«اپ» هایی با بوی ماه مدرسه!

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۳

 

از امروز دوباره میلیونها دانش آموز و دانشجو پا به کلاسهای درس آشنا می گذارند. همیشه شروع سال جدید تحصیلی چه برای آن‌هایی که هنوز محصلند و چه آن‌هایی که محصلی در خانه دارند همراه با هیجان و کنجکاوی و سؤال است.

سوالهایی مثل اینکه: امسال چه چیزهایی باید یاد بگیریم یا اینکه: برای خوب فهمیدن فیزیک و ریاضیات یا زبان انگلیسی باید چه منابعی را مطالعه کنیم؟


قدیم تر ها دانش آموزان سراغ حل المسائل ها و کتاب‌های کمک آموزشی می‌رفتند و به اتاق هر کدامشان که سر میزدی با کوهی از کتاب‌های کمک آموزشی روبرو می شدید. اما این روزها که همه چیز در حال جمع و جور شدن و قابل حمل شدن است، کتاب‌ها و منابع درسی هم باید تغییر را تجربه کنند.
حالا اپلیکیشن های کمک آموزشی متعددی برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان منتشر می‌شوند و در این میان برنامه نویسان و ایده پردازان ایرانی هم کم کم به این اپ ها علاقه نشان می دهند.

اهمیت این ماجرا آنجایی بیشتر به چشم می‌آید که وقتی به سایت «کافه بازار» مراجعه می‌کنید با بخش جدیدی که «به مناسبت بازگشایی مدارس» به راه افتاده روبرو می شوید.

همه اپ های قرار گرفته در این بخش، ابزارهایی کمک آموزشی هستند که می‌خواهند درس خواندن را برای محصلان آسانتر کنند.

با ورود به این بخش می‌توانید یک اپلیکیشن مخصوص آموزش ریاضی اول دبستان پیدا کنید، نمونه سئوالات و جوابهای فیزیک کنکور امسال را برای تبلت خود دانلود کنید یا اینکه یک نرم‌افزار آموزش و آزمون زبان را به لیست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید و حتی صفحات کتاب‌های درسی نوستالژیک دهه ۶۰ را ورق بزنید.

برای اینکه بتوانید این اپلیکیشنهای کارآمد را روی تلفن همراه هوشمند یا تبلت خود داشته باشید کافی است به لینک اختصاصی که به همین مناسبت در «بازار» به راه افتاده سر بزنید.