آغاز به کار رسمی بخش نمایشگاهی همایش هفته‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۳

همایش هفته‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان با محور اصلی «اینترنت، پیشران توسعه‌ی اقتصادی» در موضوعات متعدد از جمله امنیت و حریم خصوصی، نقش دولت در توسعه‌ی اینترنت، روندهای فناوری، محتوای پارسی، وضعیت ایران بعد از لغو تحریم و انتظارات جوانان، در روزهای ۸ و ۹ شهریور ماه با هماهنگی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و انجمن تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عرب (اجمع) در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تهران برگزار خواهد شد. طبق اعلام مسوولان، بخش نمایشگاه یکی از برنامه‌های مهم و اصلی این همایش است.

سهیل مظلوم مدیر برگزاری این رویداد جهانی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به حضور گسترده‌ی مخاطبان و فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیش‌بینی برگزاری نمایشگاه جانبی این رویداد، نگاهی هوشمندانه به این موضوع را نشان می‌دهد و بدون شک در به ثمر رساندن اهداف این همایش به‌صورت عملیاتی و کاربردی موثر خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصیِ هم‌زمان در این رویداد بیان داشت: برگزاری نمایشگاه، مکمل همه‌ی این اتفاقات است و بر بار علمی همایش خواهد افزود؛ همان‌گونه که در تمام جهان همایش‌ها و سمینارهای علمی با پیش‌بینی یک بخش نمایشگاهی قوت و قوام می‌گیرد در این اجلاس بین‌المللی نیز تلاش شده است ظرفیت‌های عملی و ابتکاری فناوری اطلاعات در قالب نمایشگاه هدف‌گذاری و عرضه شود تا چهره‌های شاخص و بین‌المللی مدعو بتوانند حاصل دستاوردهای پارسی‌زبانان را نیز مشاهده کرده و با قدرت و توان اجرایی آنان آشنا شوند.


وی با بیان این که این نمایشگاه ظرفیت ثبت نام بیش از ۶۰ شرکت را در فضایی بالغ بر ۲۵۰۰ متر مربع دارد، اظهار داشت: علاقمندان و شرکت‌های متقاضی باید تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه چهارم شهریور برای رزرو غرفه اقدام کنند.

وی ادامه داد: برگزاری نشست انجمن راهبری اینترنت پارسی‌زبانان (Persian IGF) و انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عضو اکو با حضور گسترده‌ی مهمانان خارجی که در جمع آنان کسانی چون وزیران فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه، رییس آیکان و «وینتون سرف» (پدر اینترنت) نیز حضور دارند، بدون شک جمع کثیری از صاحبان ایده و نوآوری را جذب و جلب خواهد کرد، اما ممکن است به دلیل تراکم برنامه‌ها و سخنرانی‌ها، صاحبان ایده و خلاقیت نتوانند ارتباط‌های لازم را برقرار کرده و از این فرصت به‌طور مناسب بهره‌مند شوند، از این رو حضور در نمایشگاه می‌تواند این اهرم را تقویت کرده و فعالان و علاقمندان گم‌نام را نیز به بازار بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات جهانی ملحق کند.

مهندس مظلوم خاطر نشان ساخت: بدون شک با توجه به سرعت فزاینده تغییرات در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، آینده‌ی این صنعت از آن همین خلاقیت‌ها خواهد بود.

وی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد: با برگزاری یک نمایشگاه جامع و قدرتمند در کنار این همایش، بتوان ظرفیت‌های وسیع فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران را به بازار جهانی معرفی کرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *