قول وزارت ارتباطات برای حمایت از اپلیکیشن‌های داخلی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۳

حجتالاسلام آقامیری، عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی است. او اعلام کرده وزارت ارتباطات برای حمایت از شبکههای اجتماعی، موبایلی بومی وارد عمل شده است.

آقامیری اعلام کرده قرار است چند شبکه اجتماعی مبتنی بر موبایل که با تکیه بر توان بومی ایجادشدهاند توسعه یابند تا کاربران ایرانی برای رفع نیاز خود از آنها استفاده کنند.

این عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بومی با کیفیت به کاربران و با قیمت ارزان می تواند کاربران را به سمت استفاده از نرم افزارهای داخلی در جهت حفظ امنیت شان در فضای مجازی هدایت کند خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی شبکه های اجتماعی داخلی از نظر امکانات و کاربرد به مراتب بهتر از شبکه های اجتماعی خارجی کار می کنند.


وی با اشاره به شبکه اجتماعی تبیان به عنوان یکی از این شبکه ها تصریح کرد: با حمایت مدنظر وزارت ارتباطات، قرار است به طراحان و تولیدکنندگان شبکه های اجتماعی داخلی و بومی پهنای باند و اینترنت رایگان عرضه شود. در همین حال کاربران این شبکه ها نیز به دلیل استفاده از شبکه اینترانت، مبلغی کمتر از یک دهم مبلغ فعلی اینترنت، بابت اتصال به شبکه پرداخت خواهند کرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *