواهد به کتاب‌ها بال بدهد.