نماینده تهران: اطلاعات ویکی‌پدیا غلط و هدف وایبر سیاسی است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳

بیژن نوباوه نماینده مجلس شورای اسلامی، گفته است وسایل ارتباط‌جمعی برای ما ساخته  نشده‌اند. وی اضافه کرده اما برای وجود این وسایل حتما نیازی دیده شده و بعضی از نیازهای جامعه را مرتفع می‌کند که جامعه به سمت آن می‌رود، در واقع علت وجود چنین بحثی این است که این وسایل خدماتی دارند که جذابیت ایجاد می‌کنند.

او علت این را که نمی‌توانیم به مخاطبان بگوییم این خدمات را نادیده بگیرند این دانست که جایگزین‌ برای آن‌ها نداریم.

نوباوه سازندگان این جوامع را قطعا با اهداف سیاسی و اجتماعی خواند.


نماینده مردم تهران بسیاری از اطلاعات ویکی‌پدیا را به خصوص در حوزه‌های مورد نیاز ما اطلاعات غلط عنوان کرد اما گفت: «آیا ما می‌توانیم درش را ببندیم یا باید خودمان در کنار آن یک شبکه اطلاع‌رسانی درست کنیم که نیاز جامعه را برطرف کند؟»

او تصریح کرد: ما در عین حال که باید مراقب تأثیرات منفی شبکه‌هایی مثل وایبر و واتس‌آپ و دیگران باشیم باید خودمان به طور جد برای تأسیس و ساخت چنین شبکه‌هایی قدم برداریم که بتوانیم نیاز جامعه را در این مورد مرتفع کنیم.

او خاطرنشان کرد: اگر چه دیر شروع می‌کنیم و ممکن است نتوانیم مثل وایبر سرویس دهیم اما باید از همین جا شروع کنیم و نباید ناامید باشیم.

نوباوه دولت‌ها را هم مقصر دانست و گفت: به نظر من دولت‌ها به وظیفه خودشان عمل نکردند؛ ما خیلی دیر به فضای مجازی وارد شدیم، مثلا اگر ماشین جستجوگر خوبی داشتیم به سمت گوگل می‌رفتیم؟

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *