اهمیت بروز رسانی مرورگرها

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۰

درآن زمان این مرورگر یکی از بهترین و می‌توان گفت تنهاترین گزینه موجود برای گشت و گذار در محیط اینترنت بود. این روند تا سال‌های ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ ادامه داشت که با آمدن مرورگرهایی مانند Firefox یکه‌تازی Internet Explorer مایکروسافت به خطر افتاد. البته ناگفته نماند که تا قبل از این مرورگرهای دیگری مانند NetScape به رقابت با IE پرداخته بودند اما به دلایلی موفق نبودند و جالب است بدانید که در مرورگر Firefox از هسته NetScape برای ساخت آن بهره برده‌اند.

با به بازار آمدن مرورگرهای جدید، در وب پیشرفت‌های زیادی را شاهد بودیم و هستیم که این تغییرات موجب جذاب‌تر شدن صفحه‌های وب و کاربردی‌تر شدن آنها می‌شد. بطوریکه مرورگرهای قدیمی دیگر قادر به اجرای صحیح وبسایت‌هایی که با تکنولوژی‌های روز به همراه داشتند نبودند.
اما مشکل جدی کاربران ایرانی و اکثر کشورهای درحال توسعه این موضوع است که این دسته از کاربران هنوز از مرورگرهای قدیمی استفاده می‌کنند که همین امر علاوه بر اینکه باعث می‌شود کاربران وبسایت‌های جدید و پیشرفته را به درستی مشاهده نکنند، دست طراحان وب نیز در طراحی بسته شده است. به این دلیل که آنها مجبور هستند وبسایت‌ها را طوری طراحی کنند که در مرورگرهای قدیمی نیز تا حد زیادی به خوبی قابل نمایش باشند.

 


سایت مرورگر خود را بروز کنید وبسایتی است که درآن علاوه‌بر داشتن امکان دریافت آخرین نسخه مرورگرهای جدید و پیشرفته، دارای کد جاوا اسکریپتی است که شما با قراردادن آن کد در وبلاگ یا وبسایت خود می‌توانید کاربران را به بروز کردن مرورگرشان تشویق کنید.

اگر هم علاقه‌ای به استفاده از این سایت ندارید حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم که بررسی کنید که اگر کاربر با مرورگر قدیمی وارد وبسایت شما شد پیامی مبنی بر قدیمی بودن مرورگر به او نمایش داده شود. همچنین شما با معرفی این سایت گامی مثبت در فرهنگسازی استفاده از مرورگرهای پیشرفته برداشته‌اید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *