ضرورت حمایت از رقبای داخلی وایبر،‌ واتس‌اپ و مانند آن

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۳

عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره نامه معاون قضایی دادستان کل کشور به وزیر ارتباطات گفته است این موضوع سابقه داشته است.

وی به خبرگزاری مهر گفت: «در اواخر سال گذشته یکی از مراجع قضایی دستور فیلتر واتس‌اپ را به لحاظ کثرت محتوای مجرمانه صادر کرده بود اما وزارت ارتباطات برای اجرای آن مهلت خواست.»

او علت مطرح شدن فیلترینگ برخی از نرم‌افزارهای ارتباطی موبایل را کثرت محتوای مجرمانه دانسته است.


خرمشاهی گفته است قوه قضاییه نمی‌تواند دست روی دست گذاشته و شاهد وقوع اینگونه جرایم باشد لذا این اتفاقات موجب چنین مکاتباتی بین معاون اول محترم قوه قضاییه و وزارت ارتباطات شده است.

تعطیلی احتمالی وایبر،‌ واتس‌آپ و وی‌چت در حالی اتفاق می‌افتد که انتشار گسترده مطالب توهین‌آمیز در طی روزهای گذشته نسبت به مقامات انتقادهای زیادی را از سوی جناح‌های مختلف سیاسی در پی داشته است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: اگر قرار باشد دیگران ارتباطات مردم کشور ما را تأمین کنند و ما نظارتی بر فضای مجازی کشور خود از جهت فیلتر محتوای مجرمانه نداشته باشیم این به معنای حاکمیت دیگران بر فضای مجازی کشور ما است که با استقلال کشور منافات دارد و قوه قضاییه نمی‌تواند شاهد نقض حاکمیت و استقلال کشور باشد.

خرم‌آبادی اعلام کرده وجه ایجابی نامه معاون قوه قضاییه به وزارت ارتباطات، لزوم تقویت نرم‌افزارهای داخلی است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *