تولد آواتک، فصل تازه سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳

شنبه ۱۹ مهرماه ۱۳۹۳، روز مهمی در کارآفرینی ایرانی است. این را تاسیس آواتک به عنوان یک شتابدهنده کسب و کار نوید می‌دهد.

سعید رحمانی،مدیر عامل «صندوق سرمایه گذاری سرآوا» در مراسم افتتاحیه با اشاره به تغییرات چند سال اخیر در حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای اینترنتی و همچنین بهبود نسبی زیرساخت فناوری اطلاعات کشور، گفت: ” در سال های اخیرمیزان نفوذ اینترنت در ایران با ۱۳ درصد افزایش از ۴۲ درصد به ۵۵ درصد رسیده که این آمار نشان دهنده رشد اقتصاد اینترنتی ایران است.

او با تشریح وضعیت فعلی ایران در بازارهای جهانی گفت: «در سال ۲۰۱۲ ایران رتبه اول در رشد خرید و استفاده تلفن های هوشمند نسبت به جمعیت خود را داشته و میزانپرداخت های اینترنتی ۴۰۰ درصد رشد داشته است و بازار اینترنتی ایران در خاورمیانه رتبه اول را دارد.


شتابدهنده آواتک پس از مصاحبه با ۸۰ تیم استارتاپی، ۲۰ تیم را برای دوره «پیش شتابدهی» خود برگزیده است. این ۲۰ تیم به مدت ۲ ماه، با کار در یک محیط پویا و با هدایت مربیان با تجربه داخل و خارج کشور، و همچنین شرکت در ورکشاپ های آموزشی متعدد، روز و شب خود را برای پیشرفت استارتاپی که در نظر دارند صرف خواهند کرد. در انتهای این دوره ۲ ماهه، فقط ۱۰ تیم برای ادامه مسیر انتخاب میشوند و ۲۵ میلیون تومان نیز به علاوه محیط کار و حمایت مربیان در اختیار آنان گذاشته خواهد شد.

محسن ملایری،بنیانگذار شتابدهنده «آواتک» سخنران بعدی بود که سخنانش را با پخش ویدئویی از موسس سایت مشهور «علی‌بابا» پیوند زد. و گفت: «سعی کنید هم زندگی کنید و هم از زندگی خود داستانی‌ بسازید که همیشه الگوی دیگران باشد.

او همچنین درباره آواتک و بودجه آن توضیحاتی داد: آواتک تقریبا ۲ سال طول کشید که سرمایه‌ کافی برای شروع کار را تهیه کند و کاملا یک سرمایه گذاری‌ داخلی‌ به شمار می‌رود.

ملایری همچنین گفت: «تمرکز فقط روی آواتک است. کارآفرینان با تجربه و موفقی را دور این مجموعه جمع کرده ایم که علاقه دارند تجربیات خود را به نسل بعدی کارآفرینان منتقل کنند. باید از حضور و راهنمایی های آنان نهایت استفاده را کرد. »

مربیان نیز از جمله حمید رضا زاده،بنیانگذار «پیچک»، حسام آرمندهی بنیانگذار «کافه بازار»، شایان شلیله بنیانگذار «شبکه تبلیغات»، سعید محمدی، بنیانگذار «دیجی کالا»، مرتضی علم الهدیمدیر محصول «پیچک»، با سخنرانی کوتاه خود نکات مهمی که هر بنیانگذار استارتاپ باید بداند را به تیم ها یاد آور شدند.

در پایان ۲۰ تیم انتخاب شده در زمان یک دقیقه‌ ایده‌ها و اعضای تیم خود را معرفی کردند.

​شتابدهنده آواتک دانشکده فنی دانشگاه تهران، در خیابان کارگر شمالی واقع شده است. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی آواتک مراجعه نمایید.

تصاویری از این مراسم را در زیر می‌بینید:
IMG_4889 IMG_4891 IMG_4904 IMG_4907 IMG_4927 IMG_4931 IMG_4945 IMG_4961

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *