شماره نهم ماهنامه پیوست منتشر شد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۲

به گزارش روابط عمومی موسسه پرسش در بخش «گزارش ماه» این ماهنامه‌ ۱۳۴ صفحه‌ای، این‌بار، نویسندگان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، کوشیده‌اند ضمن بررسی وضع کنونی فیلترینگ و نحوه فعالیت اینترنتی کاربران ایران، به این پرسش‌ها، پاسخ دهند: «سیاست‌های کلان ایران در قبال فرآیند فیلترینگ تا چه حد در کنترل جرایم اینترنتی موثر بوده است؟»، «فیلترینگ سبب ایجاد چه مشکلاتی در کاربری عادی اینترنت شده است؟» و «آیا سرانجام، نظارت، جایگزین محدودیت می‌شود؟»

بخش «خدمت و تجارت» پیوست نهم، فراز و فرودهای فرآیند پذیرش امضای الکترونیکی بانکی را، از چالش‌های امنیتی و به‌کارگیری نادرست گواهی الکترونیکی گرفته تا دردسرهای خدمات‌دهی و گرفتن امضای الکترونیک، بررسی می‌کند.

با این پیش‌فرض که تبدیل اسناد مکتوب به نسخه دیجیتال از اولین گام‌های توسعه الکترونیکی کسب و کار است، «راه حل» این شماره پیوست برای آن دسته از کسانی تنظیم شده که قصد دارند بایگانی‌شان را دیجیتالی کنند. معرفی نرم‌افزارها، نکته‌های کاربردی، و انواع سخت‌افزارهای لازم در این فرآیند، بخشی از راهکارهای این بخش از پیوست است.


«کتابخانه» پیوست سراغ آثار جاناتان زیترین، متفکر برجسته حوزه جامعه اطلاعاتی، رفته و آثار او را در ۱۲ صفحه و در قالب چند مقاله به‌طور کامل بررسی کرده است.

«پیوست جهان» نگاهی گسترده به نگره مدیریتی در رهبر بازار ای آر پی جهان، SAP دارد. این بخش شامل تاریخچه تولید نرم‌افزار ای آر پی، تعریف ای آر پی، تحول ای آر پی و مفهوم آن در تجارت، مرور سهم شرکت سپ در بازار ای آر پی، و روایت بیل مک‌درموت، مدیرعامل سپ، از آغاز راه حرفه‌ای‌اش است.

و سرانجام، «باشگاه مدیران» دی‌ماهانه‌ پیوست این بار سراغ غلامحسین محمد طالبی، مدیر سابق فناوری اطلاعات شرکت ملی نفت، کارخانه مادیران، و سایت موسیقی ما رفته است.

ماهنامه پیوست که از زمستان ۱۳۹۱ فعالیت خود را به‌عنوان نخستین نشریه راهبردی حوزه مدیریت فناوری اطلاعات ایران آغاز کرد، به صاحب‌امتیازی موسسه پرسش و به کوشش محمدباقر اثنی‌عشری، مجتبی محمودی، آرش برهمند، و مهرک محمودی منتشر می‌شود. از میان متخصصان و اعضای تحریریه این شماره ماهنامه پیوست می‌توان به میثم قاسمی، مانا سرایی، غلامرضا کاظمی دینان، فروغ فرشیدفر، حسین طالبی، حمیدرضا نیکدل، محمود و فرخ امیری، و فاطمه عبدالعلی‌پور از اشاره کرد. شماره ۹ ماهنامه پیوست از روز شنبه در باجه‌های مطبوعاتی کشور در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار می‌گیرد. همین‌طور، شماره‌های پیشین این ماهنامه در وب‌سایت WWW.PEIVAST.COM به‌صورت پی‌دی‌اف و رایگان، قابل دانلود است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *