زبان های برنامه نویسی و شرکت کنندگان مسابقه بین المللی بیان

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۱

اگر به برنامه نویسی علاقمند باشید، احتمالا از شرکت در مسابقات برنامه نویسی هم لذت می برید تا بتوانید توانایی های خودتان را در رقابت با دیگران محک بزنید. «بیان» نام یک مسابقه برنامه نویسی است که امسال به صورت بین المللی برگزار شد و دور اول آن به پایان رسیده است.

برگزار کننده های این مسابقه می گویند حدود ۱۷۰۰ شرکت کننده ایرانی و بیش از ۳۰۰۰ برنامه نویس خارجی از ۵۴ کشور جهان در این مسابقه شرکت داشتند که از این تعداد ۱۰ برنامه نویس برتر در نیمه دوم بهمن ماه به ایران خواهند آمد تا با برنامه نویسان برگزیده ایرانی به رقابت بپردازند.

در میان برنامه نویسان خارجی بیشترین امتیاز در مرحله آنلاین به ماکاتو سوجیما (Makoto Soejima) از ژاپن و انادی کورتکویچ (Gennady Korotkevich) از بلاروس تعلق گرفته، ماکاتو یکی از برنامه نویسان پرافتخار ژاپنی و انادی دارنده ۶ مدال طلای المپیاد جهانی کامپیوتر و نفر اول رنکینگ جهانی ” تاپ کدر ” و ” کدفرسز ” است.


اینکه برنامه نویسیان ایرانی و خارجی در کنار هم به رقابت پایاپای می پردازند نکته مفیدی است که می تواند به پیشرفت برنامه نویس های داخل ایران کمک کند.

اما دیروز در وبلاگ رسمی شرکت بیان اطلاعات آماری جالبی درباره زبانهای برنامه نویسی استفاده شده، رشته های دانشگاهی و سن و سطح تحصیلات شرکت کنندگان منتشر شده است که آنها را در ادامه مطلب با هم مرور می کنیم.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *