کوزه گر از کوزه شکسته آب نخورد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰

وبنا – حمید محمدزاده – چهارمین دوره جشنواره وب ایران با ارائه بیانیه پایانی و اعلام برندگان در گروه های مختلف خود به پایان رسید. به نظر این دوره از جشنواره به صورت خیلی متفاوت تر از دوره های قبلی آغاز، انجام و به کار خود پایان داد، شاید می توان به جرات گفت بزرگترین اتفاق جامعه وب در ایران رخ داد و این شروع در صورت هوشمندی، گار گروهی و تداوم می تواند ثمره های چشمگیری برای فعالان این حوزه داشته باشد. اما برخی از ویژگی های این دوره چه بود:

 

کوزه گر از کوزه شکسته آب نخورد!

روند ثبت نام، برگزاری، اطلاع رسانی به صورت کامل آنلاین مدیریت و برگزار گردید، این خود نشان از جدیت تیم برگزار کننده و زحمات آنها در تولید این بستر مناسب دارد.

 

گزارش آنلاین کنفرانس و مراسم اختتامیه

شما می توانستید در این دوره از جشنواره تمام اتفاقات را به صورت متن، صوت، تصویر و ویدئو از هر جای جهان پیگیری کنید. این شکل از برگزاری می تواند الگوی بسیار مناسبی برای کنفرانس ها و سمینارهای مختلف باشد.

 

گپ و گفتگوی فعالان وب

بسیاری را که فقط در چت یا به صورت تلفنی با همدیگر صحبت کرده بودند، همدیگر را ملاقات کردند و به گپ و گفتگوی پرداختند. هیجان این ارتباط ها می تواند انگیزه بیشتری به فعالان وب بدهد.

 

چهره های معروف وب جهان در جشنواره

برت باس یکی از ۲ ابداع کننده css همراه با برنارد گیدون از w3c میهمانان ویژه این جشنواره بودند که این خود جذابیت افزونی را برای دیگر شرکت کنندگان ایجاد نموده بود.

 

اما برخی از نقدها:

یک دور مثبت  می تواند برای همه مثبت باشد!

خیلی از وبلاگ ها و یا بلاگرهای فعال در حوزه وب هیچ خبری در مورد این جشنواره کار نکردند! من همیشه به این اعتقاد دارم اگر من به کسی کمک می کنم اون نیز به کس دیگر کمک خواهد کرد و این دور، مسبب آن خواهد شد که دیگری به من کمک کند. پس بدانیم هم برگزار کنندگان و هم شرکت کنندگان و هم آنهایی که شرکت نکرده اند، وجود چنین اتفاقی می تواند دور مثبتی برای تمام فعالان این حوزه ایجاد نماید.

 

چرا برخی از بزرگان وب در جشنواره حضور نداشتند؟

باید در مورد این موضوع فکر جدی کرد، چرا برخی از سایت های برتر در این جشنواره شرکت نکرده بودند، این هم می تواند از نقص ارتباطات موثر برگزارکنندگان منجر شده باشد و هم از تنگ نظری فعالان، به نظر من حل کردن این موضوع می تواند کمک شایانی به دوره های بعدی جشنواره بکند.

 

اطلاع رسانی بعد از برگزاری!

ما ایرانی ها ۱۰۰ کار انجام می دهم و ۱۰ تای آن را نیز نمی توانیم ارائه دهیم، آنها ۱۰ کار انجام می دهند ۱۰۰ تا ارائه می کنند، به نظر اطلاع رسانی جشنواره پس پایان به خوبی برگزاری نبود، امیدواریم در روزهای آتی تصویری بهتری از این اتفاق منتشر گردد.

 

* حمید محمدزاده مدیر شرکت آرتیمیس و مدیر سایت لوکوپوک

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *