استراتژی های بازاریابی آنلاین در باشگاه وب مورد بررسی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰

وبنا – دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ یکی دیگر از جلسات باشگاه وب ایران برگزار شد. این جلسه به موضوع استراتژی بازاریابی آنلاین اختصاص داشت و آقای ژان بقوسیان مدیر سایت مدیرسبز، در این جلسه به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی سخنرانی خود را با عنوان عوامل انفجار در فروش و با یک سوال شروع کرد. “چرا وب سایت ها فروش کافی ندارند؟” به گفته بقوسیان ۳ دلیل اصلی برای عدم فروش در سایت ها وجود دارد. عدم اعتماد، عدم آشنایی و اطلاعات کم کاربران از دلایل اصلی عدم فروش در وب سایت ها است.

در ادامه آقای بقوسیان به این موضوع اشاره کرد که تاکتیک و استراتژی با هم تفاوت دارند. وی گفت “تاکتیک فقط دانستن نحوه حرکت مهرها و استراتژی یعنی روال بازی کردن است و استراتژی یعنی چیدن نیرو بنحوی که در مقابل دشمن برتری داشته باشیم”

وی در خصوص استراتژی فروش گفت استراتژی فروش می تواند تمرکز بر علاقه مندان و نه خریداران باشد. و بحث با این سوال که “چرا بسیاری از مخاطبان از سایت شما خرید نمی کنند؟” ادامه یافت. به گفته وی، از کاربران سایت و افرادی که به سایت مراجعه می کنند، ۵٪ در فکر خرید، ۵٪ افراد بی تفاوت و ۹۰٪ افراد مردد هستند. فروش به افرادی که به خرید فکر می کنند کار سختی نیست و معمولا سایت های ایران فقط به این دسته فروش دارند. 

بقوسیان در ادامه گفت وب سایت را باید به ابزار جمع آوری اطلاعات علاقه مندان تبدیل کرد چرا که معمولا در بازدید اول هیچ خریدی انجام نمی شود و ۹۵ درصد از بازدیدکنندگان دیگر هیچ گاه به ما سر نمیزنند. موضوعی که در ادامه جلسه مطرح شد تاکید بر تمرکز روی علاقه مندان بود و نه خریداران. 

مدیر سایت مدیر سبز در تبلیغات اینترنتی یکی از بزرگترین اشتباه ها ورود کاربر به صفحه اصلی سایت است. به گفته وی برای هر یک از محصولات و کمپ های تبلیغاتی می بایست صفحه فرود مخصوص خود محصول را طراحی نمود.

بررسی ملاک های همچون CTR و Bounce Rate از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. فیلم کامل سخنرانی و فایل صوتی این جلسه به زودی در سایت باشگاه وب ایران قرار داده خواهد شد.

 

برای مشاهده سایت مدیر سبز به آدرس http://www.modiresabz.com و باشگاه وب ایران به آدرس http://iranwebclub.com مراجعه کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *