جعبه ابزار سایت‌داری: گوگل ترندز

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳

استفاده از ابزار ترند گوگل برای تولید محتوای یک وبسایت میتواند به شما به عنوان نویسنده یک مطلب یا  وب‌مستر یک سایت کمک زیادی کند. روزنامه‌نگاران و رسانه‌داران سنتی هنوز هم از روش‌هایی مبتنی بر هوش شخصی، نظرسنجی‌های گران‌قیمت و مانند آن بهره می‌برند اما شما که سنتی نیستید، ابزارهایی رایگان و سریع‌تر از آن‌ها دارید.

گوگل ترندز، یک سرویس رایگان گوگل است که میزان رونق یک واژه یا مفهوم را در مقیاسی به پهنای وب جهان بررسی و در عرض کمتر از یک ثانیه جلوی دیدگان شما قرار میدهد.

کافی است کلمهای را که میخواهید بدانید چقدر در این روزگار در بازار مکاره وب خریدار دارد در گوگل ترندز وارد کنید تا به صورت خلاصه میزان مقبولیت و محبوبیت آن را ببینید.


برای نمونه ما واژه استارتاپ را در گوگل ترند وارد کردیم. نمودار زیر رواج این کلمه را در گذر زمان در وب فارسی نشان می‌دهد.

حالا نوبت شماست که به مزایایی که این سرویس برای انتخاب، نگارش و انتشار مطالب بر روی وب‌سایت شما می‌تواند داشته باشد بیاندیشید.

Screen Shot 2014-10-13 at 2.02.21 PM

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *