برگزاری همایش چابـک ایـــران

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲

همایش چابک ایران ۹۲ با شعار «چابک باشید، نه عجول» تلاش می‌کند تا مجموعه‌ای از رهبران صنایع و چابک‌کارانی که بر روی پروژه‌های واقعی کار می‌کنند را به منظور اصلاح و ارتقاء طرز تفکر و روش‌ها، چه به صورت فردی و چه به صورت سازمانی در کنار هم جمع کند. شرکت‌کنندگان در این همایش در نهایت خواهند یافت که چگونه می‌توان با تغییرات سریعِ شرایط کسب و کار فناوری اطلاعات سازگار شد، یا برعکس، آنرا به نفع شرایط بهتر تغییر داد. سخنران‌ها و مربیان همایش تلاش خواهند کرد تا دانش کافی برای مهارت‌هایی چون خلق سریعتر راه‌حل‌های با ارزش و با کیفیت، چگونگی کار با تیم‌ها، رهبران و ذینفعان، هدایت و ارتقاء رویکرد فکری آن‌ها تا بتوانند چابک باشند و نه عجول، را در اختیارمان قرار دهند.

فراخوان و پذیرش مقاله

توسعه به سبک چابک، به مجموعه‌ای از روش‌های تولید نرم‌افزار اطلاق می‌شود که از دوازده اصل تنظیم شده در بیانیه چابک پیروی می‌کنند. روش‌های چابک عمدتا مروج موارد زیر هستند:

  • یک فرآیند منضبط مدیریت پروژه که بازنگری و تطبیق دائمی را کارا دانسته و شما را به آن تشویق می‌کند.
  • شکلی از رهبری که کارِ گروهی، خودسازماندهی و مسئولیت‌پذیری فردی و سازمانی را القا می‌کند.
  • مجموعه‌ای از آموزه‌های تجربه شده که شما را قادر می‌سازد با شتابی بیش از پیش نرم افزارهایی با کیفیت بالا به مشتری عرضه کنید.
  • خط سیری تجاری که توسعه نرم‌افزار را با اهداف سازمان و نیاز مشتری همسو کند.

هدف اصلی این همایش گفتگو و تبادل نظر پیرامون جنبه‌های عمدتا عملی چابکی در حوزه‌های گوناگون است. مباحث پیرامون روش‌های مشابه دیگر و اصول مهندسی نرم‌افزار قابل طرح هستند ولی محدود به آن‌ها نیستیم و به جنبه‌های سازمانی، انسانی و فرهنگی متاثر از چابکی یا تاثیرگزار بر چابکی توجه ویژه خواهیم داشت.


اطلاعات وب‌سایت به صورت خلاصه در بروشور فراخوان مقاله – نخستین همایش چابک ایران ۹۲ قرار داده شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *