پنج پیشنهاد برای استخدام یک طراح بزرگ وب

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲

حسین موسوی. استخدام یک طراح وب می تواند یکی از سخت ترین انتخاب های شما باشد, با وجود این , او شخصی است که چهره آنلاین شرکت شما را خلق میکند و شما را از هر نظر قادر به تعامل با مشتریان  می کند. بنابراین بسیار مهم است که یک شخص با  استعداد را برای اولین بار استخدام کنید. در غیر این صورت, ضررو زیان ها کسب و کار شمارا در معرض خطر قرار می دهد همچنین پول و زمانی که برایش گذاشته اید , از بین رفته است.

در اینجا پنج پیشنهاد که به فرایند انتخاب شما کمک می کند آورده شده است:

۱.ابتدا به دنبال یک شخصیت باشید و بعد از ان، تجربه کاری

وقتی من یک طراح سایت را استخدام می کنم بیشتر از همه شخصیت وی مورد توجهم قرار می گیرد  در حالی که تجربه خیلی مهم است و مورد مهمتر در پیش بینی موفقیت فرد ذات او ست و چگونگی توانایی اش در انطباق با شرایط محیطی شرکت شما. آیا هدایت کردن , تصمیم گرفتن , ایستادگی کردن و کنجکاوی کردن برای شما اهمیت دارد؟ یا شما بیشتر محتاطانه عمل می کنید و در مورد مدیریت زمان و مهلت انجام پروژه ها کمتر سخت گیری می کنید؟ اگرچه شخصیت ها هستند که فرهنگ شما را رقم میزنند، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که طراح وب مورد نظر با فرهنگ شما مطابقت پیدا می کند.

برای مثال, یک توسعه دهنده وب با استعداد که در یک موسسه مالی بزرگ کار کرده ممکن است که برای یک استارتاپ خوب نباشد. چرا؟ یک استارتاپ نیازمند صفاتی است مثل تطبیق پذیری, سازگاری, ریسک پذیری و شخصیت پیشرو داشتن, است که این صفات ممکن است کمتر در شرکتهای بزرگ اهمیت داشته باشد.

بنابراین, لیستی از نیازمندهای شرکت تهیه کنید. آیا محیطی بسیار خشک را هدایت می کنید؟ آیا یک تیم عالی میخواهید؟ اگر شما پنج نیازمندی دارید مطمئن شوید که مصاحبه کننده حداقل با سه تای آنها سازگار باشد.

استخدام افراد بر اساس شخصیت آنها همچنین می تواند به شما کمک کند که فرهنگ شرکت خود را تعریف کنید و مطمئن شوید که تیم هماهنگ با هم کار می کنند.

البته که برای بعضی افراد آسان است که در مصاحبه تقلب کنند بنابراین نیاز دارید از روش های دیگر افراد را ارزیابی کنید تا از مناسب بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

۲.طراح وب خود را در یک پروژه کوچک امتحان کنید.

اگرچه, ممکن است فکر کنید فرد مورد نظر را پیدا کردید. اما یک پروژه کوچک به وی واگذار کنید. این موضوع  اجازه می دهد که شخص را در فعالیت و ارائه اطلاعات اضافه، بیشتر از یک مصاحبه شغلی تحت نظر بگیرید. شما می توانید ببینید که شخص مورد نظر چطور روی ارائه محصولات و سبد نهایی تولیدات تاثیر می گذارد. آیا او آنقدر خوب هست که پروژه های اصلی را که می خواهید به مشتریان تحویل دهید به او بسپارید؟ چقدرراه حل های وی  خلاقانه بوده است؟ چه اندازه او در کار با تیم و حل مسائل ارتباطی خوب بوده است؟


۳. انتخاب یک طراح با استعداد , نه مجموعه مهارت های خاص

در فضای فن آوری  تقریبا  مهارت ها هر دو سال منسوخ میشوند  بنابراین شایسته است طراح وبی را استخدام کنیم که تکنولوژی های جدید را به راحتی یاد بگیرد اما  نه کسی که یک مهارت خاص را در حال حاضر میشناسد اما هنگامی که مهارت جدیدی میاید امکان تطبیق ان را با مهارت قبلی ندارد .

ساده ترین راه که بفهمیم شخص میتواند خودش را با تغییرات سازگار کند این است که سوالاتی را در جهت اشکار شدن علاقه وی به یادگیری : برای مثال :

چه برنامه زبانی اخیرا   اموخته اید؟

به چه مکان هایی برای یادگرفتن تکنیک ها و ترفندهای رفته اید؟

کنفرانس مورد علاقه ی شما در زمینه فن آوری چه بوده است؟


۴. چیزهای بی اهمیت در مورد برنامه نویسی نپرسید

مثال هایی از  سوالات بی اهمیتی وجود دارد که شما در هنگام مصاحبه با طراح از پرسیدن آن امتناع میکنید :

اولین طراح برنامه جاوا چه کسی بوده است؟

در چه سالی PHPمنتشر شد ؟

منشا برنامه نویسی زبان Python چه بوده است ؟

درحالی که بعضی اطلاعات ممکن است مفید  باشند , سوالات بی اهمیت اغلب روش مناسبی برای تشخیص استعداد فرد نیستند .انها افرادی هستند که همه چیز را به خاطر میسپارند .

به عنوان یک قاعده کلی وقتی من به صورت تکنیکی مصاحبه میکردم  هرگز سوالی رانمی پرسیدم که فرد به سادگی بتواند جواب ان را پیدا کند .

در عوض  من روی بحث ازاد و گوش دادن تمرکز میکردم .چیزی که من دنبالش بودم ان بود که ببینم افراد چقدر علاقه مند به نشان دادن جواب هایشان هستند و چقدر خوب میتوانند تکنولوژی را توضیح دهند و ارتباط بر قرار کنند.

چند مثال از بحث ازاد :

چطوری میتوانید ناسازگاری ها را در یک وب سایت وقتی افراد مختلف در حال ویرایش داده های مشابه خود هستند مدیریت کنید  ؟

چه الگوهای طراحی رو استفاده میکنید؟ در چه شرایط؟

میتوانید تفاوت بین طراحی شی گرا و طراحی مبتنی بر مولفه را نام ببرید؟


۵.استخدام با تأمل و پیشرفت سریع

در استخدام افراد وقت بگذارید , اما اگر تشخیص دادید فرد مناسب نیست اجازه دهید هر چه سریع تر برود .یک طراح وب نا مناسب باعث ایجاد اخلال در کل تیم و حتی کل پروژه میشود .

من یک استخدام اشتباه بسیار مهم  داشتم و اجازه دادم ان فرد برایWebgrrls.comدر

مدت طولانی در تیم باقی بماند . اگرچه که او یک طراح با استعداد بود . گاهی اوقات برای مدت طولانی ناپدید میشد, قرارهایش را از دست میداد از دست دادن قرارها مخصوصا باعث اختلال در  کارها بود هرجایی که منابع فشرده هستند و توانایی ارتقا و بهبود سریع و تاثیر گذار است   از دست دادن قرارها باعث تخریب  موفقیت ها میشود.

موفقیت سریع ممکن است در یک شرکت کوچک که افراد با یکدیگر صمیمی هستند مشکل باشد  اما این موضوع نباید شمارا از پیشرفت متوقف کند.


منبع

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *